מאמרים מקצועיים
מאת: חדווה בן דוד. כאישה ואימא המנהלת עסק עצמאי משנת 2005, חיפשתי דרכים רבות איך להקל על עצמי את ניהול העסק. כאמהות אנחנו "מג'נגלות" בחיי היומיום בין הרבה תפקידים. ואני זוכרת את הרגע בו הבנתי כי אם אני רוצה להיות עסק ולא עיסוק, אני צריכה לשחרר חלק מהדברים הקשורים לעסק שלי, לאנשי מקצוע אחרים. תובנה…
קרא עודמאת: ניצן גבאי משען. הבוקר מתחיל, את מתיישבת מול המחשב תוך החלטה שהיום תהיי סופר ממוקדת וסוף סוף תקדמי דברים שלא הצלחת למצוא זמן לקדם כמו שצריך. את מבטיחה לעצמך שהיום תהיי ממוקדת, מפוקסת וסופר יעילה. את עושה לעצמך To Do List מפוארת ואז מתחיל יום העבודה שלך… את נכנסת לפייסבוק רק כדי לפרסם את…
קרא עודמאת: איריס מלאכי. הרשת החברתית-עסקית לינקדאין נותנת במה ופלטרופרמה מרכזית שמיקודה הוא עסקי. בשונה מפייסבוק ואינסטגרם ורשתות דומות שהחלו כרשת חברתית ורק בהמשך צמחה גם זרוע עסקית, הלינקדאין "נולד" לתוך עולם הקישורים העסקיים. החזון של לינקדאין הוא לייצר הזדמנויות כלכליות עבור כל מי שחבר ברשת הגלובלית העצומה הזאת, כולם כח עבודה אדיר שיכול לחבר ולקשר…
קרא עודמאת: מיטל טליוסף חתוכה. דמייני לעצמך את הצורך הכי גדול שלך, משהו שמטריד אותך, משהו שיוצר לך דילמה מאוד גדולה. עכשיו דמייני שנתקלת בהזמנה להדרכה און ליין שמבטיחה לך פתרון לצורך הזה. דמייני שאת מקשיבה להדרכה, ואשת המקצוע שמדברת כל כך מבינה אותך, מדברת בדיוק על מה שאת חווה. את שואלת אותה שאלות, והיא עונה.…
קרא עודמאת: אריאלה טסלר. למעט אוויר וחשמל, לכל מוצר אמור להיות מערך יחסי ציבור משומן היטב, אפילו מים מוכרים לנו ועוד בטעמים, ובהתאם לסגנון החיים של כל אחד ואחת מאיתנו. ובעצם גם לחברת החשמל יש סוללה של אנשי יחסי ציבור ושיווק שדואגים לצד התדמיתי של החברה. ואני מבטיחה לכן, שאם היה ניתן למכור אוויר, היו אורזים…
קרא עודמאת: ענת קזולה. כל עסק צריך מיתוג זה כבר ברור, אבל מה עם התדמית האישית? מה עם הניראות שלך כבעלת העסק, מה עם צילומי תדמית? צילומי תדמית ואווירה עסקית הם כלי מרכזי בשיווק העסק ובניית תדמיתו המקצועית, זה כרטיס הביקור של העסק שלך וככזה תני להם כבוד ותשומת לב. ככל הנראה המפגש הראשוני של הלקוח…
קרא עודמאת: איילת שטרן. עסק צריך אסטרטגיה ברורה, וזו צריכה להיות מתורגמת לנראות עסקית נכונה. אסטרטגיה עסקית צריכה להיבנות על מהות וערכי העסק, המוצר ו/או השירות שהעסק מציע, וכן על בסיס קהל היעד המדוייק אליו העסק פונה. מדוע מיתוג ויזואלי חשוב? הנראות של העסק צריכה למשוך את קהל היעד הנכון וליצור זיהוי ובידול עסקי, הכל במטרה…
קרא עודמאת: ענת נוי עזריאלי לצמוח ברכוּת? לפני חמש שנים ויותר זה לא היה בתודעה, לפחות לא שלי. היו לי רשימות ארוכות של "צָריכים" – אני צריכה לעשות את זה, אני צריכה לסיים את זה…וכמובן גם חייבת… ורק אז אני אהיה מוצלחת, מושלמת וכו' תמיד עמד משהו ביני לבין היותי מוצלחת! כתפיסה כללית, אצל רוב האנשים…
קרא עודמאת: איילת בן גור נעים להכיר, אני איילת בן גור, המעצבת והבעלים של Lulalu – מותג בוטיק למתנות ומוצרי טקסטיל לתינוקות ולאמהות. בימים אלה אני חוגגת יום הולדת 6 לעסק שלי, מרגש! מאז שהייתי ילדה ידעתי שאהיה מעצבת. הייתי תופרת בגדים לברביות שלי ומציירת סקיצות של בגדים בלי הפסקה. החלום והתשוקה קיבלו מימוש כשהתחלתי…
קרא עודלקראת ט"ו בשבט חשבתי על עסקים בצמיחה, איך זה שיש עסקים שמניבים פירות ויש כאלה שפחות. איך זה שיש עסקים שמצליחים ויש כאלה שלא? מה גורם לעסק לנסוק ולהיות במקום שבאמת חלמנו עליו? שאלות שאני נשאלת לא אחת . אז זהו ,,, שאין לי פתרון בית ספר וגם לא מפתחות להצלחה וגם לא to do…
קרא עוד