מסיכות מינרליות לפנים

מסיכות מינרליות לפנים

מאת חוה לוי, ארומתרפיסטית, חברה בארגון קישורי אימהות

רבות מדובר על חשיבותה ועל יעילותה של מסיכה לפנים, ורצוי מחומרים טבעיים !

פעילות קוסמטית של מסכה יכולה לעודד זרימת דם, הרחקת רעלים וחומרי פסולת של הגוף, השלה עדינה של תאי עור מתים, החדרת לחות, הרגעת דלקות וכן את ריכוך העור. ניתן להכין מסכות טבעיות לפנים ממגוון רחב של חומרים.

והפעם: החימר, מינרל טבעי, ותועלותיו לעור שלנו:

לחימר כושר ספיגה רב: הוא סופח רעלים בגוף ומנטרל אותם.

כמסכת יופי הוא מסוגל לנקות ולהחיות את עור הפנים.

החימר מגיע בשלוש צורות: אבקה, גרגירים וגבישים.

נוסף לכך, קיימים חימר אדום, חימר לבן וחימר ירוק.

בחימר האבקתי משתמשים ליצירת משחה עדינה או לצורך טיפול בשתייה (את החימר ניתן לשתות בכמות של כפית קטנה של אבקת חימר בכוס מים) ואילו מהחימר הגבישי יוצרים משחה עבה המיועדת לטיפולים ברטיות, לבעיות של כוויות, פצעים גדולים, כיבים חיצוניים, ציסטות וגרורות חיצוניות וכן גידולים חיצוניים בגוף.

כאמור, בזכות יכולתו לספוח רעלים, החימר יעיל לטיפול בעור פגום כתוצאה מאקנה או פצעים אחרים.

במקום להוסיף מים, כדי לייצר את המשחה, ניתן להשתמש בחליטות של צמחים שאפשר להכין בבית ולחכות בהחליטה תתקרר, כגון: בבונג, נענע, למון גראס, רוזמרין – בהתאם לצורך שלכן.

הוראות הכנה, כדוגמא:

מסכה מחימר לבן המיועדת לניקוי עור הפנים (במקום פילינג), מתאימה לכל סוגי העור ומאזנת אותו. אופן ההכנה: את אבקת החימר שמים בקערת זכוכית המונחת על משטח מעץ (חשוב להקפיד על שימוש בזכוכית ועץ ), עליה מוזגים מים מינרליים ומניחים לחימר לספוג את המים עד שהוא הופך למשחה. לאחר ההכנה יש להמתין שעתיים, שבסופן מורחים בעזרת מקל מעץ, שכבה על שטח  הפנים והצוואר. מומלץ להשאיר את המסכה על עור הפנים לא יותר מעשר דקות עד רבע שעה, משום שאם החימר מתייבש הוא יכול להותיר סימנים אדומים על עור הפנים,  אולם אם מלחלחים את החימר כל הזמן במים מינרליים ניתן להותיר אותו על הפנים כחצי שעה. לאחר מכן שוטפים את הפנים עם הרבה מים. אם החימר נדבק בחוזקה ניתן להשתמש להסרתו בסבון עדין. לאחר שהפנים יבשות ניתן לחוש את עור הפנים חלק ונעים למגע. מותר להכין ולמרוח מסיכה כזו – אחת לשבוע.

לקריאת מאמרים נוספים, מוזמנות להיכנס לאתר שלי: www.teva-aroma.com