מדוע עסק קטן צריך יחסי ציבור?

מדוע עסק קטן צריך יחסי ציבור?

מאת: אריאלה טסלר. 

למעט אוויר וחשמל, לכל מוצר אמור להיות מערך יחסי ציבור משומן היטב, אפילו מים מוכרים לנו ועוד בטעמים, ובהתאם לסגנון החיים של כל אחד ואחת מאיתנו. ובעצם גם לחברת החשמל יש סוללה של אנשי יחסי ציבור ושיווק שדואגים לצד התדמיתי של החברה. ואני מבטיחה לכן, שאם היה ניתן למכור אוויר, היו אורזים לנו את זה יפה, נוצץ ובריא !
כל בעלת עסק יודעת שללא שיווק, העסק לא יתרומם. העסק צריך למכור בהתאם לקהל היעד אליו הוא פונה, קידום מכירות, פרסום, שירות לאחר מכירה ואחרון חביב בהחלט: יחסי ציבור.

האני מאמין שלי, כאשת יחסי ציבור ושיווק בשני עשורים האחרונים, הוא שכל בעלת עסק קטן צריכה לטפל בצורה בה היא נתפסת במגוון ערוצי המדיה, כי עסק קטן, שלרוב נשען על בעלת העסק, המכירה בו היא אישית, והמוצרים או השירות שהעסק הקטן מעניק או מוכר, מושפע בצורה ישירה מאופי ודרך ההתנהלות של אותה בעלת עסק קטן.

אז למה לי יחסי ציבור?

1. כי יגיעו יותר פניות לעסק שלך.
יחסי ציבור איכותיים שנעשים בצורה אסטרטגית מתוכננת, עקב בצד אגודל, מטרתם לתמוך ולקדם מכירות, על ידי בניית מוניטין בחשיפה עיתונאית, שתעשה באמצעות אייטמים, כתבות, ראיונות טלוויזיה/רדיו, בלוגרים ועוד.
חשיפה במדיה תייצר טרפיק איכותי לחנות שלי, לקליניקה שלי, או יותר טלפונים לשירות העסקי/משפטי/ליווי הורים/דולה וכדומה… שאני מציעה.
2. כי את חייבת להתמודד עם התחרות העסקית מסביבך.
ככל הנראה הקולגות שלך נמצאות שם ! מייצרות ומתחזקות את הנכסים הדיגטליים של העסק שלהן, מקדמות את עצמן בפלטפורמות המדיה השונות, יוצרות קשר עם עיתונאיות בכדי להיות אייטם, ובעצם מזינות את מכונת יחסי הציבור.

יחסי ציבור מאפשרים לייצר תשומת לב בדרך יצירתית וחסכונית
יחסי ציבור הינו כלי עבודה שיווקי וחסכוני, המתבסס על חשיבה יצירתית והעברת מידע חדש לתקשורת, וככזה הוא מתאים מאוד לעסקים קטנים. בעלת עסק קטן יכולה לפנות למשרד יחסי ציבור שינהל את מערך התקשורת שלה, בתמורה של החל מ 5000 ₪ לחודש, או להיות חסכונית וללמוד לעשות בעצמה יח"צ לעסק שלה. למדת בשנים האחרונות לדבר פייסבוקית ואינסטגרמית, אז תלמדי לדבר יחצנית.
יחסי ציבור איכותיים ימקדו את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שאת מעוניינת שיהיו הלקוחות של העסק הקטן שלך, לעסק.

היתרונות שיחסי ציבור מייצרים:

חשיפה תקשורתית – בכדי שישמעו וידעו על העסק !
העסק הקטן יקבל ניראות תקשורתית, שמטרתה להעלות את מודעות קהל היעד הרלבנטי לעסק. כי אם קראו עליך בעיתון, סימן שאת קיימת.
בניית שם – את המקצוענית !
לאחר חשיפה ראשונית, יתחיל תהליך בניית המיתוג, הבידול ויצירת תדמית נתפסת בעיני הלקוחות, שעכשיו יודעים שהעסק הקטן שלך באמת קיים, כי כתבו עליו בעיתון, אלא הם גם יידעו מה מיוחד שירות או במוצר ולמה לבחור מכל המתחרים, בך.
עוד… ועוד – חשיפה ממושכת במגוון אמצעי תקשורת: עיתונות, טלוויזיה, אינטרנט, רדיו ורשתות חברתיות, תסייע להשארת המודעות של העסק הקטן שלך בתודעה של קהלי היעד לזמן רב יותר, כך שאם לקוח פוטנציאלי יזדקק למוצר כמו שלכם, הסבירות שהוא ישלוף מזיכרונו את שם העסק שלך או של המוצר/שירות שאת מקדמת – יהיה גבוה, ויפנה אליך, ולא למתחרה.
אמינות ואמת – כתבה בעיתון או פורטל מוביל היא לא עמוד פרסומת !
כשאת קוראת כתבה בעיתון, אשר עיתונאית אובייקטיבית חתומה עליה, והיא נתפסת כגורם ניטראלי ובלתי תלוי, את מניחה שאותה עיתונאית אכן ביצעה תחקיר עיתונאי לטובת הכתבה, ראיינה את האנשים הרלבנטיים, עשתה השוואות בין השירותים והמוצרים השונים, כאשר מטרתה העיתונאית היא להביא מידע חדשני, אמין ומדויק לקהל הקוראים.
הכתבה בעיני הקורא/ת תיתפס כאמינה ולא כחומר פרסומי או שיווקי במטרה לדחוף לנו משהו, בניגוד לעמוד פרסומת. כתבה חיובית על העסק שלך בגוף מדיה מוביל, תייצר אמינות בקרב קהלי היעד לגבי העסק הקטן.
גוגל הוא המלך – קידום אורגני משמעותי במנועי חיפוש !
כל כתבה שתתפרסם כחלק מהתוכן המערכתי של אותו גוף תקשורת, במדיה האינטרנטית תייצר יתרון לעסק קטן על פני מתחרים בקטגוריה, וזאת מפני שהאלגוריתם של גוגל, או מנועי חיפוש אחרים, "אוהב", תכנים מקוריים ויקדם אותם על פני המתחרים.
איך העסק הקטן שלי נתפס בעיני הלקוחה?
אנחנו חיות בעידן האלקטרוני, לכן כל אייטם על המוצר/שירות שלי, ניוזלטר, ראיון אינטרוויזיה, (אינטרנט+טלוויזיה), כתבה על העסק אצל בבלוגרית מובילה, סרטון מידע קצר שייצרתם או וידיאוקליפ, שניתן למצוא אותו ביו-טיוב ואייטם שהיה על העסק הקטן בשבועון מוביל בדיגיטל וגם בפרינט והעלאת אותו גם לפייסבוק ולאינסטגרם. כל אלה, הם למעשה תחזוקה של הנכסים הדיגיטאליים שלכן, שיגבירו את אמינות העסק בקטן שלך בעיני הלקוחות הפוטנציאליים. העלאה של אייטמים שנכתבו על העסק שלי במדיה, בנכסים הדיגיטאלים של העסק יגרמו ללקוח/ה להסתכל על העסק שלך כאיכותי ורציני. עסק שמשדר ניראות ופעילות כמו של עסק גדול.

יחסי ציבור הם כלי שיווקי יצירתי שעלותו יחסית נמוכה, (לעומת קמפיין פרסום), והתוצאות ביחס של עלות – תועלת הן טובות ואיכותיות. עסק קטן חייב לתפוס את תשומת הלב של הלקוח/ה פוטנציאליים שלו – ויחסי ציבור, יכולים לגרום לחשיפה תקשורתית איכותית שתבנה מוניטין ותייצר גידול בהכנסה.

 

אריאלה טסלר – שיווק, מיתוג ויחסי ציבור

מעגל קרית אונו

יוטיוב – https://www.youtube.com/channel/UCTMSt-LY-d5L7bxBdh8vpyw
אתר: http://www.tessler.co.il/redhead-pr-vids/
פייסבוק: https://www.facebook.com/TeslerPR