מהתמכרות למחשבה צלולה

מהתמכרות למחשבה צלולה

מאת: אורית נהרי ציפקין

 

אומרים שרק שקורה משהו רע, אנחנו מתעוררים לחיים. אני שתמיד תפסתי מעצמי שאני "מודעת", חשבתי שאני ערה ונדהמתי לגלות כמה אני לא.

בגיל 34 גרתי בקיסריה, הייתי נשואה שנתיים לבועז, למדתי שנה ראשונה משחק בבית ספר הדרך, ועל פניו היה לי הכול. הרגשתי שאני עושה מה שאני רוצה, ושיצרתי לעצמי עולם בו אני יכולה לממש את עצמי.

רק שמציאות לחוד, ומה שאנחנו מספרים לעצמנו שהיא המציאות, לחוד. הייתי צריכה לעבור אונס כדי שאבין שהמציאות שאני נמצאת בה שונה לגמרי מהמקום שחשבתי שאני.

אחרי המקרה, הבנתי שאני כבר שנים שותה הרבה יותר מידיי ושבעצם יש לי בעיית אלכוהול, שאני - אלכוהוליסטית. האשמתי את עצמי שמה שקרה לי היה בגללי, כי אם לא הייתי שותה כל כך הרבה, אז לא הייתי מאבדת את הזיכרון ונאנסת.

shrsheret

ניסיתי להפסיק ולא הצלחתי, עברתי גמילה בשיטת 12 הצעדים עם מורה פרטי, בגלל הבושה. השיטה החזירה בי מעט את השליטה, אבל גם הכעיסה אותי כשהבנתי שהיא שמה עלי תוית של חולה לכול החיים.
אחרי שתי מעידות, החלטתי שאני נלחמת בעצמי ועושה הכול כדי להבריא. מבחינתי אין מצב שאני נשארת חולה ואם יש בי כאבים שדוחפים אותי לשתות, אני הולכת להבין מה הם.

חזרתי לרוץ, ובזכות הריצה הפסקתי גם לעשן. תרגלתי יוגה, ותליתי לעצמי על הקירות ציטוטים חיוביים. כשהבנתי שהציטוטים משפיעים עלי שאלתי את עצמי אם יש שיטת טיפול, שמעודדת חשיבה חיובית, וכך הגעתי לNLP.

מהשיעור הראשון הרגשתי שמשהו השתנה בי, משהו עמוק יותר. סיימתי את הקורס הראשון כשרמת הצורך שלי באלכוהול הייתה 3. ידעתי שאני ממשיכה לעוד קורס, כי רציתי שלא יהיה בי יותר צורך בכלל ושהאלכוהול לא ינהל אותי בשום צורה והצלחתי. אני היום אדם בריא.

אני מביאה מחשבה חדשה ומפחידה למי שמאמין בשיטת 12 הצעדים. אני יודעת שהתמכרות היא צורך, וכשנותנים מענה לצורך מבריאים, וחוזרים לתפקוד נורמלי.

היום אני מטפלת בשיטת NLP, וIEMT בכול מי שרוצה להבריא מהתמכרות. אני מרצה בנושא מניעת שתיית אלכוהול ושימוש בסמים בקרב בני נוער - לבני נוער, הורים, ואנשי חינוך ואני מנחה סדנה לשליטה ודחיית סיפוקים.

 

אורית נהרי-ציפקין