רוצה לאזן את המשקל? תשחררי את הדיאטות ותתחילי להקשיב לגוף

רוצה לאזן את המשקל? תשחררי את הדיאטות ותתחילי להקשיב לגוף

95% מהנשים שעושות דיאטה מצליחות להתמיד בה ולשמור על המשקל שהגיעו אליו למשך שנתיים לכל היותר, בהמשך הן עולות חזרה ובדרך כלל בתוספת ריבית והצמדה.

המשקל הוא בהחלט אחד הנושאים שיותר מעסיקים אותנו הנשים.
עוד מאז שגופנו השתנה לראשונה, כשהפכנו מילדות לנערות ובהמשך לנשים ואימהות, לימדו אותנו שאם אנחנו רוצות לרדת במשקל חשוב שנקפיד לשמור על 'ערך קלורי שלילי' ובמילים פשוטות: תאכלי פחות תרזי יותר.

לכאורה, זה נשמע מאוד פשוט אך החיים לימדו אותנו שלא כל תיאוריה היא מעשית לאורך זמן וש"קשה באימונים קל בקרב" לא תופס במלחמה האישית שלנו עם הדיאטות והמשקל.

בין התאוריה לבין המציאות יש פער גדול מאוד ,כיוון שהדיאטות נועדו להיות זמניות וכך גם תוצאותיהן: הן אינן עובדות לאורך זמן. זו לא תיאוריה שלי זו עובדה מבוססת סקרים ומחקר.

DSC_9699

דיאטות שיש בהן תכתיבים חיצוניים, שכוללים בעיקר הגבלות איסורים וויתורים יוצרים בתוכנו תחושת חסך שלא ניתן לחיות איתה בשלום לאורך זמן ובסופו של דבר מובילה אותנו ל"שבירה".
ברגע שבירת הדיאטה, מגיע פיצוי באוכל שנחסך מאיתנו ומעורר בתוכנו רגשות לא נעימים- תסכולים ,רגשות אשם, בושה, כעס ותחושת כישלון קשה. אשר מובילים פעמים רבות לצורך בפיצוי נוסף ולאכילה רגשית ושוב- לעליה במשקל (ואפילו עם ריבית..)
כמובן שאין בי שום רצון לייאש אותך ביום המיוחד הזה בו אנחנו חוגגות את היותנו נשים עצמאיות מעצימות ומועצמות, אלא להביא בשורה טובה ודרך אחרת שבה תוכלי לבחור כדי לאזן את המשקל.

אז איך אפשר לצאת ממעגל הדיאטות האינסופי?

ראשית אתחיל בטיהור פירוש השם 'דיאטה' שמקורו מיוונית ומתייחס לאורח חיים תזונתי ובריא ועם זאת בשפת היום יום הביטוי מיוחס לרוב לדיאטת הרזיה ותעשיית הדיאטות היא זו שפגעה בו ובעיקר גלגלה כספים רבים על חשבון פגיעה בנפשן של מליוני נשים בעולם.

עליה במשקל היא בעיקר תוצאה של אכילה עודפת. לאכילה זו יש טריגרים שונים ולכל אחת מאיתנו יש את אלה שלה.

בגישת הנון-דיאט אנחנו לומדות לנהל מערכת יחסים חדשה בריאה ומאוזנת עם הגוף המשקל והאכילה שלנו, באמצעות בחירה מתוך הקשבה לצורכי הגוף, לבקשת הלב ולתחושות הרעב והשובע הטבעיים ולא מתוך צמצום קלורי, ספירת נקודות, שקילות, מדידות ומאכלים דיאטיים.

זהו תהליך שינוי התנהגותי דרך מה שמנהל לנו את הצלחת.
דרך עצירה, הקשבה, התבוננות, מודעות ובחירה בהרגלים/ אמונות/ מחשבות ועוד, שמקדמים אותנו אל עבר שיווי המשקל שלנו- אל המשקל הנעים והנוח- זה שלגוף שלנו נכון להיות בו.

 

טיפ ממני –צידה לדרך שלך אל שיווי המשקל.
עצרי, הקשיבי לגופך הוא יודע הכי נכון מה טוב לך, תבחרי ותאכלי בחופשיות מהכל- אך לא את הכל.

 

ליאת עמנואל – לבחור אחרת
מלווה אמהות בדרך שלהן אל שיווי המשקל .
www.liatemanuel.com * 052-6265806