דברים שלא למדתי מאמא ולמדתי מסקאלי

דברים שלא למדתי מאמא ולמדתי מסקאלי

מאת: חן מיזינסקי 

הילדה שגדלה בבית של שני הורים שכירים, שעודדו אותה בעיקר, להיות עובדת מדינה כי המשכורת נכנסת כמו שעון בכל חודש – שברה את החוקים, פרסה כנפיים ויצאה לקריירה עצמאית.
למה בחרתי ללמוד אדריכלות זהו סיפור שמתחיל בשנות ה-80 של המאה הקודמת. הוא לא עטוף בתהילה וזוהר שאנשים חושבים שיש במקצוע הזה, הוא מלא בניחוחות של חומרי בנייה והוא בעיקר מלא ביצירתיות ובסבא היקר שלי ז"ל שהיה פועל בניין.

דברים שלא למדתי מאמא ולמדתי מסקאלי - חן מיזנסקיבלימודי אדריכלות, כמו בכל לימודי מקצוע אחר, פחות מכינים אותך לחיים שאחרי, בעיקר מתרכזים ללמד אותך את הבסיס למקצוע. ה-מ-ו-ן ידע טכני, מספרים, סטטיקה, שרטוט, חומרי בניין ועוד ועוד….
איש אחד שם לימד אותי על יצירתיות. האיש הזה היה ראש המחלקה שלי, סקאלי. כשאני תכננתי חלל בצורה הכי טובה שידעתי, הוא כתב בגדול, בטוש אדום על "יצירת המופת שלי" את הציון 30 מוקף בעיגול גדול. הוא דחף אותי לפתוח את הראש, להרחיב אופקים ולמתוח את גבולות היצירתיות שלי עד אין קץ. "תעשו אדריכלות טובה, נכונה ומתאימה לאנשים…" כך היה אומר לנו.

סיימתי את הלימודים ויצאתי לשוק השכירים הקשה והתחרותי. אף משרד שפניתי אליו לא היה מעוניין ביצירתיות שלי, כולם רצו ניסיון, ניסיון בשרטוט, בהגשת תכניות, בעבודת שטח דברים שאין בארגז הכלים של מישהו שרק סיים את הלימודים. ובארגז הכלים שלי היה היצע דל. בסופו של דבר השתלבתי במשרד מדהים שלימד אותי כל כך הרבה ומילא את ארגז הכלים שלי בכלי העבודה הכי טובים שיש אבל לא היה ביטוי אמיתי ליצירתיות שלי.
עבדתי בעוד משרדים נוספים מהר מאוד מצאתי עצמי יושבת כל היום מול מסך המחשב, הראש עובד על אוטומט והחלומות שלי על יצירה משלי הלכו והתרחקו… ואז זה היכה בי: אם אני רוצה להשאיר את חותמי בעולם הזה אני חייבת ליצור בעצמי! ועם האג'נדה הזו יצאתי לעצמאות ופתחתי את המשרד שלי. ההורים שלי היו בחרדות על וכך גם בן זוגי היקר, אך התמיכה והפרגון היו שם לאורך כל הדרך.

 

בוודאי שיש המון עבודה טכנית במקצוע והמון עבודה מול הבירוקרטיה הישראלית – מזה אי אפשר לברוח' ואני עושה את העבודה הטכנית הזו באהבה ענקית אך התכנון הוא שלי! והנראות היא שלי! וכשפרויקט מסתיים אני מסתכלת עליו, מתמלאת גאווה ואומרת לעצמי זו היצירה שלי!!

אבל עם יצירתיות לא קונים במכולת, העסק שלי מלא באתגרים, עבודה מול לקוחות, מול ספקים, המון עבודה משרדית ושיווק העסק שלי. היום אחרי 3 שנים כבעלת עסק עצמאי אני בוחרת! אני בוחרת לקוחות, אני בוחרת פרויקטים, אני בוחרת הכנסה ואני מנהלת את הזמן שלי כמו שמתאים לי, למשפחה שלי ולעסק שלי.

 

חן מיזינסקי – הנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים

אתר: www.chenmarch.com

דף פייסבוק: www.facebook.com/chenmiz.arc