לפרוץ את גבולות האמונה – על ריצה למרחקים, הקמת עסק ואמונה

לפרוץ את גבולות האמונה – על ריצה למרחקים, הקמת עסק ואמונה

מאת: אורית אליהו- פנחסוב

אם מישהו היה אומר לי לפני תשע שנים שאני אהיה עצמאית בעלת עסק שמעסיק עובדים, הייתי צוחקת עליו.

אם מישהו היה אומר לי שאהפוך את היכולת שלי לחולל שינוי אצל אנשים בעזרת סדר וארגון למקצוע ,הייתי חושבת שהוא לא רציני.

אם מישהו היה אומר לי לפני שנתיים שאני אתמכר לריצה למרחקים ארוכים וארוץ 6 חצאי מרתון תוך שנה אחת ,הייתי בטוחה שהוא השתגע.
הרבה פעמים חולפות בראשינו מחשבות, חלומות שאנחנו מפחדים לחלום, אהבות שאנחנו נמנעים מלממש. אנחנו מלאים פחדים, אמונות מגבילות ורעשים שעוצרים אותנו מלפרוח ולהגשים את עצמינו ואני אומרת שצריך פשוט להאמין.

אחרי שנולד ילדי הרביעי החלטתי לעזוב משרה בכירה ותובענית בניהול משאבי אנוש בחברה קמעונאית גדולה, רציתי להיות יותר בבית ולגדל את ילדיי. האהבה לסדר והרצון להכניס סדר לחייהם של אנשים העלתה בי את הרצון לעסוק בזה. לא הבנתי מה המשמעויות והחלטתי בכל זאת לנסות. עשיתי קורס של ניהול והקמת עסק ולקחתי יועצת עסקית , הצטרפתי לנטוורקינג והתחלתי לשווק את עצמי.

זה לא היה פשוט אבל זה הצליח בעיקר כי בעלי האמין בי ותמך, כי חיפשתי ומצאתי תמיכה, כלים וידע מקצועיים שעזרו לי ובעיקר האמנתי בעצמי שאני יכולה. האמונה הזו בנתה לי את הביטחון מול בלקוחות והם האמינו בי בחזרה ,צרכו את שרותי ושלחו ועדיין שולחים לי לקוחות חדשים.

כי כשעושים את מה שאוהבים ומאמינים שאפשר, זה מצליח.

לפני קצת יותר משנתיים החלטתי להצטרף לקבוצת ריצה חדשה שנפתחה בישוב שלי, קבוצה של נשים בלבד . עד אז לא מצאתי את הספורט שיעשה לי את זה, כזה שיגרום לי לצאת מהבית ולהתמיד.

הפעם זה קרה. משהו ביכולת שלך להציב לעצמך מטרה ולהשיג אותה עבד עבורי.
זה בשילוב מאמנת שיודעת לזהות מי עומד מולה ,איזה יעדים אפשר להציב ושבעיקר האמינה בי שאני יכולה. כשהצטרפתי השאיפות שלי היו לחזור לפעילות גופנית כי זה חשוב ולחזק שרירים . לאט לאט המטרות גדלו והפכו להגדיל מרחקים בריצה, לקצר זמנים ולהשתתף בעוד ועוד מרוצים (בדגש על מגניבים).

כל זה מצריך עבודה קשה, להתאמן 4 פעמים בשבוע לפחות , לקום בשעות מוזרות כשעדיין חושך בחוץ, לצאת לאימונים גם כשקר ולעיתים גם בגשם. באימונים לא תמיד קל אבל כל אימון הוא עוד אבן דרך למען המטרה, בסוף כל ריצת אימון יש עוד תחושת סיפוק .

במרוץ האחרון שהשתתפתי בו תחת תנאי מזג אויר לא פשוטים בכלל של גשם בלתי פוסק ורוח חזקה לפנים הצלחתי לקצר את זמן הריצה ליעד שהצבתי לעצמי.

זה התאפשר כי לאורך כל הדרך שמרתי על קצב אחיד ובדקתי את עצמי כל הזמן ולקראת הסוף ידעתי בדיוק באיזו שעה עלי להכנס לשני הקילומטרים האחרונים וכך היה. הרצון העז לעמוד במשימה הוא שדחף אותי לקו הסיום.

אז תאמינו בעצמכם והקיפו את עצמכם באנשים שמאמינים בכם וביכולת שלכם להגשים מטרות.
עם נחישות, עבודה קשה, הצבת מטרות קטנות וישימות וסביבת תומכת הכל אפשרי.

ואז תראו שהאמונה נמצאת בכל דבר אבל בעיקר בתוככם.

בהצלחה

 

אורית אליהו- פנחסוב
מסדרת בתים מקצועית בעל העסק "סדר חדש"
מנהלת מרחב שרון וצפון מבית קישורי אימהות
www.seder-hadash.co.il
פייסבוק: https://www.facebook.com/sederhadash/