יריד מתנות מוצלח – איך עושים את זה נכון

יריד מתנות מוצלח – איך עושים את זה נכון

כמה טיפים איך לתכנן ולארגן אירוע מכירות שיזכה להצלחה משמעותית

הי, אני דליה הרטמן, ועד היום הפקתי ירידי אמנים רבים, החל מאירועים קטנים של מספר מעצבים ויוצרים, ועד לפסטיבלי אמנות גדולים בהשתתפות 100 אמנים מכל הארץ.
התבקשתי לחלוק איתכן מנסיוני כיצד ניתן להעלות את סיכויי ההצלחה של ירידי מתנות שאנחנו מארגנות:

שלב התכנון

כשאני חושבת על האירוע הבא שאני רוצה לקיים אצלי – אני קודם כל בוחרת תאריך מתאים וחושבת על הקונספט לאירוע ואיזה סגנון של מוצרים אני רוצה להציג בו הפעם.
בתכנון אני לוקחת בחשבון גם את העונה בשנה, אם יש חג קרוב, וכמובן מהו קהל היעד שצפוי להגיע לאירוע.

21430567_1527136747308475_7854351587977178485_n

אני תמיד מארחת אצלי רק משתתפת אחת מתחומה, כדי לא ליצור תחרות לא נעימה במתחם קטן, ואני תמיד אעדיף נשים - או מתוך הארגון או מתוך היישוב שלי. אני לא אסתיר שחוץ מהסיבה הערכית לכך (עידוד בעלות העסקים שבארגון או ביישוב) - מתלווה לזה גם סיבה עניינית לגמרי: מי שבארגון מטבע הדברים חברה ברשתות החברתיות עם נשים רבות שירצו להגיע לפרגן לכולנו, ונשים הן גם באופן כללי קהל היעד העיקרי של רובנו. בנוסף, בעלות עסקים מהסביבה הגיאוגרפית הקרובה אלינו יביאו איתן ככל הנראה יותר קהל שהאירוע קרוב אליו והסיכוי שלו לבקר גבוה יותר.

עוד נקודה לשים אליה לב:
מבין המשתתפות יש תמיד כאלה שיותר פעילות ברשתות החברתיות ולכן יש להן באופן טבעי יותר עוקבות, ואחרות שפעילות פחות.

אני תמיד ממליצה שלפחות חלק מהמציגות, אם לא כולן, יהיו כאלה עם כמות יפה של עוקבים, כי הן גם אלו שבדרך כלל יעבדו כמו שצריך לפני האירוע בשביל לפרסם אותו ברבים.
דרך אגב, מנסיוני אני יכולה להעיד ולומר באופן חד משמעי שככל שמשתתפת באירוע מפרסמת את עצמה יותר עד למועד שלו – ברשימות תפוצה של לקוחות ומכרים בווטסאפ, ברשתות החברתיות, ובמייל - כך היא עצמה לרוב זוכה במבקרים שמגיעים במיוחד אליה ורוכשים קודם כל ממנה!

 

קידום האירוע

יש ירידי מתנות שההשתתפות בהם אינה כרוכה בתשלום, או שהסכום הוא סמלי מאד. רובם בסופו של דבר לא זוכים להצלחה...

אני באופן אישי חושבת שאם כבר עושים את המאמץ להכין מוצרים ולהתארגן לקראת האירוע, להקים את הדוכן ולפרוק אותו, ולעמוד בו במשך שעות – אז כדאי למנוע מראש את המקרים של "הקיץ של אביה" שאף אחד לא מגיע אליהם כמעט

ולכן אני מעדיפה להשקיע כסף בעיצוב גרפי הולם של הבאנרים, ובעיקר בקידום ממומן מקצועי, כדי לוודא שהוא אכן יביא תנועה. אגב, כשיש הרבה תנועה זה תנאי הכרחי אמנם למכירות, כדי שיהיה מי שיקנה, אבל צריך לזכור שזה עדיין לא מבטיח את כמות המכירות בפועל. מכירות טובות תלויות בסך מכלול הגורמים: תמהיל המציגים ונראות הדוכנים, רמת המוצרים וייחודיותם, הפעילות השיווקית של כל האירוע ושל כל אחד מהמציגים בנפרד לפני מועד האירוע, וכמובן לא פחות חשוב – כישורי המכירה של כל אחת מהמציגות!

לדוגמא: מי שיושבת על הכסא בזמן שלקוחה פוטנציאלית עומדת מולה – תוריד משמעותית את סיכויי המכירה שלה. כנ"ל מי שרק עכשיו התחילה להעמיד דוכן ומעולם לא התנסתה עדיין במכירת מוצריה – תמכור כנראה פחות מחברותיה המנוסות, ופחות ממה שהיא עצמה תוכל למכור אחרי שתתנסה בכך בירידים רבים.

איך תפרסמו את האירוע ברשתות החברתיות? לפחות שבועיים לפני האירוע, ובייחוד בשבוע שלפניו, תעלו על בסיס יומיומי פוסטים עם תמונות מוצרים ומחירים (כן, מחירים), סטורי, סרטונים, לייב וכל מה שעושה "רעש" שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יראו וישתפו הלאה לחברות.

מקווה שעזרתי ולו בקצת לשפוך אור על הנושא, אתן מוזמנות להתייעץ איתי מתי שתרצו.
אני מאחלת לכולכן הצלחה גדולה!

באהבה,
דליה הרטמן – "דלי'ס בית להשראה", חנות לעיצוב ומתנות.
סנפיר 3 קדימה
054-9292480
www.dali-s.co.il
www.facebook.com/dalisgetinspired
www.instagram.com/dh_dalis