איך ליצור הכנסות בעסק בחופשת הקיץ

איך ליצור הכנסות בעסק בחופשת הקיץ

חופשת הקיץ זו תקופה שבה כולנו מתנהלים אחרת. חום יולי אוגוסט משפיע על כולנו, יש אווירת חופש באוויר. הילדים, הנכדים, ובני משפחה הם בחופשה ומחוץ למסגרות. בנוסף, עברנו תקופה מאד מורכבת, המציאות שלנו השתנתה, שנתיים שבהן הילדים שלנו לא היו במסגרות.
ועכשיו, יש סוג של השלמת פערים. מצד אחד אווירת סוף שנה שמלאה באירועים מכל הסוגים. מצד שני חופשת קיץ ושוב הילדים יצאו ממסגרות, ושוב אין לנו שיגרה. ובואו לא נשכח, שמיד לאחר שמסתיימת חופשת הקיץ, מחכה לנו חודש ספטמבר שכולו מלא חגים, כך שעומדים לפנינו 3 חודשים שכדאי כבר עכשיו לפעול בהם נכון לטובת העסק.
יש לנו יכולת למנף את העסק שלנו לאפיקים הנכונים, וליצור רווחים שלפעמים יגיעו בדרכים שונות ממצבי שיגרה.

מה עוברים הלקוחות שלנו ביולי אוגוסט?

הקהל, שנמצא בתקופה שבה אין שיגרה, מצוי בקשב הרבה יותר נמוך. ומכאן, כל תהליך קבלת ההחלטות הוא שונה, איטי יותר. הרבה פעמים הם מלאים בתירוצים, ובסיבות למה לא עכשיו. הם עכשיו הססניים יותר, מתלבטים יותר. אנחנו נפגוש חוסר החלטיות, תחושות של חוסר ביטחון וחוסר וודאות ולכן הם מלאים בהתלבטויות. אנשים עסוקים במחשבה איך לבלות את החופש ביחד, איך לשרוד עוד תקופה מאתגרת, ומה יהיה. הרבה מחפשים פתרונות מה לעשות בחופש, מה לעשות עם הילדים בחופש. השנה רוב האנשים יעדיפו לבלות ולהעביר את חופשת הקיץ בארץ והרבה פחות אנשים נוסעים לחו"ל בימים אלו. ולכן יש לנו הזדמנות גדולה יותר כבעלות עסק לחשוב ביצירתיות על פתרונות שיתנו מענה לקהל שזקוק לנו.

איך לשווק ביולי אוגוסט

בקיץ, ובתקופה הנוכחית במיוחד, אנחנו צריכות להגביר את מהלכי השיווק שלנו. להגדיל חשיפה, לכתוב יותר במדיות, יותר פוסטים, יותר ניוזלטרים, יותר מאמרים, יותר סרטונים, יותר מכל דבר שאנחנו עושות. חשוב להגביר קצב, בגלל שהקהל מוסט עכשיו לעניינים אחרים, הוא בקשב נמוך. אם נגיע לקהל עם המסרים שלנו כשהם מדוייקים, ממוקדים, ומתאימים למה שהם חווים עכשיו, נוכל למנף את העסק שלנו בתקופה הזו וליצור הכנסות.
יחד עם זאת, חשוב שנביא לידי ביטוי את מה שהלקוח שלנו מרגיש עכשיו, אנחנו ממש צריכים לדבר על כך כדי שהקהל ירצה להמשיך להיות איתנו בתקשורת. התפקיד שלנו הוא להכנס לראש שלהם. לתת להם להרגיש שאנחנו מבינות אותם, ושאנחנו יודעות בדיוק מה עובר עליהם. ככל שנבין אותם יותר ונתקשר זאת, כך נוכל לגעת בהם יותר עם המסרים שלנו.

למרות כל האתגרים שהתקופה מציבה בפני הלקוחות שלנו, זו לא סיבה למה הם צריכים לוותר על עצמם.

IMG-20210707-WA0088

אמא שחשוב לה לעשות ספורט, אין שום סיבה שתדחה את ההחלטה לאחרי החגים. גם עכשיו היא יכולה לשמור על כושר, ולא לוותר על עצמה. עם כל הלחץ היא עדיין יכולה למצוא לעצמה זמן ללכת לחודר כושר, לשעור פילאטיס או להצטרף לקבוצת ריצה.
התפקיד שלך כמשווקת הוא להסביר ללקוחות שלך מה הערך הגדול שהם יקבלו מכך שיקדישו זמן גם לעצמם על ידי שימוש בשירות או המוצר שלך, דווקא עכשיו בחופש. לקוחות שאומרים לך עכשיו שאין להם זמן, שיחזרו אליך אחרי החגים, משתמשים בתירוצים. התירוצים הם רק בראש, הם נובעים מהמתח, מחוסר הוודאות והחששות שמלווים אותם. אבל בינינו, מה כבר יקרה אחרי החגים, ומה באמת יהיה שונה?
כאשר אנחנו כמשווקות מודעות להלך הרוח והגישה של הלקוחות, אנחנו יכולות להשתמש במידע הזה כדי להגיע לליבם, וכמובן לקחת בחשבון שאלו המצבים שאנחנו נפגוש.

מוצרים שמותאמים לקיץ

חשוב להתאים את המוצרים והשירותים לתקופה.
אם מדובר בשירותים לעסק כמו ליווי עסקי, פיתוח תשתיות לעסק, קורסים בנושאים שקשורים לעסק וכו', עכשיו זו תקופה מצויינת להשקיע בעסק, כדי להגיע לתקופה של אחרי החגים מוכנים יותר ובשלים יותר לעשייה מדוייקת.
בתחומים אחרים, אפשר להיות יצירתיים ולחשוב על מוצרים מותאמים לתקופה. בנוסף, זו תקופה טובה לפנות לקהלים חדשים.
למשל, הרבה אמהות מחפשות בילוי משותף עם הבנות, וניתן ליצור סדנאות משותפות לאמא ובת, גם אם זה לא מוצר שנמכר בשאר ימי השנה, או הקהל שאליו את משווקת בימי שיגרה. ניתן גם ליצור סדנאות רק לנערות.
בעלות מקצוע שיכולות ליצור סדנאות משותפות או לנערות בלבד, הן סטייליסטיות, תכשיטניות, מעצבות בגדים, מאפרות, קוסמטיקאיות, צלמות ועוד.
אם אנחנו לוקחים בחשבון שהתקופה הזו היא תקופת אירועים, יש המון אירועים וחתונות, אז ניתן ליצור אפילו סדנאות סביב הנושא הזה של אירועים. סדנה לאמהות ובנות איך להתלבש לאירוע, איך להתאפר ולסדר את השיער לקראת אירוע, איך להצטלם צלומים משפחתיים ביחד באירועים ועוד.
לצלמות שביניכן זו תקופה מעולה לסדנאות צילום, או הזמנה לעשות תמונות משפחתיות. הרבה משפחות נמצאות בחופש ומחפשות בילוי משותף, וכך את מציעה להן מזכרות מהחופש, יחד עם בילוי כיפי ואחר.

מכירות בתקופת הקיץ

המכירות בקיץ דורשות מאיתנו בעלות העסק להיות החלטיות יותר ולגלות סבלנות גדולה יותר כלפי הקהל שלנו. אנחנו שוב צריכות לזכור את הלך הרוח של הקהל, שהם הרבה יותר עסוקים וטרודים. ולכן אנחנו נמצא קהל פחות החלטי, יותר מתלבט. זה אומר שאנחנו צריכות לקחת בחשבון שתהליך המכירה יהיה בהרבה מקרים ארוך יותר מהרגיל. לפעמים הם ממש צריכים למצוא לעצמם זמן כדי לחשוב ברצינות על ההצעה שלנו. אבל זה לא אומר שהם לא צריכים את השירות או המוצר שלנו. לכן כדאי לעשות יותר פולואפים בשיחות איתם, ולקחת בחשבון את הזמן שיקח עד להחלטה של הלקוח.

מזמינה אותך גם להנות מהקיץ הזה ולקחת לעצמך חופש, זה לא פחות חשוב להתרענן ולאפשר לעצמך זמן איכות משפחתי, או לבד עם חברות.

 

קצת עלי:
שמי רונית פרבר ארצי,
נשואה ואמא לשתיים.
יועצת עסקית למטפלים, מאמנים, ויועצים – עוזרת להם לעבור מפה לאוזן לקליניקה מלאה, מתגמלת וצומחת. אוהבת לעבוד עם אנשים שמבינים שעסק לא עושים לבד... ושמחפשים את השלב הבא.
מלווה בבניית אסטרטגיה עסקית, שיווק, מכירות, וניהול עסקי ואישי.
ניתן למצוא אותי ולהתרשם ממגוון השירותים שלי:
באתר: www.businesshealth.co.il
בפייסבוק: https://www.facebook.com/business.co.health/
באינסטגרם: https://www.instagram.com/ronit_farber/
ביוטיוב: https://www.youtube.com/channel/UCcPlXMqTwAe0NNXd8yy_Vzg