איך צומח מותג?
בניית אסטרטגיה עסקית מהפן הויזואלי, ולאיזה צורך?

איך צומח מותג?
בניית אסטרטגיה עסקית מהפן הויזואלי, ולאיזה צורך?

מאת: איילת שטרן. 

עסק צריך אסטרטגיה ברורה, וזו צריכה להיות מתורגמת לנראות עסקית נכונה. אסטרטגיה עסקית צריכה להיבנות על מהות וערכי העסק, המוצר ו/או השירות שהעסק מציע, וכן על בסיס קהל היעד המדוייק אליו העסק פונה.

איך צומח מותג? איילת שטרן | ארגון קישורי אימהות

מדוע מיתוג ויזואלי חשוב? הנראות של העסק צריכה למשוך את קהל היעד הנכון וליצור זיהוי ובידול עסקי, הכל במטרה לייצר חיבור נכון ומדויק עבור העסק והלקוחות שלו.

הידעת? המוח האנושי קולט תוכן חזותי במהירות גבוהה פי 60 אלף מאשר תוכן טקסטואלי.
כמו כן, צרכנים יכולים לשמר 20% מהתוכן שקראו לעומת 80% מהויזואל שראו.

איך צומח מותג? בניית אסטרטגיה עסקית מהפן הויזואלי - איילת שטרן | ארגון קישורי אימהות

 

עם התפתחות הרשתות החברתיות, הסבלנות והקשב של מרבית האנשים לקריאת תכנים או מסרים ארוכים ירדה משמעותית, לכן נשתמש באלמנטים ויזואליים לשיווק העסק.

בניית אסטרטגיה עסקית מהפן הויזואלי ולאיזה צורך - איילת שטרן | ארגון קישורי אימהות

עכשיו שאנחנו יודעים מדוע יש לתרגם את האסטרטגיה העסקית לויזואל, מהיכן מתחילים?

1. הכר את העסק שלך:
a. הגדרת העסק בצורה ברורה וקצרה ותחום העיסוק שלו.
b. סוג והיקף השירותים ו/או המוצרים של העסק.
c. מה קהל היעד של העסק, או הקהלים המדוייקים עבור כל מוצר או שירות.
d. מה מייחד את העסק ומה מבדל אותו, ביחס לשוק בו הוא פועל.
e. מה הם הערכים המובילים של העסק.
f. מהו הצורך עליו עונה העסק.
g. מה מניע את קהל היעד של העסק לצרוך את השירותים או המוצרים של העסק.
h. מהי שפת הפנייה לקהל הרלוונטי.

2. מסרים לקהל היעד:
a. האם העסק רוצה להעביר מסר של רכות; רצינות; מקצועיות; יוקרתיות; מסר של נקיון וסדר
או של גמישות ופתיחות. האם מדובר במסר של בריאות וטבע או מסר של תשוקה ושחיתות? ועוד.
b. שימוש במשפטים קצרים וברורים של המסרים המילוליים אותם העסק רוצה להעביר לקהל היעד שלו.
c. היכן הקהל יפגוש את העסק? בכנסים; בחנות פיזית; במתנה שקיבל; בשיטוט בפייסבוק או באינסטגרם;, חיפוש ממוקד ברשת ועוד.

3. בחירת הנראות העסקית:
a. עיצוב הלוגו בהתאם לערכים, למהות ולמסרים של העסק, תוך תיאום בין מבנה, צורניות, גופנים וצבעוניות וכן המשקל ביניהם.
b. שפה גרפית הכוללת, בנוסף לרשום מעלה, גם אלמנטים נוספים כגון איורים, סמלים, טקסטורות, תמונות וסרטונים.
c. החלת העיצוב והשפה הגרפית על כלל המוצרים המודפסים והדיגיטליים של העסק.

טיפים:

  • אינפוגרפיקה – במידה ויש לעסק מסרים מורכבים, מומלץ להשתמש באינפוגרפיקה לצורך פישוט המסר והצגה ויזואלית של המסר בצורה בהירה ומדויקת.
  • עסק שמכבד את עצמו, ומצפה שהלקוחות שלו יכבדו אותו, ישתמש בתמונות מקצועיות, עם עדיפות לבנק תמונות ייחודי לעסק.
  • וידאו – זה ה-דבר היום, שילוב מושלם להעברת מסרים או מידע, יש לוודא כי הוידאו קצר וקולע, וכולל בתוכו מסר אחד בכל פעם.

לסיכום, שמירה על עקביות בנראות העסקית בכלל הפנים של העסק, החל מלוגו, דרך כרטיס ביקור, מוצרים מודפסים או דיגיטליים, אריזות, אתר וכיוצא בזה, יעזרו ביצירת זיהוי מהיר ותחושה מוכרת לקהל היעד של העסק.

 

איילת שטרן
מיתוג עסקים, עיצוב ובניית אתרי וורדפרס

מעגל נתב"ג 

אתר: https://www.ayeletstern.com/
דף פייסבוק: https://www.facebook.com/AyeletSternDesign/
אינסטגרם: https://www.instagram.com/ayeletstern_branding_webdesign