טעימה קטנה – פוטנציאל גדול

טעימה קטנה – פוטנציאל גדול

ארבעת העקרונות ליצירת מוצר טעימה

מוצרי טעימה הם מוצרים קטנים מהם ניתן לקבל ערך שיווקי גדול, הם נקראים גם מוצרי לחמניה, מוצרי גירוי, מוצרי דריסת רגל… כולם מרמזים על עיקרון אחד:
לקבל מהלקוח ״כן״ קטן ובהמשך זה יביא לנו ״כן״ גדול.
כשהם עשויים נכון, יש למוצרי טעימה את הכוח לחזק את התדמית שלנו, למנף את העסק שלנו ולהביא לנו לקוחות חדשים.

את הסדנה שלי בנושא הטמעות מותג באמצעות מוצרי טעימה בניתי בהדרגה מתוך ההתנסות שלי בפיתוח מוצרים. הכל התחיל במהלך מבצע עמוד ענן ותפס תאוצה במבצע צוק איתן כשחלה האטה משמעותית בהכנסות של העסק שלי, הבנתי שהגיע הזמן להגשים חלום ולפתח קו מוצרים בעיצוב שלי. מאז למדתי המון ואת הידע הזה אני מעבירה באהבה בהרצאות וסדנאות לבעלות ובעלי עסקים בכל רחבי הארץ.

פיתוח מוצר טעימה הינו מהלך המאפשר ללקוח פוטנציאלי ״לטעום״ מהשירות שלנו ולהשתכנע שהוא רוצה לסגור עסקה גדולה.
זה יכול להיות מוצר פיזי, לדוגמא מארז מוקטן של מוצרי קוסמטיקה, ובהחלט יכול להיות גם שירות, למשל שיחת ייעוץ במחיר היכרות.
מוצר טעימה מוצלח עומד בארבעה עקרונות חשובים.

teima newsletter2020

ארבעת העקרונות לבניית מוצר טעימה:

  1. המטרה היא שיווקית
    כשאני בונה מוצר טעימה זהו מהלך שיווקי, המניע הראשון שלי הוא שלקוחות פוטנציאליים יכירו אותי, שיקבלו טעימה קטנה ממה שאני מוכרת, יתרשמו לטובה וימליצו עלי או ירכשו ממני את מוצר הדגל שלי.
  2. מחיר סמלי
    להרבה אנשים קשה להתחייב לעסקאות גדולות או תהליכים ארוכי טווח, לכן מוצר טעימה יכול לעזור להם להפיג את סף החרדה, לחזק את הבטחון שלהם במותג ולייצר נאמנות.
    ככל שהמחיר יהיה יותר נמוך כך הלקוחות יקנו בלי לחשוב יותר מדי, מבחינתו הערך עולה על המחיר, מבחינתינו הוא למעשה לקח הביתה פרסומת שלנו.כמובן שעלות הייצור תהיה מגולמת במחיר כך שלא נפסיד, אבל המטרה הראשונה היא לחזק את המותג שלנו, לשווק את העסק, לקדם את השירות העיקרי שלנו, את מוצר הדגל שלנו.

    ולמה לא בחינם? כי למרות שכל אחת מאיתנו עובדת מתוך תשוקה ורצון לעשות טוב לאנשים, אנחנו בכל זאת נשות עסקים שרוצות להרוויח, וחוץ מזה ההוכחות בשטח הן שזה פשוט לא עובד, מבחינת הלקוח ברגע שהוא שילם הוא הבין שיש כאן משהו בעל ערך.

  3.  ערך רלוונטי לקהל שלי
    על מנת שהמהלך יהיה אפקטיבי ויניב לי עסקאות גדולות בעתיד, המוצר צריך להיות קשור לקהל שאליו אני רוצה לפנות, לתת לו ערך מעולם התוכן שלו.לדוגמא אם אני רוצה לעבוד עם קהל של עצמאיות, למכור להן שירות של עיצוב לוגו, זה לא יעבוד אם אמכור להן עוגיות, כי לא משנה כמה העוגיות שלי טעימות, אין שום קשר בין מוצר הטעימה למוצר הדגל.

    יהיה הרבה יותר אפקטיבי למכור מוצר שיש לו זיקה לשירות שאני רוצה למכור, למשל מוצרי נייר מעוצבים או לוח תכנון למשרד, עליהם יופיע הלוגו שלי ויזכיר ללקוחות שאני כאן כשיצטרכו אותי.

    יש לכן רעיון למוצר ואתן לא בטוחות אם הוא מוצלח או לא? תשאלו את הלקוחות שלכן, הם ישמחו לדעת שאיכפת לכן ושאתן מקשיבות.

  4.  הטמעת מותג
    לכל אחת מאיתנו יש תדמית שנבנית בשנים של עבודה קשה, המותג שלנו מושפע מאיכות המוצר, מחוויית השירות שאנחנו מעניקות, מהערכים שאנחנו משדרות והניראות שלנו, מהלוגו ועד הלבוש שלנו ואפילו המפה עליה מונחים המוצרים, כל זה מגבש את דעת הקהל עלינו.מוצר טעימה, אם הוא עשוי היטב, ובהלימה עם האג׳נדה שלנו, מטמיע ומחזק את המותג שלנו.

דוגמא למוצר טעימה אקטואלי:

כמעצבת גרפית המתמחה במיתוג ויזואלי, מוצר הדגל שלי הוא עיצוב לוגו ושפה גרפית עבור עסקים ממגוון תחומים, אני גם מפתחת ומעצבת מוצרי נייר ומעניקה ליווי גרפי שוטף לגופים שונים, לכן מאוד חשוב לי לחשוף את העשייה שלי בפני כמה שיותר עמאיות ועצמאים.

עם תחילת משבר הקורונה, כולנו עברנו לקיים הרצאות ופגישות בזום וזיהיתי צורך חדש, כך יצרתי מוצר טעימה שידגים ללקוחות מה אני יודעת לעשות ויתן להם ערך גדול במחיר קטן: רקע ממותג לזום, גם מסתיר את הבלגאן, גם עוזר לנו בבידול משאר משתתפי המפגש הדיגיטלי וגם מסייע בהטמעת ניראות המותג שלנו.

מכירת רקעים לזום עזרה לעסק שלי להמשיך לתפקד גם בתקופה המאתגרת הזו ובמקביל איפשרה לי להגיע ללקוחות חדשים, אשר הפכו לממליצים הכי נאמנים.

מוצר טעימה שנולד מתוך משבר

 

ועוד מילה על פיתוח מוצרי טעימה ופיתוח מוצרים בכלל…

הרבה פעמים אני שומעת בעלות עסקים אומרות:
״אין לי רעיון למוצר, אני לא יכולה להמציא את הגלגל״
נכון, בעידן השפע בו אנו חיים יש לפעמים תחושה שכבר אין מה לחדש, אבל אם הגעתן למסקנה שהקהל שלכן צריך משהו וזה כבר קיים בשוק, בואו נחשוב איך אפשר לשדרג את מה שקיים, איזה טוייסט אפשר להכניס, אולי שימוש נוסף, אולי אריזה מיוחדת או חיבור של שני מוצרים יחד, אולי שירות ייחודי שייקל על החיים של הלקוח.
חישבו מה היתרון שאתן יכולות להכניס למוצר, איזה ערך ייחודי תוכלו לתת ביחס למה שכבר קיים בשוק.

ותמיד זיכרו - טעימה קטנה יכולה להיות הבסיס לעסקה גדולה.

 

עלית שכטר, מעצבת גרפית ומאיירת