מוצר דיגיטלי – 8 "רעשים" בראש, ואיך אני מתמודדת איתם?

מוצר דיגיטלי – 8 "רעשים" בראש, ואיך אני מתמודדת איתם?

מאת: מיטל טליוסף חתוכה. 

כמה פעמים שמעת על מוצר דיגיטלי, ממש רצית כזה, אבל הקולות בראש שלך אמרו – לא עכשיו, אני לא יודעת איך, אין לי זמן, למה שמישהו יקנה ממני? מוצר דיגיטלי – 8 "רעשים" בראש, מאת מיטל טליוסף חתוכה
או שאולי אפילו התחלת ואז התחילו ה"שדונים" בראש להטיל ספק, וזה גרם לך לעצור?

ה"שדונים" האלו שם כדי לשמור עליך.
אבל – אם נענה להם, נוכל להתקדם.
לעשות.

אז מה עושים?

הנה 8 שדונים וגם מה לעשות איתם:

  1. אני לא יודעת איך לעשות את זה
    לעשות משהו חדש יכול להפחיד. אבל יש גם מה לעשות עם זה.
    מצאי מדריך חינמי (יש כזה בדף העסקי שלי מחלום למוצר) וקראי אותו כדי שתביני מה מצפה לך.
    מצאי מישהי שכבר עשתה את זה ודברי איתה.
    או פשוט קחי יועצת בתחום לפגישה אחת שתעשה לך סדר, או יועצת לליווי בתהליך.
  2. אין לי זמן
    קודם כל חשוב להבין שזו השקעה בתשתית של העסק, השקעה חד פעמית שתיצור לך נכס דיגיטלי.
    את יכולה להתחיל במוצר קטן, משהו שעונה על צורך נקודתי. כזה שיהיה לך קל מאוד לייצר את התוכן שלו.
    פשוט תתחילי. גם אם זה ייקח לך יותר זמן ממה שאת רוצה. תתחילי – ולאט לאט תיצרי את המוצר שלך.
    מצד שני, גם לשים דד ליין יכול לעזור ליעילות שלנו.
    תחשבי מה נכון יותר לך – מה יעזור לך לעשות.מוצר דיגיטלי – מאת מיטל טליוסף חתוכה
  3. אין לי רעיון / אין לי מה ללמד
    הרבה פעמים מה שאנחנו יודעות נראה לנו ממש טריוויאלי. אבל פתאום מישהו שואל אותנו משהו ואנחנו מגלות שעבורו זה לא טריוויאלי. אנשים זקוקים למה שאנחנו יודעות.
    רעיון יכול להגיע משלושה מקורות – ממך, מהלקוחות שלך או מהשוק.
    תחשבי מה את אוהבת, מה מרגש אותך?
    איך זה פוגש את הצרכים של הלקוחות שלך?
    והאם יש את זה בשוק או אין את זה בשוק.
    אגב, אפשר לקבל המון השראה באתר הקורסים https://www.udemy.com/
  4. יש הכל בחינם באינטרנט
    זה נכון. כל הידע נמצא בחינם באינטרנט.
    ואז כשאנשים מחפשים פתרון למשהו, הם לא יודעים על איזה אתר להסתכל, על מי לסמוך, למי להאמין. והם גם צריכים לחבר כל מיני מקורות כדי להגיע לפתרון מלא. וזה לא פשוט.
    במוצר הדיגיטלי שלך את נותנת להם תהליך שלם, מהתחלה עד הסוף, בצורה מרוכזת, עם כל הידע והניסיון שלך. זה שווה כסף.
  5. מי יקנה ממני, יש מוצרים כאלו כבר בשוק (לקולגות)
    מי קונה ממך את השירותים / המוצרים שלך היום? למה הם קונים ממך?
    הם קונים דווקא ממך כי הם מתחברים אליך. הם רוצים אותך.
    זו גם הסיבה שאנשים שמתחברים אליך יקנו ממך את המוצר הדיגיטלי שלך, ולא של אחרים.
  6. אני לא יכולה לבד
    אם את יודעת שיעזור לך שעוד אנשים יהיו מעורבים בתהליך שלך, צרי קבוצת תמיכה.
    פני לחברות שרוצות לעשות גם מוצר דיגיטלי, או שרוצות לעבוד על פרוייקט אחר, אבל מסוגלות לתת לך מסגרת.
    ואם העניין הוא דווקא לא הלבד בכללי, אלא לבד בקטע המקצועי – קחי אנשי מקצוע.
    כאלו שאת ממש סומכת עליהם. כאלו שירצו שתצליחי.מוצר דיגיטלי – מיטל טליוסף חתוכה
  7. זה גדול מדי, מורכב מדי…
    חלקי את התהליך למשימות קטנות, פשוטות – לכתוב את שיעור מספר 1, לבדוק חברות דיוור וכו'.
    כמו בכל תוכנית עבודה, כאשר המשימות הן קטנות וברורות – סיכוי גדול יותר שתצליחי לסמן וי על המשימות האלו.
  8. זה לא יהיה מושלם
    זה השדון האהוב עלי. החבר הכי טוב שלי. הצורך הזה שהכל יהיה מושלם.
    אז כדאי שנבין שאין מושלם.
    יש הכי טוב שאנחנו יכולות לעשות כרגע.
    הרי אנחנו כל הזמן מתפתחות, ויכול להיות שבעוד שנה שנתיים נסתכל אחורה ונבין שאנחנו רוצות לשדרג את המוצר. אבל נכון לעכשיו – את עושה את הכי טוב שלך.
    ועוד דבר שחשוב להבין הוא, שגם כשאנחנו עושות את הכי טוב שלנו, כשאנשים יקנו וישתמשו במוצר נגלה דברים שלא חשבנו עליהם מראש. וזה בסדר. זה טבעי.
    תהיה לנו האפשרות להחליט האם אנחנו משנות / משדרגות / משאירות ככה.
    והדבר שלי הכי עזר – להסתכל כל פעם על המשימה הבאה. רק על המשימה הבאה. ואותה תעשי הכי טוב שלך.

והדבר הכי חשוב, שאי אפשר בלעדיו – אמונה
תאמיני בעצמך – את יכולה!
תאמיני בעצמך – יש לך המון מה לתת!
תאמיני בעצמך – יש המון אנשים שזקוקים למה שיש לך לתת!
בהצלחה!
לכי תפיצי את האור שלך!

 

 

מיטל טליוסף חתוכה
מחלום למוצר
מלווה נשים עצמאיות ביצירה המופלאה של מוצרים דיגיטליים
דף הפייסבוק – https://www.facebook.com/dream2product
מעגל רעננה