איך לכתוב כותרת שאנשים ירצו לקרוא: 8 עקרונות שעובדים

איך לכתוב כותרת שאנשים ירצו לקרוא: 8 עקרונות שעובדים

מאת: נירי שאול

 

צילום: קרן שם טוב

תגידי, כמה זמן לוקח לך למצוא כותרת מדויקת לתוכן שאת כותבת? שניות בודדות? כמה דקות? אולי שעות?
האמת היא, שזה לא באמת משנה כמה זמן. מה שחשוב הוא, לייצר כותרת טובה ומדויקת, שתהיה כרטיס ביקור מדהים לתוכן שלך, ותגרום לקוראים לרצות להיכנס ולהמשיך לקרוא.

הכותרת היא כרטיס הביקור של המאמר / בלוג פוסט / דיוור / כתבה, או כל תוכן אחר שכתבת, וההחלטה של הקוראים הפוטנציאלים שלך האם להמשיך לקרוא – תתבצע על סמך הכותרת.
יש לך מעט מאוד זמן לתפוס את הקשב שלהם, ובשברירי השניות האלה – את רוצה לבלוט מעל שאר התכנים המוצעים להם.

מה לעשות כדי לוודא שהכותרת שלך אכן מדויקת ועושה חשק לקרוא את התוכן?

קודם כל, תחשבי על כותרת שבאה לך בטבעי. מה מרגיש לך הכי נכון שיופיע שם, מה הכי מתחבר לך ומתאר את התוכן שכתבת.
בשלב הבא, שרבטי לעצמך 3-4 אופציות לכותרות שונות, כדי שיהיו לך כמה סגנונות שונים של כותרות לבחור מהן.
אחר כך, שבי לדייק את הכותרות ברשימה שלך, בעזרת 8 העקרונות שאני מציעה לך ממש כאן בהמשך, ונסחי אותן בצורה טובה ומדויקת.
ולבסוף, מתוך הרשימה הזאת, בחרי את הכותרת שהכי כיף לך לקרוא, שנראה לך שהקוראים שלך הכי יאהבו או יגיבו אליה, ושבאמת מתארת בצורה טובה את התוכן שהם הולכים לקרוא.
כדי שיהיה לך יותר קל לנסח את הכותרות המוצלחות שלך, ריכזתי כאן רשימת עקרונות, שאם תקחי אותם בחשבון, או לפחות כמה מהם, תוכלי לייצר כותרות טובות שימשכו את העין.
מוכנה? בואי נלך על זה.

8 עקרונות לכתיבת כותרת טובה שתמשוך את העין:

  1. רשימות. השתמשי ברשימות של: עובדות, טיפים, סיבות, שיעורים, טריקים, רעיונות, דרכים וכיוב'. אנשים מאוד אוהבים כותרות מסוג רשימה, וכשמציגים להם רשימה של אחד מהנ"ל, זה נותן תחושה של רצינות ומקצועיות, שעשית מחקר, יש לך כך וכך עובדות לתת, התאמצת בשביל הקוראים וריכזת עבורם חומר שיעניין אותם.
    לדוגמה: "10 עובדות על תוכן שיווקי שלא ידעתם" / "7 טריקים לצילום ביתי מהסמארטפון" / "5 רעיונות מגניבים למתנות מחומרים שיש בבית"
  2. מספרים. אנשים מתים על מספרים. זה מבטיח להם יותר ערך, זה מרגיש מתומצת ומאורגן, זורם להם בקלילות ומרגיש נוח לעיכול מה שנקרא. ככל שתשתמשי במספרים, יותר אנשים יקראו את הכותרת שלך. עובדתית. באמת, תבדקי את זה.
    לדוגמה: "10 שמלות נשף שלא תרצי לפספס הקיץ" / "6 טריקים שיעזרו לכם לגמול את הילד ממוצץ" / "איך לכתוב כותרת שאנשים ירצו לקרוא: 8 עקרונות שעובדים" (טוב נו הייתי חייבת 😉
  3. שאלות. כשאנשים קוראים שאלה, ובייחוד אם היא מנוסחת בצורה מסקרנת או מצחיקה, הם ירגישו שהם פשוט חייבים להיכנס ולקרוא את התוכן.
    לדוגמה: "מה אתם הייתם שואלים את המדריך הרוחני שלכם בתקשור?" / "אתם עדיין משתמשים באאוטלוק אקספרס?" / "איך להוריד לבד את רמת הסטרס היומית שלך?"
  4. כתיבה פשוטה וקצרה. ככל שהכותרת תהיה כתובה בשפה נוחה, נגישה וקלילה, יהיה קל יותר להתחבר אליה במהירות. כשהניסוח קצת מסורבל, אנשים פשוט יעברו הלאה כי משהו ירגיש להם לא נוח. בנוסף, גוגל מציג כ-70 תווים, ואם הכותרת ארוכה יותר, לאנשים לא תהיה סבלנות להקליק ולראות מה כתוב שם, וסביר להניח שהם פשוט ימשיכו הלאה.
  5. הדרכות ו-DIY. בסופו של דבר, אנשים מחפשים תוכן כי הם רוצים לדעת משהו. והרבה מהם רוצים לדעת איך לעשות משהו. אז אם הכותרת שלך מבטיחה ללמד אותם את זה, הם ישמחו מאוד לקרוא את התוכן שלך.
    לדוגמה: "איך להפחית הוצאות ב-50% בעזרת אפליקציות בנייד?" / "איך לשווק את העסק באמצעות בלוג?" / "איך מכינים בובת ליטוף לתינוקות ממצעים ישנים?"
  6. מה ייצא לי מזה. היכנסי לתוך הראש של הקוראים שלך, ותחשבי מה ייצא להם מקריאת התוכן. אם לא תמצאי את התשובה בכותרת, אז למה שהם ירצו להיכנס ולקרוא?
  7. מילות חיפוש. השתמשי בכותרת במילות חיפוש שהקוראים שלך יקלידו בגוגל. זה תמיד יכול לעזור אם את יודעים בדיוק מה הם מחפשים, ויכולה לתת להם את זה כבר בכותרת, אחד לאחד.
  8. תשומת לב לפניה בעברית. בדרך כלל, בעברית, ממליצים להוסיף בכותרת פניה אישית, בגוף שני יחיד, כדי לתת לקוראים תחושה שמדברים אליהם ולגרום להם להזדהות.
    לדוגמה: "מחכות לך בתיבה המלצות חדשות לטיול חורף" / "5 טיפים בסיסיים לניהול הפיננסי של העסק שלך" / "כל הדרכים ליצירת תקשורת טובה עם המתבגר שלך"

בונוס קטן להגברת היצירתיות בכותרת

לפני שאני שולחת אותך להתאמן על כתיבת כותרות, אני מוסיפה לך כאן קישור למחולל הכותרות המגניב כל כך של פרוטנט, שתמיד יוכל לעזור לך בשעת משבר. זה אמנם באנגלית, אבל עדיין נותן רעיונות מעניינים וייחודיים לכותרות בנושא ובתחום שתקלידי שם.
*שימי לב, כל פעם שתלחצי על כפתור הרענון – תוצג לך כותרת חדשה, אז אני ממליצה לנסות כמה שיותר רעיונות, סתם בשביל לפתוח את הראש.
https://www.portent.com/tools/title-maker

לסיכום
ממש כמו שממליצים באקדמיה, גם אני ממליצה לגשת לכותרת רק אחרי שסיימת לכתוב את התוכן שלך. זה יאפשר לך קודם כל להבין בדיוק מה המסר העיקרי שאת מעבירה, ולדעת מה הקוראים יקבלו כשייכנסו לקרוא.
שימי לב שהכותרת מכילה אחד או יותר מהעקרונות הנ"ל, ושהיא מדברת אליך ומרגישה מדויקת לך ולמסר שלך. ובעיקר, תחשבי אם זאת כותרת שהיתה גורמת לך לרצות להיכנס ולקרוא את התוכן. אם התשובה היא חיובית, את בכיוון הנכון.

 

שיהיה בהצלחה,
ואני מזמינה אותך להתייעץ איתי לגבי הכותרות שלך.

 

נירי שאול – תוכן ותדמית עסקית
Niri.shaul@gmail.com I 052-6614206
www.nirishaul.co.il
https://www.facebook.com/NiriShaulBusinessImage/