שיווק אותנטי? איך עושים את זה?

שיווק אותנטי? איך עושים את זה?

"תתחברי לקול הפנימי שלך, תשווקי את העסק שלך בצורה אותנטית"... משפט שאני נתקלת בו הרבה ואני מאמינה שכל אחת שמשווקת את העסק שלה פוגשת אותו מדי פעם.
כל מי שמלמד שיווק יגיד לך ששיווק טוב הוא שיווק אותנטי.

השאלה מה זה אותנטי?
לפי המילון, הפירוש למילה "אותנטיות" הוא- מקורי, אמיתי, לא מזויף ולא מועתק.
פירוש נוסף: "מושג פילוסופי⁻פסיכולוגי המתייחס לנטייה או למצב סובייקטיבי בו הפרט חש כי הוא מתנהג ופועל באופן נאמן למחשבותיו ורגשותיו הפנימיים חרף השפעות חיצוניות." (מתוך ויקיפדיה).

ואיך כל זה קשור לשיווק?
מבחינתי, שיווק טוב מבוסס על מערכת היחסים שאנחנו מייצרים עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו. בדיוק כמו בזוגיות.
הלקוחות שלנו צריכים להבין מי עומד מולם, מה יש לו להציע להם ואיך זה יכול לשפר להם את החיים. אבל, וזה הבסיס למערכת היחסים, צריך להיות אמון.
כל התקשורת שלנו איתם חייבת להתבסס על אמון ועל הידיעה שהם יכולים לסמוך עלינו.

_DSC3450

אז איך עושים את זה?

  • כלל ראשון: "את האמת, את כל האמת ואך ורק את האמת"- כשאת משווקת את העסק שלך, בין אם זה במסר כתוב ובין אם בעל-פה, אל תחסירי מידע. תדברי על כל התועלות של המוצר או השירות שלך. תדברי בביטחון ומתוך אמונה שלמה בכל מה שיש בו ותתמקדי ביכולות ובייחודיות שלו. תספרי הכל כדי שהלקוחות יבינו מה הם הולכים לקבל ולא יישארו שאלות בלתי פתורות.
  •  כלל שני: "למה את עושה את זה?"- רגע לפני שאת משווקת, תשאלי את עצמך למה את עושה את זה? מה הסיבה האמיתית שאת רוצה שאנשים יקנו את המוצר שלך? (ולא, כסף במקרה הזה היא לא התשובה). תתחברי לרגע הזה שבחרת לעשות את מה שאת עושה, לתשוקה שבערה בך אז ואם היא נעלמה, תציתי אותה מחדש. בדרך הזו תגרמי לקהל שלך להבין מה מניע אותך ולהתחבר אלייך.
  • כלל שלישי: Tell your story"- לכל אחד יש את הסיפור שלו, כל עסק קם מסיבה מיוחדת ששייכת רק לו. תספרי את שלך. גם אם יש אלף כמוך, אין עוד אחת כמוך. גם אם תסתכלי ימינה ושמאלה ותציצי מה כל הקולגות שלך עושים, אף אחד לא עושה את זה כמוך. אל תנסי להיות כמוהם, תהיי את. סיפור טוב יוצר מעורבות רגשית וזה מה שבסופו של דבר מניע את הלקוחות שלנו- כשזה נוגע בנקודה "כואבת" ופוגעת בול בצורך שלהם.
  • כלל רביעי: "את מושלמת בדיוק כפי שאת"- אל תחפשי רק את היופי והשלמות בכל דבר. גם אם תראי את החולשות וחוסר ההצלחות שלך, עדיין יאהבו אותך. יותר נכון, יאהבו אותך יותר. כשאת מציגה את עצמך כך, את הופכת להיות נגישה ואנושית וזה מה שיגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלך להתחבר אלייך. אם את מתרגשת כשאת עומדת מול קהל, אז תגידי את זה. אל תסתירי את מה שעובר עלייך בפנים, שחררי את מה שיש לך בבטן. אלו בדיוק הרגעים שהאותנטיות באה לידי ביטוי במלוא תפארתה.

זכרי, הקול הפנימי שלך יעזור לך להוציא החוצה את מי שאת באמת, תקשיבי לו ולאינטואיציה הזו שמניעה אותך ועוזרת לך לעשות את הבחירות הנכונות. תחפושות וחיקויים לא יעזרו לך לקדם את עצמך. לפעמים דווקא כדאי להתעלם מהציפיות והנורמות ולעשות את זה בדרך שלך.
אל תשימי לעצמך מקלות בגלגלים ואל תספרי סיפור שלא קיים.

כשאת משווקת את העסק שלך בהלימה למי שאת, באותנטיות, את גורמת ללקוחות המדויקים עבורך להגיע אלייך. כי בסופו של דבר הלקוחות שלך בוחרים בך בזכות מי שאת ואחר כך בזכות המוצרים שלך. שימי את עצמך בקדמת הבמה.

 

חן הילה דורון, מנכ"לית ובעלים משותפת של ארגון "עצמאית"
ובעלים של "הבמה העסקית"- מרצה ומלווה מרצים לעמידה מול קהל, סטוריטלינג, שפת גוף, תקשורת בינאישית והעברת מסרים שיווקיים.
להצטרפות לקבוצת הפייסבוק ולקבלת טיפים והשראה לשיווק אותנטי: https://www.facebook.com/groups/1209649979179546