עסקים מתחפשים!

עסקים מתחפשים!

מאת: דנה סוקול

חג פורים מגיע רק פעם בשנה, זאת הזדמנות לכולנו להיות יצירתיים ולצאת מהקופסה, להתחפש, להתאפר ולשמוח עדלאידע. ומה עם עסקים?

הם חייבים להיות יצירתיים בכל השנה!

יש מותגים שמבינים את המשמעות של להיות יצירתי וכבר בלוגו ניתן לראות מסרים שהתחפשו. למשל, הלוגו של פדקס, האם שמתם לב לחץ הקטן שנחבא אל הכלים, (בין ה- E וה – X) אבל מעביר מסר חד משמעי. החץ, הוא מהיר, מדויק ומגיע למטרה, כל מה שפדקס מאמינה.

או הלוגו של אמזון, זה עם החיוך, האם שמתם לב לחץ שעובר מ A ל – Z, מסר קל, ברור וחד משמעי שאמזון דואגת מא' עד ת' לכל הפרטים.

שיווק אפקטיבי הוא שיווק יצירתי השומר על המותג ומבטיח את קיומו לאורך זמן. הלקוחות לא מפסיקים להתרגש ולהתפעל מהייחודיות ולא מרגישים שעבר זמנו. עסק שצועד עם הזמן, מאתגר את לקוחותיו ושומר אותם סקרנים לאורך כל השנה, הוא עסק שהמותג שלו חזק וימשיך לשמור על עוצמתו.

אספתי כמה דוגמאות של עסקים שהשיווק שלהם צבעוני, יצירתי, מלא הומור ולעיתים נעזר גם בתחפושת, זאת כדי לשמור על החיוניות של המותג ובעיקר להבטיח את האמונים של הלקוחות…

דוגמה לעסק שהתחפש, איקאה פולין, כדי לאשרר את ההצהרה של המותג על כך שהם יכולים לעצב כל חלל בכל מקום, "We can domesticate every space" תחנות אוטובוס ב- 6 ערים מרכזיות התחפשו לחדרים שונים בבית.

המהלך השיווקי הסופר יצירתי הזה יצר באז מטורף וחשיפה למיליוני לקוחות בפולין, באירופה ובעולם כולו.

דוגמה נוספת היא היצירתיות של חברת כרטיסי האשראי Master Card הבינ"ל. במקום כמו ארה"ב כאשר ישנם מותגי אשראי רבים צריך חשיבה מחוץ לקופסה ובגדול.

התקופה, קצת לפני קריסמס, החנויות בארה"ב עמוסות קונים, "שיגעון הסיילים" כולם בלחץ לסיים את הרכישות… כל הקניונים מציעים מבצעים וכל חברות האשראי מחזרות אחרי הלקוחות בתנאים מצוינים… רק חברה אחת הבינה שעליה לעשות טוויסט נוסף וללכת אקסטה מייל עבור הלקוחות.

Master Card יצאה בסלוגן ייחודי, "We are at your service" אנחנו לא רק רוצים ממך, אנחנו נותנים בחזרה, מכל הלב. וקמפיין צבעוני במיוחד שטף את הערים ערב החג.

עשרות רבות של קניונים וחנויות ברחבי המדינה הציבו עובדים לבושים כצבעי המותג, אדום וכתום. עובדים איישו את עמדות המודיעין וההכוונה בחנות, הם פתחו ללקוחות את הדלת, התעניינו בשלומם, אספו את המעיל ואפילו עזרו ללקוחות למצוא את המתנה המושלמת ובסוף הקנייה, הציבו עמדות עטיפת מתנות, רק לחברים, מי שלא לקוח משלם עבור השירות. בסוף התהליך לקוחות זכו בשירות VIP בו סחבו עבורם את השקיות העמוסות לרכב, הכל ללא תשלום נוסף.

התוצאה בהחלט לא מפתיעה, 1/3 מהקונים בחנויות הללו בחרו להשתמש בכרטיס החברה כדי לנצל את השירותים השונים (חצי מהם החזיקו בעוד כרטיס ואפילו שניים!).

כל עסק יכול לחשוב בצורה יצירתית ולייצר מערך שיווקי פורץ גבולות…
גם את יכולה!

דנה סוקול
DNA של המילים – כתיבה שיווקית וקופירייטינג
https://www.facebook.com/DNA.of.words.copywriting/