האם את פוחדת מהצלחה ואיך זה קשור לתוכנית השנתית שלך?

האם את פוחדת מהצלחה ואיך זה קשור לתוכנית השנתית שלך?

מאת: חדוה ארד

Photo by Elijah O'Donnell on Unsplash

פחד מכישלון הוא פחד שרובינו מכירות. אנחנו נמנעות מלעשות פעולות או אפילו לצאת בהצהרות אל החלומות שלנו שמא האגו יצטרך להתמודד עם תחושת הכישלון.

אבל לא רק הפחד מכישלון שם לנו מקלות בגלגלים בדרכנו לרצות להצליח, אלא גם הפחד מהצלחה.

הוא הוא שגורם לנו לעיתים לא לזוז ממקומנו ולא לעשות שינוי לעבר הצלחה והגשמת חלומותינו.

מצמצמת את עצמך? נמנעת לקחת על עצמך עבודה, מפחדת שלא תוכלי לספק את הסחורה, מתקשה לסמוך על עצמך ומפנה את גבך להזדמנויות. אולי זה סימן שאינך מאמינה שאת ראויה להצליח .

לפעמים את מרגישה שבא לך "להתפוצץ על העולם", יש לך המון יכולות וכשרונות אבל למעשה את לא עושה צעדים גדולים, מרגישה חצי משותקת, מרגישה שאת לא מספיק…לא מספיק עושה, לא מספיק יכולה, לא מספיק מביאה עצמך ואת יכולותייך ליידי ביטוי

הפחד מהצלחה לפעמים אף גורם לך להתמודד עם קונפליקטים פנימיים, לא לקחת החלטות ולהשאיר אותך במקומך. תחושת חוסר התזוזה היא כמובן מתסכלת מאוד, במצב כזה גם אנו מקנאות במי שכן מעזה ומצליחה וכמובן פוגעת ביצירתיות שלנו ובביטחון העצמי שלנו

אז מהו הפחד מהצלחה ואיך נתמודד איתו?

  1. הפחד הוא למעשה מחוסר הוודאות וממה שעלול להיות כאשר נצליח.
    אולי אחווה לחץ גדול, אהיה מחוייבת ללקוחותיי, לא יהיה לי זמן לנשום וזמן למשפחה שלי, אהיה משועבדת לעבודה שלי.
    דווקא בקריירה שניה, שכבר היינו שכירות ועבדנו תחת לחץ ומחוייבות לעבודה, דווקא אז אנחנו מנסות להימנע מלחץ שכבר חווינו ומלחזור לאותו מקום ששאב אותנו.אז אנחנו עצמאיות ויש לנו את הפריבילגיה לתכנן את הזמן שלנו. ההצעה שלי היא להכניס ליומן קודם כל את תוכנית החופשות השנתית, את ימי הכיף ולהקדיש ביומן זמן לבני המשפחה שלנו. לקבוע ביומן מראש את הזמן שבו את מקדישה לעצמך, כמו זמן הטיפוח, הטיפולים, ספורט, מפגשים עם חברות וכל מה שחשוב לך כדי להזין את עצמך ולא לאבד את עצמך.
  2. הפחד שאצטרך לעבוד קשה יותר ולהתאמץ יותר לאורך זמן.
    אולם גם ללא הצלחה אנחנו משקיעות המון זמן ואנרגיה על תחושת חוסר ההצלחה ומבזבזות את זמננו על דברים פחות חשובים.
    המענה לכך היא לעבוד עם מטרות ולהיות ממוקדות ולא לבזבז את הזמן על מה שלא משרת את המטרה שלנו.
  3. האם כשאצליח עדיין יאהבו אותי? האם יפרגנו לי? "אנשים אוהבים לעזור בעת צרה אבל עינם צרה בעת הצלחה".
    במענה לכך עולה לי השאלה האם נוכל להתמודד עם החשש הזה ולדבר על ענווה? האם אפשר להצליח ובמקביל גם לפרגן באותנטיות, להעצים ולעודד אנשים אחרים שרוצים להצליח. וגם אם בסוף יאהבו אותי פחות, לפחות אני יאהב את עצמי יותר☺
  4. חוסר סבלנות את מול התוצאות- אני עושה פעולות ולא רואה תוצאות מיידיות ואני מוכיחה לעצמי שאינני יכולה להצליח ושהמאמץ אינו שווה.
    אז בואו נעשה חוזה של בחירה. אני בוחרת לעשות צעדים ולקחת את הסיכון. אני לוקחת נשימה עמוקה, מפלסת את דרכי באמונה, צעד אחר צעד ופותחת את ידי להגשמת החלום שלי
    בכל מקרה יש פה חוזה ביני לבין עצמי. אני לוקחת את הסיכון עושה את הבחירה והכי חשוב מ ת מ י ד ה. מתמידה בבחירה, באמונה ובעשייה.
  5. אולי כשאזוז ממקומי עוד יגלו שאני פיקציה אחת גדולה, ושכל מה שהשגתי עד היום היה לגמרי במקרה, סוג של מזל, ויתכן שתתגלה התרמית שלי.
    מקרה? לגמרי אין מקריות. כל מה שקורה לנו הם לגמרי תוצאה של מי שאנחנו, של פעולות שעשינו, של תנועה והזדמנויות שמימשנו. השגנו אותם לגמרי ביושר, זה אמיתי!
  6. הנקודה האחרונה היא ההסכמה לתפוס מקום, להסכים להיות במרכז. אולי בילדותינו פחדנו להפריע, הורגלנו להיות בשקט, להיות ילדים טובים. אצל חלקנו זה חלק מאישיותינו. אבל חלק מפחדי ההצלחה הוא הפחד לתפוס מקום להגיד את דעתי להשמיע את קולי מבלי לעשות חשבון, ןללא דחיית סיפוקים.

לא פעם אני יושבת בקליניקה העסקית שלי ועונה לאנשים על החשש שלהם, "רק תגידי לי שאצליח". הם רוצים להיות בטוחים שהם לוקחים את ההחלטה שתניב להם הצלחה בהמשך, ובכך מחזקים את המוטיבציה והאמונה בדרך אל ההצלחה.

אני מאמינה שבכל מקרה אנחנו בלמידה. גם אם נצטרך לעבור דרך הקושי וללמוד את השיעור הרוחני שעלינו ללמוד. בכל מקרה נצטרך לעבור אותו. אז עדיך שנעשה זאת דרך חיים מלאים ומספקים
למעשה אין חוט עלילה ידוע מראש של החים שלנו, אנחנו יכולים להיות כל מה שנבחר ונרצה וכמובן אם נבחר להיות מצליחים, נשתחרר מהפחדים שלנו דרך המודעות שלנו אליהם .

 

חדוה ארד
יעוץ עסקי ואימון רוחני בקלפי טארוט ונומרולוגיה
www.facebook.com/hedvaaradtarot/