ניהול עסק אפקטיבי באמצעות השפע בקישורי אימהות

ניהול עסק אפקטיבי באמצעות השפע בקישורי אימהות

מאת: חדווה בן דוד. 

כאישה ואימא המנהלת עסק עצמאי משנת 2005, חיפשתי דרכים רבות איך להקל על עצמי את ניהול העסק. כאמהות אנחנו "מג'נגלות" בחיי היומיום בין הרבה תפקידים. ואני זוכרת את הרגע בו הבנתי כי אם אני רוצה להיות עסק ולא עיסוק, אני צריכה לשחרר חלק מהדברים הקשורים לעסק שלי, לאנשי מקצוע אחרים.

תובנה נוספת חשובה, כדי שעסק יגדל, צריך להשקיע בו כסף. וגם להתפתח מבחינה אישית, לצד התפתחות עסקית. המחשבה על הרגע הזה מרגשת אותי גם היום. הבנתי כי אני משחררת חלקים שאני לא מספיק טובה בהם לאנשי מקצוע שיודעים הכי טוב את העבודה, וכן- גם נותנת פרנסה לאחרים.

ניהול עסק אפקטיבי באמצעות השפע בקישורי אימהות - חדווה בן דוד

צלמת: דליה ברודבקר

אני עוסקת בקוסמטיקה- ובזה אני מצטיינת. ויש צדדים נוספים בעסק שלי בהם אני לא מספיק חזקה (שיווק, פרסום, כתיבה שיווקית, גרפיקה עסקית ועוד) לפני שאפרט חלק מנשות המקצוע איתן נעזרתי, ואני נעזרת עד היום חשוב לי לתת לכן טיפ:

ישנם בשוק המון אנשי מקצוע. וקשה לבחור את המתאים ביותר, הפורמט של "קישורי אמהות" מקל עלי את דרך הבחירה… לדוגמה, אם אני מחפשת יועצת עסקית…
שלב ראשון: אני קובעת איתה פגישת 1/1. בשיחה זו אני מתרשמת ממנה, מרגישה אם יש לי חיבור. שלב שני אני לוקחת שירות קטן – מפגש חד פעמי או סדנה קצרה, אם אני מזהה לאחר מכן כי באמת התחברתי לסגנון שלה, אני לוקחת ממנה שירות מלא.

התהליך הזה חוסך הרבה כסף, כי בעולם הפתוח אני נפגשת עם איש/ת מקצוע, שומעת את "שיחת המכירה" ,שמציע/ה שירות גדול ויקר ומיד צריכה להחליט. אשמח לשתף אתכן בחלק מן הבחירות שלי לאורך השנים:

יעוץ עסקי:
בחרתי במס' יועצות עסקיות, כל אחת עם התמחות ספציפית וזאת במטרה שהעסק שלי יקבל את מיטב המוחות, הידע והניסיון בכל מה שמהותי עבורו להצלחה.

היו פגישות שסבבו סביב השירותים והמוצרים שלי, במטרה לבחור מה נכון לי, מה רווחי ועל מה לוותר. כמו כן נעזרתי בהן כדי לקבל שיטות דיוק והנעת לקוחות כמו בפעם בה ביקשתי
לבדוק איך אוכל להניע את הלקוחות שלי לקבוע טיפול המשך. היה לי חשוב למצוא דרך המתאימה לאג'נדה שלי בעסק. לאפשר ללקוחה לבחור ,לא להרגיש לחץ מכיווני. לאחר חצי שעה של שיחה (אני חייבת לציין כי היא הייתה קשובה ועניינית) עלה לה רעיון פשוט ומדליק. היא הציעה לי לייצר מגנט עם הלוגו ובתוכו יהיה רשום – הטיפול האחרון והטיפול הבא.

כשלקוחה סיימה טיפול הייתי מוציאה את המגנט ואומרת לה שארשום את התאריך של הטיפול הנוכחי כדי שתוכל לזכור מתי הייתה בטיפול פנים ולהחליט מתי את רוצה לקבוע שוב. הלקוחות ראו את המשפט "הטיפול הבא", למרות שאני בכלל לא ניהלתי איתן שיחה על כך. מהר מאוד נוצר מצב חדש והלקוחות פנו אלי בעצמן וביקשו לקבוע ביומן את הטיפול הבא.

יעוץ שיווקי:
ההבנה כי אני עסק ומותג דייקה לי את איכות העבודה וההתנהלות העסקי שלי. הפגישה יצרה לי דיוק בדרך ובתהליך המיתוג שלי. כדרך פעולה נכונה בניתי יחד עם היועצת תוכנית עבודה שנתית, תוכנית המאפשרת לי לבדוק את עצמי לאורך כל הדרך, האם אני מתקרבת ליעדים שהצבתי לעצמי והאם יש דברים הזקוקים לשינוי.

יעוץ כלכלי:
כל עסק קטן כגדול חייב להבין שהשורה התחתונה היא כלכלית, הרצון להרוויח כסף מעבודה. יעוץ כלכלי הכרחי גם לעסק זעיר וגם לעסק של אדם אחד. באמצעות הייעוץ עם הבנתי מה רווחי ומה פחות, איך לתמחר נכון, היכן צריך להעלות מחירים ומה טווח ההנחות והמבצעים. כמה עולה לי שעת עבודה ואיך מתמחרים את הכל כולל התכשירים. לאחר בדיקה מקיפה התחלנו גם לייצר מוצרים עתידיים ונישות חדשות בעסק והכל בחשיבה כלכלית מדויקת.

יעוץ וניהול אדמיניסטרטיבי:
אני רואה עצמי כעסק גדול וככזאת אני רוצה להעניק מענה מיטבי ללקוחותיי, לא תמיד אני זמינה להן ולהם, אך אני לא רוצה שירגישו זאת. לכן אני נעזרת בשירותים האדיבים של ניהול משרד במיקור חוץ. הסיוע אינו רק במענה בתקו]פות בהם איני זמינה אך עדיין רוצה שהיומן יתמלא (כדוגמת טיול חלומי שעשיתי לקובה כאשר 12 יום המשכתי להיות זמינה ללקוחות מאחר והיומן שלי ושיחות הטלפון עברו לידיים מקצועיות. כאשר חזרתי היה לי יומן מלא קדימה, לקוחות מרוצים מהמענה והמקצועיות שקיבלו)

החכמה היא להיעזר בשירותים מקצועיים של אדם המסוגל להעניק שירות אדיב ומקצועי שאינו רק מענה טלפוני. מהיועצת שאני עובדת איתה אני מקבלת פתרונות משרדיים מקיפים, כולל שאלוני לקוח, משובים, טופסי אקסל ועוד

כלים שיווקיים:
לאורך השנים הבנתי שאין לי ידע, כלים וזמינות לנהל את התקשורת השיווקית שלי ואני נעזרת בפונקציות שיווקיות שונות כדי שאדבר היטב את העסק שלי החוצה. כהחלטה אסטרטגית הוצאתי לאאוטסורסינג של כל הקשור לשיווק, תקשורת דיגיטלית, שיווק ברשתות חברתיות, גרפיקה וכתיבה שיווקית.

את כל העיצובים, המיתוג לאורך השנים, ניהול דפים עסקיים, דפי נחיתה, אינסטגרם ופייסבוק, כתיבה שיווקית של פוסטים, מלל לכל צורך שיווקי, כולל למוצר דיגיטלי עבור לקוחותיי. אני נעזרת במומחית לשיווק דיגיטלי, בגרפיקאית וכותבת תוכן שיווקי. אין ספק כי בזכות כל נשות המקצוע האג'נדה שלי ברורה, המסרים מדויקים ומוצגים באיכות הגבוהה ביותר.

צילום תדמית:
עוד כלי שיווקי חזק בו אני נוהגת לעשות שימוש מידי פעם, זה צילום תדמיתי, אני נעזרת בצלמת שמכירה אותי היטב וגם את המוצרים והשירותים שלי, בדרך זו אנחנו מחדדות מסרים ויוצרות אחת לכמה זמן בנק תמונות הן שלי והן של המוצרים. אני מרגישה שבדרך הויזואלית אני מדברת את העסק שלי בצורה המדויקת ביותר.

עסק רגשי…..
אני מאמינה שעסק בריא מתנהל כאשר אני מרגישה טוב פיזית ונפשית גם יחד ולכן אני דואגת לטפח את העסק שלי גם באמצעות טיפוח פיזי ורגשי.

טיפול רוחני ורגשי:
הרצון שלי לדייק ולשדרג את עצמי ואת העסק הוביל אותי למפגש עם מורה רוחנית. בזכותה
שדרגתי את ייחודיות הטיפול שלי וגם קיבלתי כלים לחיים. אני מרגישה כי יחד איתה חוויתי קפיצת מדרגה אישית. בחרתי בכמה מטפלות רגשיות במטרה לקבל את מירב הכלים לעצמי ולעסק, באמצעותן שיניתי את גישתי לחיים, ללקוחות ולמטופלות שלי ולהתנהלות העסקית שלי באופן כללי. אני ממשיכה "לתחזק" את עצמי באמצעות מפגשי דיוק של הייעוד שלי, האישי והעסקי מה שמקנה לי ביטחון רב.

אימון בכל תחומי החיים:
אני מאוד מודעת לעסק שלי ולעצמי ובכל פעם שאני נתקלת בקושי אישי ואני מזהה כי הוא משפיע לי על ההתנהלות בעסק, אני מיד קובעת פגישת אימון. אני יחד עם המאמנת, "מפרקות" את הקושי ומדייקות עבורי את ההתנהלות הנכונה ביותר לעסק שלי. חשוב לי לקבל עזרה רגשית, אני יודעת שזה משפיע עלי גם בהתנהלות העסקית שלי.

לעיתים אני נעזרת גם במתודולוגיות שונות מעבר לאימון "הרגיל" כדוגמת יעוץ פאנג שוואי ואסטרולוגיה סינית שמיקד ודייק לי את הבחירות הנכונות עבורי ועבור העסק.

שחרור פיזי:
כמטפלת במגע אני יודעת עד כמה חשוב לטפל בגוף במקביל לנפש. לכן אני דואגת לתחזק את גופי בסדרת טיפולים אצל מיטב המטפלות במגע בשיטות וטכניקות מגוונות. אני מרגישה שכאשר הגוף שלי מתוחזק נכון אני יכולה להעניק ללקוחות שלי את השירות הטוב והנכון ולהיות שם עבורן.

הופעה עסקית:
כבעלת עסק, חשוב לי להקפיד ולהעביר את המסר גם ללא מילים. חשוב לי לדאוג להופעה החיצונית שלי וזאת אני עושה בעזרתן האדיבה של כל העוסקות בטיפוח וביופי, סטייליסטיות מאפרות, ,תכשיטניות ומעצבות בגדים. באמצעות היעוץ והמוצרים שלהן אני לומדת איך לשדרג את ההופעה העסקית שלי שמדברת את העסק והלוגו שלי.

אני בחרתי להיעזר בשפע הניסיון, האיכות והמקצועיות שקיימים בקישורי אימהות, לטובת העסק האישי שלי, אני מרגישה שככל שהעסק מתפתח, ככל שהוא מתבסס והופך למדויק יותר, כך אני מעדיפה להוציא למיקור חוץ או לעיהזר בשירותיהן האדיבים והסופר מקצועיים של הנשים המדהימות בארגון המהוות לי ולעסק שלי "רשת בטחון".

 

חדווה בן דוד
קוסמטיקה טבעית בהתאמה אישית
מנהלת מרחב, מעגל פתח תקווה ערב

פייסבוק: https://www.facebook.com/hedvabd/
אינסטגרם: www.instagram.com/hedvabendavid