לפרוץ את תקרות הזכוכית שלי בעסק

לפרוץ את תקרות הזכוכית שלי בעסק

מאת: נעמה שקד לוי

התמונה נרכשה מ Depositphotos

שנה חדשה החלה וזוהי הזדמנות מצוינת לעצור ולבדוק איפה את, מה היה לך בעסק השנה ובעיקר מה את מבקשת שיקרה בשנה העסקית החדשה. שנייה לפני שאת צוללת לבדוק מה היה לך השנה – מספרים – הכנסות, הוצאות, לקוחות, פגישות ועוד ועוד – בואי רגע להסתכל על הדברים מעוד נקודת מבט – המבט החברתי – מגדרי עליך ושלך.

נעים להכיר, שמי נעמה שקד לוי, אני פורצת תקרות זכוכית ויחד אני בטוחה שנצליח לפרוץ חסמים שאולי את בכלל לא מודעת אליהם. אז בואי לפרוץ איתי רגע את גבולות המגדר שלך בעסק.
מגדר היא מילה מוכרת למדי, אבל בואי נוודא שאנחנו מדברות על אותו הדבר – מגדר אלו התפיסות החברתיות, היעני "טבעיות" ו"רגילות" שקשורות למה שמצופה מנשים וגברים לעשות או ממה להימנע – למשל במקצועות עו"ד, רו"ח, תחום האדריכלות, הביטוחים והפיננסים – יש ציפייה שעסקים בתחומים הללו יהיו של גברים. כל בעלות העסקים בתחומים האלו (ונוספים) חוות לעיתים ברמה היומיומית מן פליאה שוואו – "את אישה" בתחום כזה.

זה אולי לא קורה לכולן, זה אולי מעצבן אבל נכון להיום זה המצב, ועדיף שנדע מה המצב כדי שנוכל להתמודד עם מה שנמצא בינינו ובין הלקוחות שלנו, לא בכוונת זדון, לא באיזו קונספירציה – אלא כחלק מתפיסות חברתיות שפשוט קיימות. עם מודעות נוכל לשנות כל מה שנרצה 😉

הטריק עם התפיסות החברתיות הללו הוא שגם אנחנו רגילות לחשוב דרך "הנורמטיבי" סביבנו. רבות מאיתנו, האמהות העצמאיות -בחרנו לצאת "לחופשי" גם כדי לאזן את חיי המשפחה וחיי העבודה, זה כמובן בסדר גמור! כל אחת וההחלטות שמתאימות לה – אבל בואו נבדוק רגע, האם יש חסמים בדרכנו לפתח ולהתקדם בעסקים שלנו, שיושבים על תפיסות חברתיות כאלה, שאנחנו לא בהכרח בחרנו בהן.

אז צעד ראשון בדרך לפריצת החסמים בפיתוח העסק שלי – היא היכולת לזהות את הציפיות שלי מעצמי – ולבדוק שהן באמת מתאימות לי, ואם ישנן ציפיות ממני שהן לא שלי ולא מתאימות לי – לשחרר!
לדוגמה – אני לא עובדת ביולי אוגוסט – האם זה נכון לך? האם זה נכון לעסק? אם לא, בואי תמצאי דרכים יצירתיות לשילוב המאתגר בין הילדים/ות והעסק.

יכול להיות שתשמעי קולות כאלה מהמשפחה הקרובה שלך – "למה הילדים/ות בצהרון או בקייטנה אם את ממילא בבית" – תדעי שאין פה כוונה להרע, יש פה אוטומט חברתי – ותבחרי מה מתאים לך. ואם את עושה את מה שאת עושה מתוך שליחות, מתוך ידיעה שאת מפרנסת את משפחתך – תוכלי לענות בקלילות, בלי רגשות אשמה ולהזניק את העסק שלך לאן שרק תרצי!

מכירה את "לא נעים לי"? הוא יושב לנו כל כך הרבה פעמים על הציפיות החברתיות מאיתנו – הבעיה עם המשפט הזה, שהוא מרחיק אותנו מעצמנו. הלא נעים לי הראשון הוא כלפי עצמי! אחר כך כלפי המשפחה שלי (אם לא נעים לי נגיד לגבות את שכרי), כלפי א/נשים זרים – שחררי, זה עניין של אימון, והאימון הכי חשוב הוא להישאר נאמנה לעצמך!

 

אז בואי נסכם –
תזהי מה שלך, מה מתאים לך ומה את משחררת.
תבחרי – מכל הציפיות והאמונות תבחרי את מה שמתאים לך!
"לא נעים לי" – קודם כל מעצמי, אחר כך תמצאי דרכים יצירתיות לשחרר אותו ממך
תזכרי שלכל אחת מאיתנו יש את הזכות לברוא עולם ולהתפרנס בשפע ממה שהיא אוהבת.
בואי נשאר נאמנות לעצמנו, נצמצם "רעשים" חברתיים ונפרוץ יחד בקלילות עוד כמה תקרות זכוכית.

 

שלכן נעמה
פורצת תקרות זכוכית
http://naama-shaked-levy.co.il/