בין מיתוג לרענון

בין מיתוג לרענון

מי לא אוהב להתרענן? המילה התרעננות מביאה איתה מן משב רוח מצנן ובשורה של התחדשות. האמנם???

אנחנו חיים בתרבות שמקדשת אופנה חולפת. שיק. שינויים תכופים, תרבות ה"חד פעמי".
מה ששייך היום, בחודש הבא יהיה כבר פאסה.

לרענן את המלתחה פירושו, השליכי את בגדייך כי אינם טובים עוד, או אינם מתאימים למידותייך הנוכחיות, ובואי לרכוש חדשים.
אך לא כך הם פני הדברים בכל הקשור למיתוג.
כשאת פונה לתהליך מיתוג ההיפך הוא הנכון!
את נדרשת לחשוב מכאן קדימה, וליצור משהו שישרוד את מבחן הזמן. מיתוג יציב שהאופנות החולפות לא יטלטלו בקלות.

את רוצה להיות יציבה. לא חולפת.
לכן כשתיגשי לשלב העיצוב שימי לב שאת יוצרת משהו שהוא את.
את אינך דבר חולף. את יציבה, גם בתוך מערבולת של שינוי, את נשארת כמוך. לא כמו דבר אחר, רק כמוך.

 

בתהליך מיתוג חזותי, המטרה העיקרית היא לחדור לתודעה, לכן חשוב כל כך ליצור שפה אחידה.
כאשר הנראות היא אחידה וברורה, היא תשדר תדמית של עסק יציב, מקצועי, עם תוכן איכותי.

חשוב לשים לב, שהמיתוג יעביר בצורה אחידה ועקבית גם את שאר המסרים שאת מעוניינת שידעו ויחשבו עלייך ועל העסק שלך.
לכן לא נרוץ כל כך מהר לשנות ולחדש.
שימי לב - לאחידות ולהתמדה יש ערך רב. הן משקפות מקצועיות ואיכות המעידות על העסק שלך.

לדוגמא: מי לא יודע שגלגל"צ זה בגלל המוסיקה??

המנגינה אותה מנגינה. הסיסמה קיימת עשרות שנים. זה הכח שלה. כמו הכח של "טעם החיים". כולנו משלימים את ההמשך בצורה אוטומטית. זהו כוחו של מיתוג טוב ויציב לאורך זמן.

טעויות של מתחילים

בהכללה גסה, ניתן לומר ששינוי מיתוג יתרחש בעיקר בעסקים גדולים שעוברים בעצמם שינויים משמעותיים:
קניית החברה / התאחדות של כמה גופים / הרחבת החברה / שינויי קהל וכו'.
או אצל עסקים בינוניים, ש"רצים" כבר כמה שנים וחלה בהם התפתחות מהותית.
אך אם את בעלת עסק צעיר וקטן, סביר להניח שעוד לא הגיע זמנך לשנות את המיתוג.
לצערי אני נתקלת ביותר מידי עסקים קטנים, יחסית בתחילת דרכם, שכבר "צריכים" לשנות את המיתוג, ומוציאים כספים על תהליך שהם עדיין לא בשלים אליו.
לדעתי זה נובע מתפיסה שיווקית שגויה, ששולחת עסקים צעירים לתהליך מיתוג עוד לפני שהשתפשפו, לפני שדייקו והבינו מה הם הכי אוהבים לעשות בעסק שלהם, לפני שיצרו בידול.

 

שלא תביני אותי לא נכון,
אני מאמינה בשינוי!
שינויי בעסק זה דבר מבורך, ומעיד על בירור מתמיד, תנועה והתפתחות.

אכן, לפעמים הלוגו היפה שלך פשוט כבר לא רלוונטי,
אלא שאם עשית תהליך טוב בעבר, יכול להיות ששינוי קטן בו יספיק בהחלט, ויעשה היטב את העבודה.

דוגמאות מתוך שולחן העבודה

כשציפי פנתה אלי, היא סיפרה לי שהתחילה עם חנות בוטיק לבגדי ילדים, אך עם השנים החנות קצת השתנתה:

הילדות התבגרו והפכו לנערות, וכך נכנסו יותר בגדי נערות המתאימים להן.

ציפי הבינה שהלוגו שלה כבר לא "עולה עליה". כן, הוא ממש של ילדים קטנים וחמודים. מצד שני היא מאוד אהבה אותו, והיה לה קשה להחליף אותו. בנוסף, לא היה לה תקציב להשקיע בלוגו חדש.

אז מה עשינו?

הורדנו את הניקוד,
החלפנו את הרקע של הלוגו מאדום לוורוד עתיק,
הוספנו אלמנט גרפי עדין מעל הלוגו הקיים,
ופיתחנו שפה גרפית חדשה על הטפטים וחלונות הראווה בחנות עצמה.

הייתה כאן ללא ספק התרעננות.
לא היינו צריכות לזרוק את הישן המוכר והאהוב.
והכל נכנס בתוך התקציב שהוגדר מראש.

bigodim

דוגמא נוספת -

אפרת וקסלר, יועצת שינה בתחילת דרכה ונשואה לאיש קבע, עבדה בעיקר עם נשים יחידניות.

לכן בתחילת דרכה בחרנו בדמות הלביאה - בצבעים עזים של אשה לוחמת. אחרי כמה שנים, אפרת החליטה להתמקד בפעוטות ולתת שירות לכלל המשפחות.

אפרת צברה מוניטין עם השנים והצליחה לייצר חשיפה גדולה, לכן היה חבל לשנות את כל המיתוג של העסק שלה.

החלטנו להוסיף את הדמות של האריה ברקע, ובנוסף לשנות את הצבעים למשהו רך יותר ורגוע.

bigodim2

לסיכום:

התרעננות בהשקפתי היא לעבוד עם הקיים, מה שיש, להסיר ממנו מה שכבר לא שייך, ולהתאים אותו למצב החדש.
התוצאה תשמר את מה שהעסק, שהוא את, השיג עד עכשיו ותשדר לעולם שעלית מדרגה.

ולסיום סיומת, טיפ קטן ממני:

אם את עסק יציב, ויש לך מיתוג שרץ איתך כבר כמה שנים - המשיכי בקו שלך.
תני קרדיט לעצמך ולמוניטין שצברת, ואל תתפתי כל כך מהר לטרנדים עיצוביים חדשניים וחולפים.

את עסק חדש?

אל תרוצי למתג כל כך מהר. זה בסדר. את עוד תגדלי ותמתגי את עצמך כמו שצריך.
הרגישי קצת את עצמך ואת השוק, בדקי איזו נישה את הכי אוהבת, וכשיגיע הזמן הנכון למתג - את תרגישי בעצמך.
בשלב זה התמקדי בשניים-שלושה צבעים, לא יותר.
בחרי פונט והשתדלי לא לשנות אותו יותר מידי. נסי ליצור לעצמך שפה אחידה.

בברכת שבוע מרענן,
מוריה הדסה
מעצבת וממתגת גרפית
http://moriyadesign.co.il/

ma)