להאיר את פינת העבודה – כל מה שרציתן לדעת על תאורה ולא העזתן לשאול

להאיר את פינת העבודה – כל מה שרציתן לדעת על תאורה ולא העזתן לשאול

כשמדברים על פינת עבודה מתייחסים לאיזור כלשהו בבית, שבו דאגנו למקם את הציוד שמאפשר לנו לשבת ולעבוד. מיקמנו כסא נח, שולחן, מחשב, ציוד משרדי כלשהו, והופ – יש לנו פינת עבודה. זה למעשה מה שכביכול הכרחי, ת'כלס, למטרה שלשמה התכנסנו - העבודה שלנו.

אבל האם כל אלו מאפשרים לנו לבצע את העבודה בצורה האפקטיבית ביותר? לא בטוח...

כדי שנוכל לבצע את העבודה בצורה יעילה, כדאי להתייחס אל פינת העבודה שלנו לא רק כאל איזור עם ציוד טכני מתאים, אלא גם כאל "חלקת האלוהים הקטנה" שלנו. כאל מרחב תומך שבו אנחנו תמיד נטענות באנרגיות טובות, האנרגיות המתאימות לנו ומאפשרות לנו להכנס למצב של עבודה והספק. לצורך כך, כסא, שולחן ויתר הציוד הטכני הם אכן הכרחיים, אך לא בטוח שמספיקים.

אם נאבזר את הפינה שלנו באלמנטים נוספים, נוכל להפוך אותה לפינה שעושה לנו טוב בלב, ממריצה ומעוררת, בדיוק מה שאנחנו צריכות כדי להיות יעילות ואפקטיביות בעבודה שלנו!
האלמנט העיקרי שיסייע לנו בכך, הוא ללא ספק האור.

קצת על תאורה מהזווית מדעית

הגוף שלנו מושפע לגמרי מכמות וצבע האור שאליהם אנחנו נחשפים.
כשאנחנו נחשפים לכמות גדולה של אור יום בהיר, מופרשים בגוף שלנו הורמונים שממריצים ומעוררים אותנו, ולעומת זאת, כשאנחנו נחשפים לכמות מועטה של אור חלש ומעומעם מופרשים הורמונים אחרים, שגורמים לנו להכנס למצב רוח מנומנם ולאנרגיות ירודות.
לכן, בפינת העבודה שלנו, שבה אנחנו כמובן רוצות להכנס לאנרגיות ולפרודוקטיביות גבוהה, חשוב לדאוג לאור נכון: אור בגוון לבן ונעים, לא חם ולא קר, מה שנקרא Cool Light. אור שלא יוריד לנו אנרגיות, שלא יגרום לנו לאמץ את העיניים או יסיח את דעתנו, אלא יעורר אותנו ויכניס בנו אנרגיה של עשייה. ואין כמו אור יום טבעי למטרה הזו!

postmeravdagan

סוגי תאורה שכדאי להכניס לפינת העבודה

אור יום טבעי הוא האור הלבן המאוזן ביותר, המתאים ביותר כדי להכניס אותנו לאנרגיות של עשייה.

ולכן, אם יש לכן אפשרות למקם את פינת העבודה שלכן קרוב לחלון או ויטרינה, העדיפו אותה. כמה שיותר אור טבעי, כך יותר טוב.
בנוסף על האור הטבעי, ובמיוחד אם אין הרבה ממנו, חשוב לדאוג לתאורה מלאכותית מתאימה:
בד"כ, בכל חלל שבו נמקם את פינת העבודה שלנו, תהיה תאורה מפזרת כלשהי: גוף תאורה עילי או גופי תאורה קיריים, שמפזרים אור ומאירים את כל החלל. אך לא משנה עד כמה התאורה המפזרת תהיה טובה ומאירה, היא אינה מספיקה לנו לצורך ביצוע העבודה בצורה אפקטיבית.
כדי להאיר בצורה טובה את פינת העבודה, נצטרך לשלב עם התאורה המפזרת גם תאורת משימה. תאורת משימה היא תאורה בגוון אור יום, שמאירה בצורה ישירה ומדוייקת את איזור העבודה. זו יכולה להיות מנורת שולחן, גוף תאורה עומד על הרצפה, או גוף תאורה תלוי. מטרתה של תאורת המשימה היא להקל על ביצוע משימות שמצריכות מיקוד של העיניים בצורה מיטבית (קריאה, כתיבה, עבודה על מחשב, וכו').

מיקום נכון של התאורה

כשממקמים את פינת העבודה ואת התאורה, חשוב להתייחס למיקום גוף התאורה המשימתית ומקור האור הטבעי. העדיפו למקם אותם לצד איזור העבודה שלכן, ולא מולו או מאחוריו. יש לכך שתי סיבות:

א. גוף תאורה שממוקם ישירות מול העיניים יכול לגרום לסינוור.

ב. גוף תאורה שממוקם מאחורי איזור העבודה יכול ליצור השתקפות של אור על מסך המחשב.

אם בכל זאת פינת העבודה שלכן היא מול מקור אור טבעי, שימו לב לכיוונים, ואם בשעות מסויימות הוא מסנוור או בוהק מדי דאגו לוילונות מתאימים להצללה.

להאיר את הלב

אז דיברנו על אור יום טבעי, תאורה מפזרת ותאורת משימה, ועל כך שהשילוב בינהן יוצר את התאורה הנכונה לפינת העבודה שלנו.
ואני אומרת, שגם אלו לא מספיקים... וכדי ליצור את פינת העבודה המושלמת, עם האווירה הנעימה הזאת שמזמינה אותנו להכנס ולהתחיל לעבוד, כדאי להוסיף סוג נוסף של תאורה: תאורה שמאירה את הלב.

מעבר לתאורה שמאירה טכנית את מה שאנחנו צריכות לראות, אני ממליצה להוסיף תאורה שמאירה לנו את הדברים שאנחנו רוצות וכיף לנו לראות, כמו משפטי השראה מעצימים, חפצים נוסטלגים, פריטים שאנחנו מאוד מחוברות אליהם...

והכי טוב בעיני, זה לשלב תאורה שהיא אלמנט עיצובי נוסטלגי בפני עצמו!

אל תמהרו לרכוש את גופי התאורה, פשפשו קצת בארונות ובמחסנים...

אם תגלו גוף תאורה שיש לו ערך רגשי, או שיש מאחוריו סיפור מרגש, השתמשו בו ושלבו אותו עם הריהוט והציוד הטכני. הוא ישמש לכן כתזכורת קטנה בפינה שלכן, לזכרון מתוק, למקום, לאדם... ואין כמו אלו כדי להאיר את הלב!

 

מקווה שהארתי את עינכם, מאחלת לכולנו חג אורים שמח!

 

מירב דגן-יאיר
https://www.facebook.com/merav.homestyle/
https://www.instagram.com/meravdy.homestyle/