Don’t say cheese say BIZ

Don’t say cheese say BIZ

מאת: ענת קזולה. 

כל עסק צריך מיתוג זה כבר ברור, אבל מה עם התדמית האישית? מה עם הניראות שלך כבעלת העסק, מה עם צילומי תדמית? צילומי תדמית ואווירה עסקית הם כלי מרכזי בשיווק העסק ובניית תדמיתו המקצועית, זה כרטיס הביקור של העסק שלך וככזה תני להם כבוד ותשומת לב.

ככל הנראה המפגש הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי אתכן יהיה במדיות החברתיות. Don’t say cheese say BIZ - ענת קזולה
עליכן לשדר מקצועיות, יצירתיות ובידול מן המתחרים והקולגות, לגרום לו להבין ש – This Is It, זה נעשה באמצעות הכלים השיווקיים המגוונים, המראה שלהם והתכנים, אבל ללא ספק תמונת תדמית טובה עושה את כל ההבדל.

כדי לשדר את התדמית המדויקת שלך ושל העסק, אני ממליצה על יום צילומים מתוכנן בקפידה. חשוב להגיע ליום הצילומים מוכנות, אני לא מדברת רק על סידור השיער והסטיילינג, אני מדברת על החשיבה המקדימה של מה מהות הצילומים ומהם המסרים שרוצים להעביר. רשימת מסרים וערכים תעזור מאוד להצלחת יום הצילומים. את המסרים ניתן להעביר על ידי פריימים מתאימים ומגוונים, לוקיישנים מתאימים, עם אקססוריז נכונים ועם מנח גוף מהוקצע, כל תמונה ומסר ישמשו להעמקת התדמית המדויקת הרצויה במדיות השונות לאורך זמן.

כחלק מתכנון יום הצילומים רצוי להתייחס לכמה פרמטרים חשובים ביותר, בחירת מיקום הצילומים, בחירת הלבוש, האיפור ובכלל הצבעוניות על הסט. כל פרט חייב להיות מתוכנן בקפידה. מחשבה מקדימה ותיאום ציפיות יעשו עבודה מדהימה.

בנוגע לצבעוניות חשוב להבין שצילומי תדמית חייבים לשקף אותנטיות ואמינות, הבגדים חייבים להיות תואמים למקצוע, מגוהצים ומכובדים, הולמים את התחום והאישיות, מומלץ לבחור צבעים מחמיאים שמעצימים את היופי. ההמלצה האישית שלי, יעוץ סטיילינג אישי. הסטייליסטית לא חייבת להיות על הסט לאורך הצילומים, מספיק שיחה מקדימה והבנת הלוקים המתאימים ביותר למבנה הגוף, לצבעו ולמסר שתרצי להעביר.

כמובן שניתן להוסיף טאץ' עם צבעי הלוגו של העסק אך לא להגזים, רצוי שתהיה סינרגיה בין הצבעים כדי לשדר מקצועיות. מומלץ להוסיף אביזרים נלווים שיעזרו בהעברת המסרים, אני ממליצה להתאים את הצבעים של האביזרים לצבעוניות הכללית של הפריים הסופי.

בנוסף לצבע על הסט ובבגדים חשוב להוסיף צבע לפנים, צילומי תדמית מחייבים איפור על ידי מאפרת מקצועית. מאפרת בעלת ניסיון באיפור לצילומים (סטילס), מדובר באיפור שונה מאיפור ערב. רצוי שהמאפרת תהיה על הסט לאורך כל הצילומים על מנת לרענן את האיפור מדי פעם.

הגענו לרגע הגדול, הפלאש מופעל והקליקים מתחילים לזרום…. לא לכולן זה קל, זה ברור לכל צלם או צלמת תדמית, לוקח זמן לאנשים ולנשים להפשיר. מאחר וביום הזה יצולמו גם תמונות פרופיל וגם אווירה, אפשר להתחיל מצילום המשרד או פינת עבודה ולאט לגלוש ל"פוזות" עסקיות תוך כדי פעולה.

תמונות אוירה הן תמונות שמשקפות את הנעשה בעסק שלך, את ה״אני מאמינה״ שלך. תמונות בהן רואים אותך במהלך עבודה, תוך כדי מתן שירות או יצירת מוצר. אלו תמונות שמשקפות את הערכים החשובים לך בעסק, תמונות שגורמות ללקוח לחוות את העסק שלך ולרצות לקבל שירות או לרכוש את מה שאת מוכרת.

תמונות הפרופיל ישמשו אתכן במגוון פעולות שיווקיות ברשתות השונות, ניתן לצרפן למאמרים כתבות תדמית, ברשתות החברתיות, בקבוצות נטוורקינג ובשאר צרכים שיווקיים בהן אתן צריכות להציג את התדמית העסקית הנכונה.

חלק מתמונות התדמית יהיו צילומי תקריב (כתפיים ומעלה), עלייך להיות מודעת לשפת הגוף ולמנח שלו, לחשוב על מה שאת מבקשת לשדר ללקוח. טכניקה טובה היא לחשוב על משפט מפתח שהיית רוצה להגיד ללקוח הפוטנציאלי שעומד מולך (לדוגמא – אני אשת המקצוע הכי מתאימה לך, אני אדאג שתגיע להישגים הגבוהים ביותר וכד'). לא תאמיני אבל זה מחולל פלאים, ההבעה משתנה והגוף עומד בביטחון, דרך מצוינת להעביר את המסר הנכון.

חוצמזה, ממש אין צורך במיומנות כלשהי בכדי להצטלם, היכולת של הצלם לתת לך את ההרגשה הבטוחה, הטבעית שלך ופשוט לצלם את התמונות הנכונות עבורך, היא זו שבסופו של דבר תגרום לך להראות בדיוק כפי שאת.

 

ענת קזולה – צלמת אפנה, תדמית וסלייפסטייל

מעגל גני תקווה

דף פייסבוק: https://www.facebook.com/Anatikazula/