הדרך להצלחה עוברת דרך המטרה – הצבת יעדים עסקיים לשנה החדשה

הדרך להצלחה עוברת דרך המטרה – הצבת יעדים עסקיים לשנה החדשה

מאת: שרי פרויליך

 

שנה חדשה, יעדים חדשים, מטרות חדשות
למה בכלל צריך להציב מטרות ולמה כולם מדברים על כמה זה חשוב?
דמיינו שאתם רוצים לנסוע מירושלים לתל אביב.
מה הדבר הראשון שעושים?

שמים וויז!

רגע, אם נשים בוויז תל אביב, נגיע אמנם לתל אביב, אבל לא בהכרח לכתובת המדויקת אליה אנחנו רוצים להגיע. כדי להגיע לכתובת מדויקת, אנחנו צריכים לשים בוויז בדיוק את שם הרחוב ומספר הבית.

כך גם בחיים, במרחב העסקי או במרחב האישי חשוב להגדיר מטרה ממוקדת. מטרה נותנת לנו את המקום המדויק אליו אנחנו רוצים להגיע. זה יכול להיות חלום לטוס למדינה רחוקה על גלובוס, זה יכול להיות רצון להגדיל את ההכנסות בעסק לסכום מסוים- מדויק עד רמת השקל.

צריך פשוט להגדיר נכון. ישנם שלושה אלמנטים חשובים בהגדרת המטרה:

שתהיה מטרה מדידה, פיזית עם תאריך מדויק

מדידה: כדי שנוכל למדוד (אחרת לא נדע אם הגענו ליעד)

פיזית: כדי שיהיה לנו משהו מוחשי למדוד

תאריך מדויק: נקודה בה נבדוק מה הפער בין היעד שהגדרנו למה שקרה בפועל

לדוגמה:
רצון להגיע להכנסות של 100,000 שח בשנת 2019.
100,000 זה מדיד ולא לוגי
כסף, זה פיזי

שנת 2019, זה הזמן.

ב 31.12.19 אני אבדוק מה היו ההכנסות שלי, ואז אוכל להשוות בין היעד שהצבתי למה שקרה בפועל. מכאן אני יכולה לראות האם הפעולות שעשיתי הביאו אותי ליעד שהצבתי או לא.

בימים אלו, אנו עומדים בפתחה של שנה אזרחית חדשה. שנת 2019. זה הזמן לעצור רגע, לבדוק מה רצינו להשיג בשנה הקודמת . לראות האם היה פער בין היעד שרצינו ליעד שהגענו אליו.
אם הגענו אליו, מעולה.

אם לא הגענו אליו צריך לחשוב האם להמשיך ללכת בדרך הזו או שמא צריך לחשב מסלול מחדש.

בשלב השני, נגדיר מה אנחנו רוצים להשיג בשנת 2019. תחשבו מה אתם רוצים, אל תחשבו מה אתם יכולים.

אני מאמינה שהכל אפשרי. צריך רק להגדיר מה רוצים, ואז, למצוא את הדרך הנכונה להגיע ליעד, מתוך אלפי הדרכים הקיימות. אין דרך נכונה או לא נכונה. יש את הדרך שמתאימה לי ברגע הנתון הזה. בדיוק כמו שלפעמים אסע מכביש 6 ולפעמים מכביש 4. לעיתים הכסף הוא זה שיהווה שיקול עבורי ולעיתים הזמן.

אל תתייאשו. לעיתים התהליך ארוך ולעיתים חווים טעויות. מה שחשוב זה לבדוק כל הזמן את הדרך ואיפה אנחנו נמצאים ביחס ליעד אותו הצבנו. משם להבין האם אנחנו בדרך הנכונה .

"עליך לחיות את חייך מדי יום ביומו כאילו אתה מטפס הרים. אם תעיף מבט מדי פעם אל עבר הפסגה, תזכור מהן מטרותיך. תוכל לראות נופים רבים ויפים מכל נקודת תצפית חדשה. עליך לטפס לאטך וליהנות מכל רגע חולף והנוף הנשקף מהפסגה יהיה שיא הולם למסע כולו". (~אנונימי)