בנק תמונות (Image Bank) לעסק שלי – מאוד חשוב בעידן הדיגיטל

בנק תמונות (Image Bank) לעסק שלי – מאוד חשוב בעידן הדיגיטל

מאת: יונת סער

 

"התמונה צולמה כחלק מצילומי בנק תמונות לחדווה ארד- יועצת עסקית בשילוב קלפי טארוט"

ביום בו הפכנו לעצמאים נפלו בחלקינו בין אם אנחנו אוהבים או לא, הרבה משימות שבארגון גדול יותר, מתחלק בין מחלקות שונות. עלינו לעשות את השיווק, הפרסום, המכירות, הנהלת החשבונות, הטלפונים לספקים ולקוחות, שירות הלקוחות, תלונות, משלוחים ועוד ועוד….
במאמר הנוכחי אני רוצה להתמקד בנראות שלנו במדיה הדיגיטילית שהיא כיום הפלטפורמה המובילה בשיווק ובפרסום של העסק שלנו.

כל עצמאי רוצה (וכך רצוי) לבדל את העסק שלו מעסקים זהים לו בשירות ו/או במוצר.
מי שעושה את העסק זה בעל העסק עצמו וזה אחד הבידולים המובילים בתחום.
החלק המוביל היום במדיה הדיגיטלית זה פוסטים בפייסבוק או תמונות עם מלל באינסטגרם, אפשר להוסיף גם את הסטורי הטוויטר ועוד….אבל כדי למכור את השירותים והמוצרים שלנו, אנחנו צריכים להעלות לאותן מדיות תמונות, ולא סתם תמונות, אלא תמונות של העסק שלנו שיעבירו את המסר של העסק, את הייחודיות שלו ובעצם יספרו את הסיפור של בעל העסק.
אין יותר טוב ממראה עיניים, חכמים אמרו "תמונה אחת שווה אלף מילים".
אנשים אוהבים לראות מי בעל העסק ולראות את מוצריו/השירותים אותם הוא מציע למכירה. נכון, אפשרי להגיד, "אני מוריד תמונה מהאינטרנט או אפילו מגדיל ראש ורוכש זכויות על תמנוות ומפרסם כמה מילים ויש לי תמונה, כי אני לא פוטוגני, לא רוצה להיות בחזית" ועוד ועוד תירוצים למה לא להראות בעצמו בתמונות.

אז החדשות הן שכל בעל עסק חייב להראות את עצמו לקהל שלו, לפעמים גם כפות ידיים, או חלקי גוף אחרים יכולים לתת את המענה למלל שניתן לשייך פוסט עצמו.
בצילומים ל "בנק תמונות" לעסק מקבלים מבחר גדול של תמונות שאם הושקעה מחשבה נכונה ביצירת אותן תמונות, לבעל העסק יש לפחות לחצי שנה ויותר מבחר עצום של תמונות אשר איתן הוא יכול להעלות מגוון רחב של פוסטים לכל מדיה דיגיטלית באשר היא (המומחים ממליצים על 1 – 2 פוסטים בשבוע, על מנת לשמור על קשר עם קהל הלקוחות).

וכעת אני רוצה לתת מספר טיפים לקראת צילומי בנק תמונות:

  • יש לבחור צלם עם ניסיון בתחום – לקבל המלצות ולוודא שיש לו מעוף/דמיון ויצירתיות במהלך הצילומים.
  • שיעורי בית – יש להכין מראש לפחות 15 נושאים שאותם יודעים מראש שתרצו להעלות לפוסטים ולפי אותם נושאים יש לעשות חשיבה משותפת אך ניתן ורצוי להצטלם ולצלם.
  • יש להכין את האביזרים/מוצרים מראש.
  • מאוד חשוב לצלם גם צילומי תדמית לבעל העסק, מומלץ להיערך לזה עם איפור מקצועי ע"י בעל מקצוע.
    סיכום קצרצר: הלקוחות שלנו, הם הדלק של העסק שלנו, לולא הם …..אוי לנו ולעסק שלנו. אחת הדרכים העיקריות להגדיל את קהל הלקוחות לעסק שלנו, אלו תמונות אותנטיות שהן של העסק והעומד בראשו.

המאמר כתוב בלשון זכר אבל מתייחס לשני המינים שווה בשווה.
בהצלחה !!!

יונת סער – צלמת
054-2082098
yonatsaar@gmail.com
https://www.yonatsaar.com/
https://www.facebook.com/yonatsaar/