התרעננות והתחדשות בעסק מתחילה בנו

התרעננות והתחדשות בעסק מתחילה בנו

זיהוי שינויים פנימיים וחיצוניים כמקור להתחדשות עסקית ואישית

מבלי שנשים לב, אנו נדרשות להתאים את עצמנו לשינויים ללא הרף. לא כל השינויים הם גדולים ומשמעותיים כמו וירוס הקורונה. דווקא בשינויים הנכפים עלינו אנו עומדות בפני עובדה גמורה .תמרור שמשמעו עכשיו זה הזמן לפעול אחרת. לרוב, אנחנו חוות שינויים המתרחשים לאט לאט ובהדרגה תוך כדי העשייה היומיומית שלנו ושל העסק. הם מתרחשים בתוכנו מעצם היותנו בני אדם מתפתחים, משתנים ומגיבים למתרחש בסביבתנו. חלקנו נזהה את המתרחש באמצעות האינטואיציה האישית שלנו שהיא כידוע, היועצת הסודית המשפיעה ביותר ונחוש קריאה לפעולה .חלקנו נגלה זאת בדמות של חוסר אנרגיה או רצון להשקיע כבעבר, דריכה במקום בעסק, תחושות של תקיעות ובאופן כללי חוסר שביעות רצון.

לצד אלו, העולם כולו צועד לעבר עולם משתנה, שאינו דומה למה שהכרנו עד היום. בעולם הזה, הצורך בהתחדשות הופך להיות גורם קריטי ומרכזי באופן שבו נתנהל כולנו ,בני אדם פרטיים ועסקים, קטנים כגדולים. לטענת חוקרי העתיד, זהו עולם המאופיין בשינויים משמעותיים ומרחיקי לכת: טכנולוגיות המתפתחות במהירות שלא הכרנו, ידע שמתעדכן כל 100 ימים בכל התחומים, כל טכנולוגיה חדשה מביאה עמה סגנון חיים חדש ושונה. סגנון החיים יוביל לסגנון צרכנות חדש ומקצועות חדשים וכן הלאה. באחריותנו, להגיע לעולם זה מוכנות להתחדשות אישית, מקצועית ועסקית. נעשה זאת ככל שיידרש,על מנת שאנחנו והעסק שלנו נמשיך להיות רלוונטיות ומרעננות גם בעולם החדש שנמצא בפתחנו.

ilanitmagorpost (1)

כאשר תגיע העת להתחדשות, עומדים לרשותנו מגוון כלים עסקיים ואימונייים שיסייעו לנו בפתיחת הדרך. להלן המלצה ל 2 כלים פשוטים ומעשיים שתוכלו ליישם בגילוי הדרך להתרעננות והתחדשות אישית ומקצועית.

בדיקת הערכים. ככל שהערכים האישיים דומים או קרובים לערכים המאפיינים את העסק כך תחושי בתנועה טובה יותר ובהרמוניה בעשיה היומיומית. שאלי את עצמך מה הם הערכים המובילים אותך היום?באיזו מידה הערכים האישיים מתקיימים בעסק? האם ישנה התאמה ביניהם? מה נדרש לעשות כדי שתהיה הלימה ביניהם? האם הערכים עדיין תואמים את החזון העסקי שלך? בדיקה כזו מקרבת אותך למה שחשוב לך באמת בעשייה היומיומית וכאשר קיים פער זהו הסימן שלך לבצע מהלכים להתחדשות.

המשיכי עם ניתוח Swot אישי לעסק ולעצמך, מודל יכולות ויתרון בסביבה בה את פועלת. כל אות מייצגת נדבך בניתוח זה. S חוזקות. מה הם הגורמים המייחדים אותך, המהווים יתרון ביחס למתחרים. W מה הם הגורמים שמחלישים אותך. O מה הם ההזדמנויות בסביבה החיצונית לך שיכולים להוביל ליתרון. T מה הם האיומים בסביבה החיצונית שעלולים להזיק לך. באמצעות המיפוי הפשוט תקבלי תמונת מצב ברורה שתראה לך היכן עלייך להתחדש ולהתאים את עצמך לסביבה בה את פועלת .

כל אחד מהכלים יוביל אותך לתובנות אישיות חשובות, כל אחת מהתובנות הן אבן דרך לקראת תוכנית עבודה לרענון ושינוי אישי ועסקי. ההובלה בידיים שלך.

זכרי, "זה לא החזק ביותר ששורד, גם לא האינטליגנטי ביותר. שורד הוא מי שיודע להתאים את עצמו לשינויים בצורה הטובה ביותר". (צ'רלס דרווין).

 

אילנית מגור
מאמנת למימוש בקריירה
054-4422422
קישור לדף פייסבוק: אימון למימוש בקריירה- אילנית מגור