יחסי ציבור לא למותגים גדולים בלבד

יחסי ציבור לא למותגים גדולים בלבד

מאת: מירי גד מסיקה

מסתובבת איזושהי הנחה שגויה שמותגים גדולים בלבד, בעלי תקציב, כוח והשפעה יכולים לקבל חשיפה תקשורתית חינמית המכונה בשפה המקצועית "יחסי ציבור". אבל תנו לי לגלות לכם סוד: זה לא נכון. יחסי ציבור הם ללא ספק גם נחלתם של העסקים הקטנים. הכתבים והעורכים מחפשים את המיוחד, הקטן והנישתי, כיוון שגם הם כבר שבעים מהמותגים הגדולים ומטרתם לחדש ולרגש את קהל הגולשים/ קוראים/ מאזינים/ צופים.

אם לאחרונה פיתחתם מוצר או שירות חדש, עומדים בפני אירוע, השקה, יש לכם סיפור מרתק, בשורה וכל נושא שעשוי לעניין את הציבור (הקהל שלכם) יש סיכוי טוב שתעניינו גם את התקשורת ומכאן הדרך לקבלת כתבה או אייטם עשויה להיות קצרה.

אז כן, גם עסקים קטנים יכולים לקבל חשיפה תקשורתית בטלויזיה, מגזינים, עיתונים, אתרי חדשות ותוכן, רדיו וכדומה בשווי עשרות אלפי שקלים ללא עלות כלל. וזאת בקלות רבה משמעותית ממה שאתם עשויים לחשוב.

איך עושים את זה? במספר שלבים פשוטים בלבד:

תחילה מאתרים את ערוצי התקשורת שמסקרים את התחום שלכם. החל ממגזינים מקצועיים וכלה במדורי צרכנות שערוצי תקשורת גדולים, דרך עיתונות מקומות ועוד. ובשורה התחתונה כל מי שהמוצרים או שירותים שלי עשויים לעניין אותו.

בשלב השני, מאתרים את הכתבים והעורכים בערוצי התקשורת אליהם אנו מעוניינים להגיע.
כשאיתרנו כתב או עורך, ננסה למצוא את פרטי ההתקשרות שלו בגוגל. במידה ולא נמצא, נשלח לו הודעה בפייסבוק בה נבקש כתובת המייל שלו למשלוח הודעה לעיתונות, או בגישה ישירה יותר, כבר ננסח פניה מסודרת עם מסר אשר מעביר את הערך שאתם מציעים יחד עם בקשה לפרטי התקשרות.

כשכתובת המייל בידיכם, שלחו לשם הודעה לעיתונות (קומוניקט) המספרת על אותה בשורה חדשה שאתם רוצים לחלוק עם הציבור יחד עם תמונות, או סרטונים מקצועיים (שצולמו ע"י צלם מקצועי) ובאיכות המתאימה למדיה.

אתם בטח שואלים: "רגע, מהי הודעה לעיתונות ואיך כותבים אותה?"

אז הודעה לעיתונות היא ה"שפה המדוברת" בין העיתונאים ליח"צנים. זו הדרך לתקשר איתם. ההוגעה היא מסמך קצר ודרמטי המתפרס על עמוד אחד, בעל מבנה של ידיעה בעיתון (ללא סופרלטיבים) על התוכן לכלול את 5 המ"מים: מי: מודיע את הידיעה? מה: על מה מכריזים? מקום: איפה מתרחש? מתי: זמן ההתרחשות? מדוע: הסיבה- המסר המרכזי?

בהמשך מומלץ להוסיף ציטוט של בעל העסק או דמות בכירה בעסק בעלת זווית ייחודית משלו. לאחר מכן נוסיף רקע תדמיתי קצר אודות העסק ופרטי התקשרות. אם אנו מצרפים תמונות/ סרטונים יש לציין גם קרדיט לצלם ושותפים נוספים.

ואם בכל זאת תרצו לקבל תבנית לכתיבה של הודעה לעיתונות, שלחו לי הודעה או פשוט הקלידו בגוגל "איך כותבים הודעה לעיתונות?"
תקבלו מספר הצעות, תורידו פורמט מתאים ותמלאו אותו בהתאם להנחיות.
את ההודעה בצירוף התמונות/ הוידאו שלחו במייל לכל אנשי הקשר שאספתם ובכותרת המייל כתבו מסר שלא ניתן להתעלם ממנו, מוגזם ובומבסטי כזה שחייבים לפתוח.
ככל שתשלחו יותר הודעות ותפנו ליותר כתבים ועורכים, כך יעלה הסיכוי שתקבלו חשיפה רחבה יותר. אם הצלחתם להשיג גם נייד של הכתב או העורך, בצעו פולואפ (מעקב) טלפוני, אם לא, שלחו תזכורת נוספת במייל או בפייסבוק.

באותו האופן ניתן לבצע מהלכים נוספים שנדמה לנו שהם אולי שייכים רק לעולם העסקים הגדולים, באופן פשוט ואפקטיבי, כמו מסיבת עיתונאים או אירוע בלוגרים לדוגמא. על אלו ועוד ניתן לקרוא בעמוד הפייסבוק שלי.

הכותבת: מירי גד מסיקה מומחית לשיווק אפקטיבי, בעלת 16 שנות ניסיון בתחום ניהול השיווק, הפרסום והאסטרטגיה. מרצה, יועצת ומלווה עסקים לאפקטיביות שיווקית וקבלת תוצאות עסקיות מצוינות, באמצעות תכנון ובניה של אסטרטגיה שיווקית ותוכנית פעולה לטווח ארוך.

 

מירי גד מסיקה

נייד- 054-3302364
מייל- mirigad@yahoo.com
עמוד פייסבוק- http://bit.ly/32yHSm6