"עצמאית" – המשפחה שלי

"עצמאית" – המשפחה שלי

מזה כשלוש עשרה שנים יש לי שתי משפחות: הראשונה – בעלי וילדיי, השניה – עצמאית.

 

לפני כשלוש עשרה שנים החלטתי להפוך את התחביב, סריגת תכשיטים, לעסק.

את אהבתי לסריגה, קיבלתי מאמי ז"ל. היא זו שלימדה אותי לסרוג והיא זו שהשרישה בי את האהבה לסריגה ולעבודות יד בכלל. אחד הזכרונות הנעימים שיש לי מאמא – שתינו יושבות יחד בסלון, סורגות ומפטפטות.  זכרונות נעימים, שמחממים את הלב.

כאמור, משהפכתי את התחביב לעסק, חיפשתי דרך להגיע ללקוחות.

ניסיתי דרכים שונות: פלאיירים של פירסום בתיבות הדואר, כתבה בעיתון מקומי, איש יח"צ ועוד ועוד.... כמובן שהשקעתי המון כספים בנסיונות האלה, אבל ההצלחה היתה מוגבלת מאוד, בלשון המעטה.

באחד הימים, פנתה אלי חברה והציעה לי להצטרף לקבוצת נטוורקינג "קישורי אמהות"(לימים שונה שם הארגון ל"עצמאית") כמובן שמיד הסכמתי. הודעתי שאני מצטרפת כדי למצוא לקוחות ולא כדי למצוא חברות. כאלה יש לי בבית. שינסתי מותניים והצטרפתי כחברה בארגון.

ההתחלה היתה לא פשוטה, שכן מעולם לא הייתי עצמאית. מעולם לא מכרתי כלום ולא ידעתי כיצד להציג את העסק שלי. לקח לי זמן מה, עד שבכלל הבנתי את מהות הנטוורקינג. בארגון למדתי כיצד לנהל עסק – עסק של אישה אחת: יוצרת, מנהלת חשבונות, משווקת, מוכרת ומנהלת.

בארגון גם למדתי כיצד עלי להציג את העסק שלי, ולאט לאט העסק התחיל להתפתח, והפך מתחביב לעסק.

hayapost

עם השנים הבנתי את הסיבה לכך שהצלחתי למנף את הגלריה שלי לעסק, דוקא בנטוורקינג. בניגוד לדרכים האחרות שניסיתי, פה ההצלחה היתה תלויה בי, ורק בי!!! ככל שהשקעתי יותר, התארחתי ביותר מעגלים, נפגשתי עם יותר חברות מהארגון, פירגנתי לחברות בארגון – כך הצלחתי גם אני יותר. ובתקופות בהן השקעתי פחות, ולפעמים מסיבות מוצדקות ביותר, כך גם המכירות ירדו.

במהלך שנות חברותי בארגון, ניהלתי את מעגל רחובות, ניהלתי את מערך החונכות בארגון וכעת אני מנהלת קישרי קהילה בארגון – תפקיד שמסב לי המון סיפוק מעצם יחסי הגומלין בין בנות "עצמאית" לקהילה הסובבת אותנו. אנחנו תורמות ונתרמות מהקהילה.
זוכרות שעם כניסתי לארגון הודעתי שבאתי למצוא לקוחות ולא למצוא חברות? ובכן, טעיתי! במהלך השנים מצאתי נשים איכותיות ונעימות שהפכו לחברות. ולא סתם לחברות, חלקן נמנות היום בין חברותיי הטובות ביותר.
תמיד נהגתי לאמר לחברותי בארגון, שאני מדמה את הארגון שלנו למשפחה אחת גדולה. בדיוק כמו במשפחה – דואגים אחד לשני. המעגל אליו אנו שייכות הוא המשפחה הגרעינית – אבא, אמא, ילדים. יתר המעגלים בארגון הם המשפחה המורחבת – דודים, דודות, בני דודים..... אבל בסופו של דבר כולנו משפחה אחת גדולה.
אני זכיתי.
לי יש שתי משפחות.
ממליצה לכל אישה עצמאית לבוא ולהצטרף למשפחה הנפלאה שלנו.
לכל אחת מגיע!!!

שלכן

חיה רובינסון
מעצבת תכשיטים סרוגים ביד
בעלת "הגלריה של חיה"
מושב כפר שמואל
טלפון 0505519366
מנהלת קשרי קהילה "עצמאית"