שומרים על סדר – שומרים על שפיות

שומרים על סדר – שומרים על שפיות

החודשים האחרונים אינם רגילים לכולנו ורבים מאיתנו מנסים לחזור לעניינים ולאמץ שגרת חיים חדשה, עם מסיכות וריחוק חברתי והתנהלות אחרת בעסק שתאפשר לנו להמשיך לעבוד, ליצור ולהתפרנס בכבוד.

על מנת להתקדם בעסק שלנו חשוב שנסגל שגרת סדר.

סדר הוא עניין פיזי והוא בעסק חשוב כי כשיש סדר בסביבה הפיזית יש סדר בראש ובחיים בכלל, סביבה מסודרת משפיעה על השלווה והרוגע ,עוזרת לעשות סדר במחשבות ולהתמודד עם המציאות ולא יתכנו גדילה ויציבות עסקית ללא קיומם של סדר ונהלים (וובר ואדיג'ס).

שגרה היא סדר פעולות קבוע להבדיל מפעולות במצב חירום או במצב זמני וככל שנשכיל להתאים את כללי הסדר בחיים גם לעסק שלנו יהיה לנו קל יותר להתקדם.

  • דבר ראשון שמומלץ שנעשה הוא מיפוי, מיון וסינון: עברו על כל המוצרים והשירותים שלכם, בדקו מה עובד הכי טוב עבורכם, הכי קל לכם לשווק אותם, מביאים הכי הרבה הכנסה ואתם הכי מתחברים אליהם.

    אם יש לכם שירותים מורכבים, פחות נמכרים או כאלה שגוזלים מכם הכי הרבה זמן ( הכנה, שיווק, נסיעות ותפעול) אולי כדאי להניח להם בשלב הזה.
    ממליצה לאמץ תהליכי מיון וסינון ופרידה באופן עקבי אחת לתקופה.

iStock-625145490
  • תכננו את הרכישות שלכם בחוכמה: בדקו את המלאי שלכם לפני שתרכשו מוצרים וחומרי גלם חדשים.
    גם כאן כדאי לראות מה הולך יותר ומה פחות ולתכנן את הרכש בהתאם.
  • הגדירו סט פעולות קבוע לשמירה על הסדר בסביבת העבודה שלכם:
    • בבוקר ארגנו את שולחן העבודה, דאגו לרכז לידכם את כל מה שאתם צריכים על מנת להתחיל לעבוד ללא צורך בקימה מיותרת
    • בסוף יום העבודה ארגנו את שולחן העבודה, החזירו כל דבר למקום והניחו את כל הניירת הדורשת טיפול נוסף במקום נפרד.
    • הגדירו זמן קבוע כל שבוע לתיוק חומר על מנת לא לצבור ערימות
    • הקפידו בכל יום לסכם את הפגישות/ טיפולים שלכם ואל תדחו לימים הבאים, עדיף לסיים את המשימה כשבכל עוד טרי בראשכם.
    • הכינו בסוף כל יום את החומרים הדרושים לפגישות של יום המחר, ארגנו את התיק , את המוצרים או הניירת שאתם זקוקים לה על מנת לחסוך זמן ולחץ בזמן אמת.
  • הקפידו על שיטת תיוק שנוח לכם לתחזק אותה והקפידו אחת לתקופה לרענן את הקלסרים/ התיקיות ולנפות חומרים שאין לכם עוד צורך בהם.
  • השתמשו בתבניות קבועות לתהליכים החוזרים עליהם בעסק כמו : הצעות מחיר, סיכומי פגישות או דוחות.
  • הגדירו זמנים קבועים בכל שבוע / חודש להתעסקות עם ענייני הכספים של העסק כמו: חשבוניות, קבלות, הכנת חומר לרואה חשבון וכדומה , זה יקל עליכם ויחסוך זמן וכאב ראש .

 

כל דבר שאתם נדרשים לעשות באופן שחוזר על עצמו עדיף שתכניסו ליומן ותפנו לו זמן  ומשאבים מתואמים מראש.

זאת היא השגרה שתכניס לכם סדר לעסק

בהצלחה!

 

אורית אליהו- פנחסוב
מסדרת בתים מקצועית בעל העסק "סדר חדש"
מנהלת מרחב שרון וצפון מבית קישורי אימהות
www.seder-hadash.co.il
פייסבוק : https://www.facebook.com/sederhadash/