רגע לפני שאת מתחילה לעשות תוכנית עבודה

רגע לפני שאת מתחילה לעשות תוכנית עבודה

נקודות מבט בהתייחסות רגשית ורוחנית בכתיבת תוכנית עבודה

אני זוכרת את ה- 1 לספטמבר בבית הספר, בכל שנה הייתי פותחת דף חדש. בעיקר בני לבין עצמי הייתי מתפללת להיות טובה, להגיע בזמן לכיתה, להיות אהובה בין חברותיי, להכין שיעורי בית וללמוד למבחנים וכמובן להצליח בהם. המסגרות, הם אלה שהכתיבו את "תוכנית העבודה" וכך היה בהמשך בכל המסגרות בהם עבדתי כשכירה.

אנחנו כעצמאיות מכתיבות את המציאות שלנו ובתוך החופש שלנו, לא פעם עולות תחושות שאין לנו שליטה ואנחנו מתהלכות בערפל מוחלט בתוך ים הרעיונות, הרצונות, החים עצמם, ההצעות בפייסבוק וברשתות- כל אלה לעיתים מציפים אותנו בתחושת סטרס, חרדה ולעיתים אף החמצה.

בראיה הרגשית והרוחנית מעבר לסדר ולתכנון תוכנית העבודה בראש ובראשונה, צריכה להקנות לך מסגרת, שיגרה שנכונה לך, תחושת וודאות, שקט נפשי, ביטחון, שתדעי את הנתיב שלך ואת הפעולות שעלייך לבצע כדי להשיג את מה שאת רוצה, (בהנחה שאת יודעת מה את רוצה) ושהציפיות שלך מעצמך תהיינה מתואמות עם הבוסית שאת(-:
לא פעם אנחנו בכלל לא יודעות מה אנחנו רוצות. לעיתים אנחנו מחפשות את המקום המדוייק לנו ומגששות באפלה.

החוכמה הכי גדולה בהכנת תוכנית עבודה היא לאתגר את עצמנו מצד אחד, ומצד שני לשמור על הסנטר שלנו, על המרכז שלנו, המקום בו אנחנו הכי מחוברות לעצמנו באמת ופועלות באותנטיות ונהנות מהדרך.

DSC_9749

5 נקודות התייחסות לפני שאת ניגשת לעשות את התכנון השנתי :

  1. מה את באמת רוצה שיקרה לך השנה? האם זהו הרצון האמיתי שלך? האם זה באמת בוער בך מבפנים? אולי זה איזשהו הלך רוח שנמצא אבל הוא לא באמת שלך? אולי מה שאת אומרת שאת רוצה נעשה מתוך איזוהי הישרדות?
    לפעמים אנחנו נסחפות אחרי הלך הרוח, רואות סביבנו אחרים, יש לנו איזו תבנית בראש, אבל מבפנים היא לא שלנו. כשהלא מודע שלנו (שאומר לא) לא משתף פעולה עם המודע (שאומר כן) נוצר דיסוננס ותקיעות.
    אשתף אותך שלפני שנתיים בעוד הילדה הקטנה שלי היתה בת שנתים והגדולה בת 4, הייתי עייפה מכדי לעשות דברים גדולים אולם ראיתי את הסביבה שלי מתפתחת ועושה וחוויתי תסכול גדול. מבפנים רציתי שקט ולא תוכניות גדולות. זה הביא אותי לסבל פנימי ותחושת תקיעות. מאחלת לך להיות אמיצה ולומר לעצמך מה את באמת רוצה.
  2. האם את מסוגלת הכיל את מה שאת רוצה?
    אם אני למשל אומרת שאני רוצה 10 לקוחות בשבוע, האם אני מסוגלת להכיל אותם? האם אני מסוגלת להכיל את השפע אותו אני מבקשת לחיי? מהניסיון שלי אנחנו לא תמיד מסוגלים להכיל את מה שיש לעולם להציע לנו. אין מה להילחם בזה אלא להיות מודעים ולעשות עבודה פנימית כדי להגדיל את הקיבולת שלנו.
  3. איזה מכישורייך את רוצה להביא ליידי ביטוי השנה?
    למשל אצלי זה להביא את הכשרון שלי לפתוח לבבות, ללמד תוכן רוחני ועסקי בהרצאות ובסדנאות, להקשיב לאנשים בקליניקה, לנתב ולסייע. לעזור להם לראות את עצמם ואת המציאות שלהם באור שונה. להראות להם דרך, לדייק אותם.
  4. מה הדבר שאם תקפידי לעשותו השנה ותכניסי לשגרת העבודה שלך ממש יקדם אותך? אצלי למשל זה השיווק, (אף פעם לא הצטיינתי בהתמדה בשיווק) אלא שלפעמים זה או הכל או כלום. לכתוב פוסטים בפייסבוק, אינסטגרם, רשימת תפוצה פרסום והרשימה ארוכה. המגוון רחב ולא לכולן זה קל ופשוט ודורש לעיתים מאמץ מנטלי של כתיבה ויצירתיות. אולם כשאנחנו בשלות ובטוחות בעצמנו זה הרבה יותר קל. תבחרי משהו אחד שאת בטוחה בו ויודעת שיקדם אותך השנה ותתמידי בו.
  5. מה עלול לטרוף את הקלפים שלך? כתבת סדנא חדשה ואת מרוצה אבל אז התחלת לפרסם ואף אחד לא ממש התעניין, או פתאום גילית שמתחרה שלך עושה משהו דומה. האם זה יפיל אותך? האם יוציא לך את האוויר מהמפרשים? הרי את כבר מכירה את החיה הטורפת שלך. אולי אפשר מראש למנוע נפילה. מודעות יכולה לסייע לך לזהות אותם ולא ליפול לשם. למשל, אגו, חוסר ביטחון, פרפקציוניסטיות, ביקורתיות, קנאה, ואף בזבוז שעות על שיטוטים ברשתות

 

לסיכום:
כשהתחלתי לעסוק בנומרולוגיה, התחדד לי המשפט שדברים גדולים לא בונים ביום אחד. לפי הנומרולוגיה אנחנו מתפתחים בסייקל של 9 שנים. בשנה 1 מתחיל משהו חדש ובשנה 9 אנחנו מגיעים לשיאים מצד אחד וסיומים מצד שני. כל שנה מתוך 9 השנים מביאה איתה אנרגיה אחרת לכל אחד באופן אישי (תלוי בתאריך הלידה). יש שנים בהם האנרגיה היא של עשיה גדולה וחשוב לעשות פעולות ויש שנים בהם אין עשיה גדולה אבל יש התבוננות פנימית, דיוק והכנה לשנים הבאות. אם נדע להקשיב לעצמנו ולמה שהמציאות מזמנת לנו נפעל בצורה מדוייקת.
בתהליך הדיוק שלנו, לא הכל ילך כמתוכנן כי כשאנחנו מחוברות לעצמנו, דברים חדשים מתפתחים והיקום מאותת לנו שדייקנו. לפני כחודש נפגשתי עם יועצת ארגונית שעודדה אותי לשלוח לה הצעה לסדנאות בארגונים. ולפתע ממקום אחר נכנסה לי שיחת הטלפון מארגון שהזמין אותי להרצאה. בחיי שלא עשיתי כלום. פשוט דייקתי את עצמי והקשבתי למה שהגורל מביא לפתחי.

ועכשיו תהיי אמיצה לתכנן, מתוך האינטואיציות שלך ומתוך ביטחון עמי וכיף ולא מתוך מאמץ.
בלוח שנה עם מרקרים צבעוניים מדבקות וכל דבר שיכול להזכיר לך כמה את טובה יכולה להיות מה שאת רוצה.

תוכנית עבודה הוא נושא חם בעיקר בתחילת שנה קלינדרית אך למעשה את תוכנית העבודה אפשר לעשות בכל רגע נתון. אפשר לעשות אותה לתקופות קצרות יותר משנה וכמובן נגזרת ממנה פיתוח התוכן שלך, התוכנית השיווקית ואף התוכנית הכלכלית.
שתהיה לך שנה מלאה בחופש לעשות מה שאת רוצה באמת, בביטוי עצמי הגשמה וכמובן שכל אלה יתבטאו בהכנסות גדולות. אמן!

 

בהצלחה,
חדוה ארד, ייעוץ ואימון להתפתחות אישית מקצועית ועסקית. נומרולוגיה וקלפי טארוט. הרצאות וסדנאות. 054-6625990