לפרוץ את גבולות התת מודע

לפרוץ את גבולות התת מודע

מאת: שרון קוטא

תמונה מבנק התמונות של Pixabay

כשהגענו לעולם, הגענו עם שליחות וייעוד, כילדים היינו מחוברים לשליחות הזו, לאותו אור שבאנו להפיץ בעולם. כילדים, הכל היה נראה אפשרי, להיות אסטרונאוט, או להיות רקדן, רק נותר לנו לבחור. יכולנו לעוף עם הדמיון ולדמיין שאנחנו יכולים להיות כל מה שנרצה, אם רק נאמין בזה, זה יקרה.

ואז התחלנו "לטעום" את העולם ולחוות חוויות, והכל התחיל להיכנס לתוך מסגרות, מגירות, התחילו להיבנות סביבנו גבולות. גבולות אלה גרמו לנו לחפש אישורים חיצוניים לכל מה שאנחנו רוצים להיות או לעשות, פתאום התחלנו לרצות. ככל שחווינו יותר חוויות חיצוניות, התחלנו למדר ולהגביל את התודעה שלנו, ולהתרחק מהשליחות שלנו. החוויות נאספו, והוטמעו בתת המודע, ויצרו את גבולות חיינו.

לצאת מאזור הנוחות

מהו אותו אזור נוחות, ולמה לנו לצאת ממנו?

התת מודע הוא כמו ארכיון שמכיל בתוכו זיכרונות ותמונות מתוך חוויות וסיפורי הילדות שלנו. אותם זיכרונות וחוויות ילדות יצרו את דפוסי ההתנהגות, אמונות מגבילות ואת הפחדים שלנו שמהווים היום את הגבולות שלנו, ומשאירים אותנו באותו אזור נוחות, מגודר, ולא מאפשרים לנו לפרוץ אותו.

תחשבו שהתת מודע הוא כמו תוכנת הפעלה, לתוכנה הזו יש קידוד מיוחד משלה. לכל אחד מאיתנו יש קידוד מיוחד אישי משלו, ששונה מכל קידוד של מישהו אחר. הקידוד נוצר בילדות ומופעל בכל פעם שהתוכנה נתקלת בטריגרים שגורמים לה לפעול. הטריגרים הם סיטואציות שאנחנו חווים במציאות הנוכחית שלנו, שמעוררים זיכרונות וחוויות דומות שחווינו בילדות והשפיעו עלינו רגשית בצורה משמעותית.

התת מודע יוצר את גבולות הבריאות שלנו, את גבולות הפרנסה שלנו, גבולות השפע שלנו, גבולות הזוגיות שלנו, גבולות החשיבה שלנו, בעצם אנחנו מייצרים בעצמנו את כל הגבולות שלנו. ברגע שאנחנו מאפשרים לתת מודע לנהל אותנו, במקום שאנחנו ניקח אחריות וננהל אותו, אנחנו מקבעים את גבולות חיינו.
התת מודע מנהל אותנו רוב הזמן, ומכתיב על ידי הגבולות שיצר, איך ייראו חיינו, אילו בחירות נבחר, אילו החלטות נקבל, באיזו דרך נבחר. הוא עד כדי כך עוצמתי ובעל משמעות, שהוא משפיע עלינו בכל היבט בחיים שלנו וגורם לנו לבנות את סיפור חיינו בהתאם לגבולות שהוא יצר עבורנו. הגבולות האלה כל כך טבועים בתת מודע, שאם אנחנו מנסים לפרוץ אותם, מייד עולים בנו פחדים שמאיימים עלינו ומשאירים אותנו שוב באותו אזור "נוחות", באותם גבולות. התת מודע כל כך שומר על גבולותיו, שהוא דואג שלא נוכל לפרוץ אותם, ולצאת מאזור "הנוחות".

 

לפרוץ את גבולות התת מודע

למרות שהתת מודע מתנגד לכל ניסיון לפרוץ את גבולותיו, זה בהחלט אפשרי ומומלץ מאוד לפרוץ גבולות אלה!

כדי שנוכל לפרוץ את גבולות התת מודע, עלינו ללמוד ולהכיר את מה שנמצא בתוכו, איך התת מודע עובד, חושב, מתנהג, מתנהל, מה חשוב לו, למה הוא שומר על גבולותיו, ולא מאפשר לנו לפרוץ אותם.

כדי לפרוץ את גבולות התת מודע, חשוב שנגלה אילו זיכרונות ותמונות ילדות נשמרו בתת מודע, מה הם אותם פחדים שמתעוררים בנו שוב ושוב, וגורמים לנו להיתקע בתוך אותם גבולות.

ברגע שנגלה אילו זיכרונות וחוויות ילדות יצרו את הפחדים שלנו, נצליח לחדור לתת מודע ולפרוץ את גבולותיו.

זו נשמעת משימה בלתי אפשרית, אני אומרת לכם, זה אפשרי!
עלינו לקחת אחריות, להכיר את התת מודע שלנו, ולפרוץ את הגבולות שלנו. זה הכל בידיים שלנו. ואנחנו יכולים לעשות את זה.

תמיד אומרים לנו שכדי להתפתח, להתקדם ולהצליח עלינו לצאת מאזור הנוחות שלנו. במילים אחרות, עלינו לפרוץ את גבולות התת מודע. ברגע שנפרוץ את גבולות התת מודע, נוכל לשנות דפוסים, אמונות מגבילות, והכי חשוב מכל, נוכל להתגבר על הפחדים שלנו.

כשנפרוץ את גבולות התת מודע, נוכל לקבל החלטות שנכונות עבורנו, לבחור בקלות, למשוך שפע בכל תחומי החיים, ולחזור שוב לאותה שליחות שהגענו איתה לעולם.
כשנפרוץ את גבולות התת מודע נגלה שהפחדים הם אשליה, שהם פרי יצירתנו, שהם מעכבים אותנו, ושבקלות נוכל להשתחרר מהם.
כשנפרוץ את גבולות התת מודע, פתאום נשאל את עצמנו, איך חיינו עם הפחדים שלנו כל חיינו, כשבקלות ניתן היה להשתחרר מהם ולנהל אותם.
כמה הזדמנויות חלפו על פנינו, ולא שמנו לב אליהן.
כשנפרוץ את גבולות התת מודע נגלה איך פתאום אנחנו שמים לב לכל הזדמנות שנקרית בדרכנו, מתנסים, מעזים ופורצים גבולות!

בהצלחה!

 

שרון קוטא – מאמנת אישית ומטפלת בתת המודע "התת מודע משנה סיפור חיים"
www.facebook.com/sharonkuta1