״אוטוריטה בפיתה״

״אוטוריטה בפיתה״

Photo by Min An from Pexels

איך להיות אוטוריטה בתחום בשלושה צעדים פשוטים?

  1. להבין שזה ממש לא עובד כך, זה לא פשוט ולא יקרה בשלושה צעדים.
  2. להבין שזה תהליך שדורש התמדה וחריצות.
  3. להפוך למאגר ידע ותוכן מקצועי ואישי.

אולי השאלה הראשונה שאנחנו צריכות לשאול את עצמנו היא לא איך להיות אוטוריטה בתחום, אלא, האם אנחנו רוצות להיות לאוטוריטה בתחומנו?
התשובה האוטומטית היא - בטח שכן! כאן, עכשיו ומהר!
התשובה העמוקה יותר תהיה במענה על השאלה - האם נוכל להחזיק את זה והאם נרגיש ראויות לטייטל. למה הכוונה? לעיתים קורה שאנחנו שועטות קדימה כדי למנף את השם והמוניטין מבלי להבין לעומק את המשמעות. האם אני יכולה להכיל את החשיפה, התגובות, גידול במאגר הלקוחות?
לכן, חשוב ורצוי לבנות את קפיצות המדרגה כתהליך שיזרום באופן טבעי, כדי שלא נרגיש ברכבת הרים לפסגה. להיות אוטוריטה בתחום זה אומר לבנות את הפרסונה המקצועית שלנו, כמובילה בתחום, כבעלת ערך, מקור ידע וסמכות. תכל׳ס, אין דבר כזה אוטוריטה בפיתה, זה יותר תבשיל קדירה בבישול ארוך.

 

איך יודעים שהגיע הזמן?
כמי שמלווה בעלות עסקים בכתיבת תוכן וחווה את קפיצות המדרגה יחד איתן, אני מזהה שזו תחושה שמגיעה מפנים, משהו מאותת לנו שהגיע הזמן לגדול. אנחנו רוצות ליצור לנו מרחב לכנפיים הנפרשות, מרגישות מוכנות להתפתח, להרחיב את החשיפה, להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את ההכנסה.

 

אז מה באמת צריך כדי להפוך לאוטוריטה?
צריך סבלנות, תחקיר, ידע ויכולת להפיק כמות גדולה של תוכן מקצועי, איכותי ובעל ערך.
יצירת תכנים בערוצי המדיה השונים זה לא דבר פשוט, בגלל השפע העצום שקיים ובגלל הצורך ביצירת תכנים שונים הרלוונטים לכל מדיה, זה עלול להרגיש קצת מתיש ואפילו לגרום לנו לחשוב שאנחנו עובדות יותר בלהפיק תוכן מאשר במקצוע שלנו. אבל האמת היא שככל שנכתוב יותר, הביטחון העצמי והחיבור שלנו למקצוע יתעצמו, אנחנו נבין כמה ידע צברנו במשך השנים, כמה יצירתיות מתפרצת חבויה בתוכנו וכמה יכולות ותובנות יש לנו לתת. הכתיבה עוזרת לנו לחדד את עצמנו ואת המטרות שלנו.

 

מחקר
אחרי שהבנו שיש בנו את הרצון, הגיע השלב לעשות מחקר.
אני מחלקת את המחקר לשניים:
מחקר פנימי - מה הם הערכים שאנחנו מביאות לעולם? מה חשוב לנו לקדם? מה המסרים שלנו? לאן אנחנו שואפות להגיע? מה החלומות שלנו? מה הייעוד שאנחנו רוצות להגשים? מה הבשורה שלנו לעולם?
איזה תחומי ידע צברנו לאורך השנים? מה אנחנו יוכלות לתרום מתוכם לקהילה?
מחקר חיצוני - מה קיים בשוק בתחומנו? איך מתנהגים המתחרים? מה דומה ומה שונה? מה החוזקות שלנו לעומת המתחרים? מי הקולגות המהוות לנו השראה? מה קורה בארץ לעומת מה קורה בחו״ל? מה הטרנדים המובילים? איזה תוכן צורך קהל היעד שלנו? מה מעניין אותו?

כמובן שקיימות אינספור שאלות נוספות שאפשר לשאול ומדהים לגלות בתהליך הכתיבה כמה תוכן קיים בתוכנו. אם אנחנו מרגישות שאין לנו מספיק ידע מקצועי כדאי ללמוד ולהרחיב אותו.

 

בניית אסטרטגיית תוכן מול האסטרטגיה השיווקית
אחרי שחקרנו את עצמנו ואת הבחוץ, כדאי לשבת עם יועץ שיווקי, או לבד, ולחשוב על האסטרטגיה השיווקית שלנו, איזה מהלכים כדאי לנו ליצר לשנה הקרובה שיבנו את הצעדים שלנו לקראת המטרה שהצבנו.
אחרי שבנינו את המהלכים השיווקיים, אנחנו צריכות לחשוב מה יהיה התוכן הכי נכון שיתמוך בהם ויקדם אותם ובאילו פלטפורמות הכי נכון להשתמש כדי להגיע לקהלים המדויקים לנו.

התוכן הוא המלכה!
תוכן טוב הוא כזה שנותן ערך לקוראים, שנותן מענה לכאב, לצורך, להגשמת חלומות של הקהילה שלנו. כדאי שהתוכן יהיה אותנטי ותואם את מי שאנחנו, שיתקשר בגובה העיניים ויתן תחושה של מקצועיות לצד הזדהות, קירבה וביטחון.

 

לקוחות ואנשי מקצוע
אפשר לייצר שני סוגי תכנים:
תוכן המיועד ללקוחות ומתעניינים, ותוכן המיועד לאנשי מקצוע בתחום.
למה אלו תכנים שונים? בגלל שהקהל אחר לגמרי ובעיקר בגלל שהשפה משתנה.
כשאנחנו יוצרות תכנים המיועדים ללקוחות ולמתעניינים שאין להם מושג בתחום, נפנה לרגש, לכאב, לצורך ולרצונות שלהם, נרחיב בסיפורים וניתן דוגמאות.
כשאנחנו מייעדות תכנים לאנשי מקצוע, נדבר בשפה מקצועית וננסה להרחיב את הדעת כמה שיותר כשנעלה רעיונות חדשים, מחקרים, קשרים חדשים בין תחומים או דברים שקורים בעולם.

 

מה עושים עם כל הטוב הזה?
כותבים המון, מייצרים מאמרים לאתר שיקדמו אותו, כותבים פוסטים לבלוג ולרשתות החברתיות, יוצרים הרצאה מקצועית, כותבים ספר מקצועי, יוצרים סירטונים לרשת, מדריכים, טיפים וכלים.
בנוסף, שווה להשקיע זמן וידע בתגובות מקצועיות בקבוצות ייעודיות, להביע עניין, לתת תשובות, להראות כמה ערך אנחנו יכולות לתת לאנשים.
אפשר גם להשתמש ביח״צ, להתראיין לעיתונות, בתכניות בוקר וחדשות כשמדברים על נושאים שהם בתחום ההתמחות שלנו. זה לא חייב לעלות לנו כסף, לפעמים התוכן מנצח.

Photo by Suzy Hazelwood from Pexels

סטוריטלינג - סיפור זה כל הסיפור!
סיפורים טובים הם הבסיס ליצירת תוכן מצוין שנשאר בזיכרון ועוזר לאנשים להעביר את הבשורה הלאה.
כמעט כל טקסט יכול להיות מלווה בסיפור קצר, זה יכול להיות על לקוחות, על עצמנו, על סיפור ששמענו או על סיפור שנמצא בכותרות. סיפורים הם הדרך הכי קלה ופשוטה לתקשר את התכנים שלנו לעולם.
ספרו סיפורים, כתבו סיפורים, חשבו סיפורים. לכולנו יש סיפורים, בין אם הם מצחיקים, עצובים, מוזרים, בועטים או מעוררי השראה, הם שזורים ביום יום שלנו ויש בתוכם המון תוכן איכותי.

 

בניית הנרטיב האישי
אחד הדברים המובילים אותי בחשיבה על איך להפוך לאוטוריטה בתחום, זה הבניית הסיפור האישי.
כשיש חיבור בין הסיפור האישי לעשייה המקצועית, הרגש מיד יוצא החוצה.
מה הסיפור האישי שלנו? איך הסיפור שלנו מתחבר לעשייה המקצועית?
אנחנו לוקחות את הסיפור האישי וממסגרות אותו, מוצאות בתוכו את רגעי השיא, המתח, הדרמה והצחוק. אנחנו מדברות מתוך הסיפור האישי על הכישלונות ועל ההצלחות, מתוך הבנה שבסיפורי הצלחה תמיד מתחבאים סיפורי כישלון. אנחנו נבנות מתוך הסיפור שלנו.
אותו הנרטיב יהיה זה שנספר במפגשים חברתיים, בנטוורקינג, לקולוגות, לקהל היעד ולעצמנו.
זו התמצית הסיפורית שאיתה אנחנו יוצאות לדרך וככל שהסיפור שלנו מהודק יותר ומעורר בנו גאווה, כך הוא יצא לעולם ויאיר אותו.
סיפורים יש לכולם אבל את הסיפור שלנו יש רק לנו, הוא זה שיוצר את הבידול שלנו ואת החיבור של הקהילה שלנו אלינו.

ליאת סביון, יוצרת, תסריטאית וכותבת תוכן. מנחה סדנאות כתיבה יוצרת וכתיבה שיווקית.
https://www.facebook.com/scriptwriterstoryteller
https://www.facebook.com/liat.savion/
https://hatarnegolet.co.il

DSC_9266