למה כדאי לך לעשות וובינר לקהל שלך?

למה כדאי לך לעשות וובינר לקהל שלך?

מאת: מיטל טליוסף חתוכה. 

דמייני לעצמך את הצורך הכי גדול שלך, משהו שמטריד אותך, משהו שיוצר לך דילמה מאוד גדולה.למה כדאי לך לעשות וובינר לקהל שלך? מיטל טליוסף חתוכה
עכשיו דמייני שנתקלת בהזמנה להדרכה און ליין שמבטיחה לך פתרון לצורך הזה.
דמייני שאת מקשיבה להדרכה, ואשת המקצוע שמדברת כל כך מבינה אותך, מדברת בדיוק על מה שאת חווה. את שואלת אותה שאלות, והיא עונה. והיא נותנת לך טיפ קטן ופשוט, שאת כבר יכולה להתחיל ליישם לבד.
ולמחרת בבוקר את כבר מתחילה ליישם. ואת ממש רואה שינוי! את מרגישה הקלה. וואו!
איך את מרגישה כלפי אותה מרצה?
האם תמליצי עליה?
האם יש סיכוי שתפני אליה בהמשך? או אפילו מיד?
זו המשמעות הנפלאה של וובינר – עבור הצופה ועבור המרצה.

אז מה זה וובינר?

וובינר זה בעצם – Web Seminar – סמינר אינטרנטי.
המרצה יושב מול המחשב שלו, מדבר,
ובאותו זמן אנשים יושבים מול המסך שלהם (מחשב, פלאפון, אייפד וכו') וצופים בהרצאה.
המרצה בוחר מה יראו:

  • אפשר לראות את מסך המחשב שלו (מצגת או הדגמה על תוכנה למשל)
  • אפשר לראות את המרצה (דרך מצלמת האינטרנט שלו)
  • ואפשר לראות גם את המסך וגם את המרצהמה יצא לי מזה?

עידן האינטרנט הביא איתו המון יתרונות ואתגרים.
עבור הצרכנים מידע הפך להיות זמין מאוד, ועם זאת נוצרת הצפה של מידע ומסרים שאנחנו מקבלים יום יום.
עבור בעלי העסקים אפשרות הפרסום והשיווק הפכה להיות זמינה ופשוטה, ועם זאת התחרות על תשומת לב הצרכנים ברשת גדולה.
אז למה בכל זאת לעשות וובינר? כדי להתגבר על האתגרים האלו. לצרכן – זה ממקד את המידע בדיוק למה שהוא צריך, ולבעל העסק – כדי להחשף לקהל המדוייק לו.

היתרונות עבור הקהל שלך:

  • הוא מקבל ממך ערך מרוכז וברור. הצפת המידע באינטרנט גורמת לזה שאנחנו לא יודעים על מה לסמוך. כשהקהל שלך מכיר אותך ומחובר אליך הוא סומך עליך. וכשאת אורזת את הידע שלך בצורה מסודרת וממוקדת, עם ערך ופתרון, הקהל שלך מרגיש שהוא הגיע למקום הנכון כדי לקבל פתרון.
  • לרוב וובינר הוא בחינם. הקהל שלך מקבל ערך מקצועי בחינם.
  • הקהל שלך יכול לצפות בוובינר בנוחות שלו – בפרטיות בבית שלו, מול המסך שלו, בלי להתלבש, להתארגן, למצוא בייביסיטר, לנסוע ולמצוא חניה (כמו שקורה בהרצאה פרונטלית).
  • הקהל שלך יכול לקבל ממך תשובות און ליין. זאת אומרת מערכת וובינרים מאפשרת שאילת שאלות תוך כדי ההרצאה. זה יוצר תקשורת בין הקהל לבינך.
  • הקהל שלך יכול לקבל ממך הקלטה של הוובינר ולצפות בה שוב ושוב.

היתרונות עבורך:

  • חשיפה – זו דרך נפלאה להגדיל את הקהל שלך ולהזמין אנשים שעדיין לא נחשפו אליך להכיר אותך ואת הערך שיש לך לתת.
  • מערכת יחסים – וובינר הוא כלי נפלא לתקשר און ליין עם קהל גדול יותר מקהל הלקוחות שלך. זו הזדמנות ליצור מערכת יחסים עם הקהל. הרבה פעמים אנחנו בוחרים איש מקצוע / יועץ מתוך חיבור, וזו דרך נפלאה ליצור את החיבור הזה.
  • תדמית – כאשר את עושה וובינר ונותנת ערך בחינם את מחזקת את התדמית שלך כמקצועית, וכנדיבה.
  • הוכחה – בוובינר את יכולה לתת ערך אמיתי וליצור שינוי אצל אנשים. זו הוכחה עבורם שאת באמת יכולה לעזור להם, והם ירצו לפנות אליך לקבלת שירות או להפנות אליך אחרים.
  • כתובות מייל – כשאנשים נרשמים לוובינר הם משאירים את כתובת המייל שלהם. היום בעידן הדיגיטלי זה נכס עבורך כבעלת העסק, מכיוון שאת יכולה להגיע לאנשים שהתעניינו בערך שיש לך לתת. זאת אומרת – זהו בדיוק הקהל שאת רוצה לפנות אליו כדי להציע את שירותיך. בכתובות המייל נשתמש בכתיבת ניוזלטר.

אז מה הצעד הבא?

את משווקת בכל מיני דרכים – ברשתות החברתיות, בנטוורקינג, בבלוג…
וובינר הוא כלי נפלא נוסף לשיווק העסק שלך, שמאפשר לך יתרונות שהכלים האחרים לא מאפשרים לך (דוגמת שיח ישיר עם הקהל בשידור חי).
בכלים של היום מאוד פשוט להעביר וובינר.

מה את צריכה בשביל זה?

  • מצגת עם תוכן (את יכולה גם להעביר וובינר כשרואים רק אותך, בלי מצגת)
  • מחשב המחובר לאינטרנט + מיקרופון (לפעמים המיקרופון של המחשב הנייד מספיק בהחלט)
  • תוכנת וובינרים – ארגון קישורי אמהות מציע לכל בעל עסק השכרה של חדר וובינרים (וירטואלי) במערכת Go To Webinar הפשוטה לתפעול (בליווי סרטוני הדרכה מפורטים איך להשתמש בתוכנה).
  • ותשתית שיווק – בעיקר דף נחיתה להרשמה לוובינר ומייל שנשלח באופן אוטומטי עם לינק הגישה לוובינר.

זהו.
כמו בכל דבר – צריך רק לנסות.
ובמקרה הזה – ממש כדאי!
אין לי ספק שתהני!
בהצלחה!

 

מיטל טליוסף חתוכה – מחלום למוצר 

מנהלת בלוג קישורי אימהות, מעגל רעננה בוקר
דף פייסבוק: https://www.facebook.com/dream2product