יצירת עוגנים עסקיים

יצירת עוגנים עסקיים

 

אם אשאל אותך, עם מה הכי קשה לך להתמודד, בהיותך עצמאית, מה תעני לי?

כמלווה עסקית של מאות בעלות עסקים, אני יכולה לאמר בוודאות שאחת מהתשובות הראשונות של רובן תהיה – הצורך לשווק את עצמן, כל הזמן וללא הפסקה, וחוסר היציבות בהכנסות.

על מנת שנוכל לייצר וודאות ויציבות בהכנסות ובעשייה העסקית שלנו עלינו לבנות עוגנים שיווקיים ו/או עוגני הכנסה חודשיים.

למה הכוונה ביצירת עוגנים?
עוגנים הינם אפיקי שיווק או אפיקי הכנסה המיוצרים באופן קבוע ושוטף בעסק.

בכתבה זו אסקור מספר מקורות ליצירת עוגנים בעסק, שכל עסק מכל תחום עיסוק יכול לייצר לעצמו.

אפיקי שיווק שיכולים להוות עוגן בעסק

שיתוף פעולה אסטרטגי באמצעותו אתן מקבלות לידים/הפניות של לקוחות מתעניינים.
לדוגמא:
יועצת עסקית-שיווקית שיוצרת שיתוף פעולה אסטרטגי עם רואת חשבון/יועצת מס אשר מפנה את הלקוחות הקיימים שלה ליועצת לטובת תהליך של שיפור תוצאות עסקיות ובניית תוכנית שיווקית מותאמת לעסק.

פרסום ממומן במדיה חברתית אשר מגדיל את רשימת התפוצה שלכן באופן סיסטמטי (שיווק נכון ועקבי באמצעות רשימות תפוצה מגדיל מכירות בעסק) או לחילופין מזרים לידים/לקוחות מתעניינים באופן שוטף (אליהם מבצעים פנייה/שיחה מכירתית).
לדוגמא:
מאמנת לקריירה תייצר מדריך "כיצד להכין קורות חיים שיגרמו למעסיקים לפנות אליך בימי קורונה" ותזמין לקוחות רלוונטיים להוריד את המדריך וכך להיכנס לרשימת התפוצה שלה. המדריך הנ"ל יהיה רלוונטי עבור לקוחות מתעניינים על פני תקופה ארוכה וייצר לידים באופן שוטף ועקבי.

 

אפיקי הכנסה שיכולים להוות עוגן בעסק

לקוח בריטיינר חודשי אשר רץ אתכן לטווח ארוך ומשלם תשלום קבוע כל חודש (בהתאם להסכם שנחתם מראש). הריטיינר החודשי מאפשר לכן הכנסה קבועה על פני תקופה עליה ניתן להתבסס בקבלת החלטות ומאפשר לכן לייצר פחות עבודת שיווק חודשית.
לדוגמא:
,In Houseגרפיקאית שעובדת עם לקוחות קבועים בריטיינר חודשי שאין להם גרפיקאית
מנהלת מדיה חברתית שעובדת עם לקוחות קבועים בריטיינר חודשי ומייצרת להם קמפיינים של פרסום ממומן כיוון שאין להם את המומחיות לבצע זאת בעצמם והם מבינים שעדיף להם להוציא את זה לאאוטסורסינג.

היותכן קבלניות משנה של עסקים אחרים/גדולים יותר בתחום העיסוק שלכן. כלומר, העסק הנ"ל מספק לכן הכנסה קבועה על ידי העברת עבודות שיש לבצע בפועל, עבודות שהוא לא יכול או לא רוצה להתעסק איתם.
העסק שמעביר לכן את העבודה הוא זה שבדרך כלל בקשר ישיר מול הלקוח, אתן רק קבלניות המשנה המבצעות את העבודה המקצועית. היותכן קבלניות משנה המקבלות נתח יחסית קבוע של עבודה חודשית מאפשר לכן להתייחס לזה כאל עוגן בעסק.

לדוגמא:
כותבת שיווקית אשר עובדת עם עסק המציע שירותי כתיבה או עם עסק של בניית אתרים המציע גם כתיבה שיווקית לאתר כחלק מהשירות הכולל שלו, והם מעבירים אליה את הכתיבה בפועל של החומרים.

ישנן דרכים נוספות לייצר עוגנים עסקיים, אך סקרתי כאן את האפשרויות הנפוצות ביותר ואלו שיכולות להתקיים כמעט בכל עסק עם קצת חשיבה יצירתית וזיהוי הזדמנויות עסקיות.

מאחלת לכל אחת מכן למצוא את העוגן המתאים לה

מירב שטרן,
"היהלום העסקי" – ייעוץ וליווי אסטרטגי ארגוני –
פרופיל עסקי https://lp.vp4.me/cb76
דך עסקי – https://www.facebook.com/thediamondbiz
ובנוסף גם, בעלים ומנכ"לית שותפה בארגון "עצמאית"