מדד האושר….. מדדי הצלחה במדיה החברתית

מדד האושר….. מדדי הצלחה במדיה החברתית

מאת: איריס מלאכי

אחת מהפלטפורמות השיווקיות הפעילות ביותר לעסקים היא הרשת החברתית על זרועותיה השונות ונשאלת השאלה איך למדוד הצלחה של פרסום עסקי ברשתות החברתיות והאם בכלל ניתן לעשות זאת?

בעלי עסקים בימינו, מבינים היטב שחשוב ואפילו חובה לפרסם במדיה החברתית, אך לעתים מרגישים מאוד מתוסכלים מהתוצאות וסבורים שההשקעה היתה לשווא.

חשוב לדעת כי קיימים מדדי הצלחה רבים לבחינת ההצלחה במדיה החברתית, אמנם לא כולם גלויים ופשוטים לתפעול ויש כאלה שמחייבים הבנה וידע בכלי פרסום וניתוחם, אבל זה בהחלט אפשרי ומומלץ לא להתעלם מהם.
לכל מדיה או אתר יש את כלי הניתוח שלהם, נסקור בקצרה את הפלטפורמות ואת כלי המדידה של כל אחד בנפרד.

פייסבוק:

קודם כל הדרך הכי בסיסית וראשונית להבין האם העמוד שלנו מוצלח הוא לראות מהו מספר העוקבים והאם המספר עולה בכל שבוע בצורה הדרגתית.
אפשר להבחין האם הפוסטים מצליחים, בצורה פשוטה בזכות מידת החשיפה לתוכן, תחת כל פוסט מצויין מספר החשיפות וכמובן שככל שהמספר יהיה גבוה יותר זה יראה על הצלחה גבוהה יותר. בנוסף נוכל לראות את ההצלחה בפוסטים שעליהם לפי כמות מוערבויות תגובות, לייקים וגם כמות השיתופים.

לכל עמוד פייסבוק עסקי קיימת העמודה של נתוני השימוש.

דרך "נתוני השימוש" של העמוד ניתן לראות ראשית את סיכום הדף: צפיות בדף, תפוצת פוסט, לייקים בדף ועוד. וכמובן טבלה מדוייקת עם כל הפוסטים שפורסמו בעמוד ונתוני התפוצה והמוערביות שלהם.
בצד שמאל קיימות אפשרויות פרטניות על נתוני שימוש על מצב העוקבים אחרי הדף, סימוני אהבתי , תפוצה וכו' לפי התמונה שלמטה. כל זה נותן לנו מידע מדוייק וספציפי לגבי מדדי ההצלחה של העמוד.

מדד ברור נוסף להצלחה במדיה יהיה המענה למטרות הפעילות.

כלומר- האם קיבלנו פניות למסנג'ר של הדף, או טלפונים וכו' בהתאם למטרה ולפנייה במסר שפורסם. אפשר להשתמש בכלים סטטיסטיים שמאפשרים לנו לקבל ניתוח מדויק.

נוכל לדעת כמה אנשים שיתפו את התוכן שלנו, ע"י נתונים מדוייקים שיצביעו על כמו אנשים שלחצו על קישור. כאשר נוסיף לפוסט קישור לאתר נוכל למדוד כמה כניסות היו לאתר מתוך אותו הפוסט באמצעות כלים שמאפשרים מדידה כמו bit.ly .
בכדי לעקוב ולדעת כמה נסיונות נעשו לקיצור עצמו, יש עוד טריק קטן של גוגל לבדוק את העניין.
מעתיקים את הקיצור ומוסיפים בסופו את הסימן "+"
ונקבל נתונים וסטטיסטיקות על הקישור.
https://goo.gl/hSe6d7+

דיוור

כדי למדוד רמות הצלחה בכל מה שקשור בדיוור. קיימים נתונים מדויקים כאשר אנחנו עובדים מתוך מערכת דיוור מובנת כגון: SMOOVE, פידברנר של גוגל, שלח מסר, Activetrail, רב מסר, Mailchimp ועוד.

הכלים הסטטיסטיים השונים הקיימים במערכות הדיוור, מאפשרים לנו למדוד את ההצלחות של הניוזלטרים או הדיוורים הספציפיים גם ברמה המכירתית וגם ברמה התדמיתית.

בנוסף נקבל נתונים חשובים כגון: כמות הפתיחות המדויקת, יחס המרה בין הכניסות לבין קהל הגולשים שנע לפעולה, בחינת כניסות לדפי האינטרנט השונים בדיוור ועוד.

כל הנתונים הנ"ל, ונתונים אחרים מאפשרים לתכנן באופן מקצועי ויצירתי פעולות דיוור עתידיות.

גוגל אנליטיקס:

אחד הכלים הכי חזקים כיום לניתוח סטטיסטי והבנה מעמיקה מאיפה הגיעו הפניות ואיפה הפרסום עובד טוב יותר הוא הגוגל אנליטיקס.

ההטמעה הבסיסית של גוגל אנליטיקס היא יחסית קלה. אבל יחד עם זאת, על מנת לממש את מלוא הפוטנציאל של המערכת נדרשת הבנה וגם ידע טכני מסויים.
ניתן למצוא מדריך מפורט של גוגל באתר שלהם. לפתיחת חשבון בגוגל אניטיקס כנסו דרך הקישור הזה: https://marketingplatform.google.com/about/analytics

גוגל אנליטיקס הוא כלי שנוצר על ידי גוגל ומאפשר לנו לעקוב אחרי מגוון פעילויות שונות שמתרחשות באתר, כמו- מאיין מגיעה התנועה לאתר, מהם אחוזי ההמרה, מהם אחוזי נטישה של מבקרים, זמן הביקור בעמוד ועוד.

המדדים הללו עוזרים לכל בעל אתר או סוכנות דיגיטלית המתחזקת אתר כלשהו, לקבוע מה הן הנקודות החלשות באתר ומה צריך לשפר. כלי זה יעזור לנו ללמוד, לדייק ולשפר את מה שיעבוד טוב יותר עבור הפרסום שלנו.

כמובן שקיימות עוד פלטפרמות שיווק רבות ולכל אחת מהן יש את המדדים המתאימים לה וכלי הנתוח הרלוונטיים לקביעת ההצלחה בפרסום.

לסיכום, הבשורה היא שקיימים מדדי ההצלחה מדויקים (לא מעט כאלה) בשיווק הדיגיטלי, אך יחד עם זאת קיים גם אתגר לא פשוט של לימוד וניתוח מתמיד לצורך שיפור, התבלטות על פני התחרות, יצירתיות והנעת הגלגל ללא הרף.

בהצלחה!

איריס מלאכי
מומחית לשיווק וקידום דיגיטלי
נייד: 054-3113707
מייל: iris@promoteus.co.il
אתר: www.promoteus.co.il
עמוד פייסבוק: https://www.facebook.com/DigitalPromotingSolutions/
לינקדאין: www.linkedin.com/company/promoteus