בעלת עסק, בואי ללמוד מההצלחות שלך

בעלת עסק, בואי ללמוד מההצלחות שלך

למידה מהצלחות ככלי לניהול העסק שלך

אם יבקשו ממך עכשיו לקחת דף ועט ולהכין רשימה של כל הדברים שעשית בחיים שלכך וכל ההישגים שהשגת- האם היא תהיה רשימה ארוכה? רשימה שיהיה לכ קל ומהר לכתוב אותה? ואם יבקשו ממך עכשיו לקחת דף נוסף ולהכיר רשימה של כל הכישלונות שלכך, כל מה שרצית להשיג ולא השגת וכל הדברים שלא הצליחו לכך- האם היא תהיה ארוכה יותר? האם כתבת אותה מהר יותר ובקלות?

לכולנו יש הצלחות ולכולנו יש כישלונות, אבל רובנו נוטים להוריד מהערך של ההצלחות- קטנות כגדולות ולהתפאר בהן פחות, לעומת הכישלונות שלנו- שאנחנו תמיד זוכרים.
ואני אומרת- במקום לזכור את חמשת הפעמים שלא הצלחתם, תזכרו את הפעם שכן הצלחתם! ותעצימו אותה. זה לא אומר שצריך לשכוח לגמרי איפה נכשלתם ולמה, כי תמיד אפשר וצריך ללמוד ולהתפתח מאי הצלחה, אבל זה אומר להתמקד יותר במה שכן הצליח ופחות במה שלא.

doritpost9.2-

במקום להתמקד במה לא- נסי להתמקד במה כן:
אנשים בכלל, ובעלי ובעלות עסקים בפרט צריכים לזכור שהדרך ארוכה ומפותלת ומלאה בכישלונות אבל גם בהצלחות. ההתמקדות במה שלא הצליח לנו יחליש אותנו ויעורר בנו ספקות והרגשה שאנחנו לא טובים מספיק ולא משתדלים מספיק. לעומת זאת, אם נתמקד בהצלחות- גם הכי קטנות וכביכול לא משמעותיות- תהיה לנו מוטיבציה להמשיך ולהצליח.
מחקרים מראים שהתמקדות בהצלחות שלנו מחזקת את החוסן הנפשי שלנו, נוטעת בנו אופטימיות ושמחת חיים, שהם אלו שמאפשרים לקום בבוקר ולרצות לעשות.

אז איך עושים את זה בפועל?
שבי במקום שקט וכתבי לעצמך הצלחה אחת שהייתה לך בעסק לא משנה הגודל שלה בעיניך ותוך כדי שאת כותבת ממש תזכרי בכל הפרטים, מה עזר לך להגיע להצלחה, מי עזר לך, איזה חוזקות ותכונות שלך היו שם שאפשרו להצלחה לקרות, מה הייתה ההרגשה שלך ברגע הזה של ההצלחה וממש תתענגי על ההצלחה הזו.
חשוב לכתוב את הדברים כי הם יהיו הבסיס שעליו תבני את הפרוייקט או המשימה הבאה שלך, זה נקרא שחזור הצלחות.
בדרך הזו רגע לפני שתתחילי פרוייקט חדש תחזרי למה שכתבת ותבדקי איך את יכולה לשחזר את מה שעזר לך להצליח שוב.

שנה טובה ומלאת הצלחות קטנות וגדולות
שלך דורית

דורית כהן חרמון – מנחת הורים, מלווה צוותי חינוך ויועצת ארגונית
מחברת ספר ההדרכה להורים "בשביל הסמכות, הדרך להורות בטוחה, רגועה ומהנה"
050-7478440
https://www.facebook.com/doritc.hermon/

72434422_499198440658477_675667998555504640_o(1)