להגיע ליותר לקוחות באמצעות שיווק משפיענים

להגיע ליותר לקוחות באמצעות שיווק משפיענים

עם סדר יום חדשותי שמתחלף כל כך מהר , קשה מאד למשוך את תשומת לב הקהל. הרשתות החברתיות מוצפות בתוכן, וכולנו כבר נמצאים שם. בגלל ההצפה, כולנו נדרשים כל הזמן לדייק את שיטות השיווק שלנו, לבנות ולייצר מערכות יחסים על הקהל שלנו, והכל לאורך זמן. במצב כזה של הצפת מידע, אנחנו לא מרגישים מיוחדים, ולכן לפעמים נמנעים מלשווק את עצמנו או את המוצרים שלנו.
אם את בעלת שמעוניינת לעבוד עם משפיענים ולשווק את המוצר או השירות שלך באמצעות משפיענים ברשתות החברתיות, ממליצה להמשיך לקרוא!

חברות ועסקים רבים המשתמשים היום בשיווק משפיענים כדי לקדם את העסק, השירות או המוצר. רובן משתפות כי שיטת השיווק הזו אפקטיבית עבורם ומאפשרת להן להגיע לקהלים חדשים ולהתחבר עם הקהלים הקיימים שלהן בדרכים חדשות וטבעיות יותר. החשיפה והחיבור נעשים באמצעות תוכן בעל ערך שמשיק בין המותג והקהל, והמשפיען הוא הגורם המחבר המביא לחשיפה.

אז מה ייצא לך מעבודה עם משפיענים?
1. חשיפה – תגיעי לקהל יעד חדש, ממוקד ורלוונטי מאד לעסק שלך.
2. אמון וחיבור – תייצרי אמינות ושקיפות, שיובלו את החיבור אליך.

השילוב של חשיפה ויצירת אמון וחיבור למותג הם בדיוק הערכים השיווקיים שכל עסק צריך היום, כדי לייצר עבורו לקוחות חדשים וטובים.

המותגים שיביאו את הרעיונות החדשניים ביותר ויעיזו – הם המותגים שילכדו את תשומת הלב הציבורית, יקבלו את החשיפה הגדולה ויזכו באהדת הקהל!
וכולנו רוצים להיות המותגים האלה.

DSC_0644

לפני כל קמפיין חדש, אני עורכת חשיבה מדויקת, בה אני מחליטה מה ארצה לקבל מהקמפיין, כמה המותג מוכן להשקיע, מהם התוצאות הרצויות, ומגבלות תקציב. כל קמפיין משפיענים נתפר בכל פעם מחדש, בהתאם לפרויקט אותו ארצה לקדם, תוך בחירת המדיה הנכונה למותג ולקמפיין.

האינסטגרם, טיק טוק והפייסבוק שופעים במשפיענים, אפשר ממש ללכת לאיבוד. לכל קמפיין יש יסודות מנחים, לקחתי את היסודות האלה וארזתי אותם לכלים ודרכים לעבוד נכון וממוקד עם משפיענים, כך שתוכלו להוציא לפועל ולנהל קמפיין מוצלח!

  1. נתחיל בהגדרת יעדים ומטרות של הקמפיין – תיאום ציפיות, הגדירו מה מטרת קמפיין המשפיעניות: יותר עוקבים לעמוד האינטסגרם, מכירות של מוצר או שירות, חשיפה של נושא או אג'נדה שאני מקדמת, וכד'. אחרי שנחליט מה ההגדרה והמטרה של הקמפיין יהיה לנו קל למדוד בסוף התהליך האם הקמפיין היה אפקטיבי.
  2. נעבור לבחירת המשפיענים - כשאנחנו בוחרים במשפיען חשוב שנבדוק מי יכול לעזור לנו להשיג את יעדי מסע הפרסום שלנו. והנה ההנחיות כיצד לבחור את המשפיענים המדוייקים עבורך: מי קהל העוקבים של המשפיען, מה התכנים שהמשפיען מעלה, מהי רמת המעורבות בתכנים שהמשפיען מעלה.

    ישנן תוכנות מקצועיות רבות המאתרות משפיענים לפי פרמטרים שנגדיר מראש, כמו למשל מערכת Influence.co, שהיא פלטפורמה המאפשרת לנו לבצע חיפוש אחר משפיענים על בסיס קטגוריות שונות אותן נוכל להגדיר ולסנן משפיענים לפי צרכינו. מערכת נוספת היא Grin שתאתר עבורנו משפיענים לפי מילות מפתח, מיקום ועוד

  3. נמשיך בטיימינג – מתי נכון לצאת לדרך - שלבי את המשפיענים עם מהלך מכירות או שיווק נוסף – אני מאמינה גדולה בלשלב כמה מערכי שיווק מקבילים לאותו קידום מוצר, קוראים לזה מהלך 360. אחרי שהמוצר מוגמר ואתם משיקים אותו לשוק, אחרי שהחלטת איזה מערכי שיווק את מייצרת סביבו וכבר התחלת לייצר אפיקים כאלה: קמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות, פרסום, יחצ, קידום אתרים, ניוזלטר, נטוורקינג וכד', אחרי שיש כבר 2/3 אפיקי שיווק קיימים אז אני ממליצה לשלב את פעילות של שיווק במשפיענים שתתמוך ותקפיץ את השיווק של המוצר או השירות.
  4. נחליט על מהות הקמפיין - קצר וקולע – הקציבי זמן מוגדר לפעילות, כאשר ברור לך מהי ההתחלה, האמצע וסוף הקמפיין. חשבי על התוכן והקריאייטיב שתרצי שהמשפיענים יקדמו בתוך הפעילות ובנכסים הדיגיטליים שלהם, הגדירי מולם מראש צורת תשלום/קבלת הטבה או מוצר או שירות, עגני זאת בכתב מראש ובאישור של המשפיען. הסדירי את נושא זכויות היוצרים של המשפיען איתו את עובדת – במידה ותרצי לשתף אצלך בנכסים הדיגיטליים בצורה אורגנית, או במידה ותרצי לקדם את התוצרים בפרסום ממומן כזה או אחר, חשוב לתאם מול המשפיען מראש ולקבל את אישורו בכתב לכך.
  5. נסיים במדידה ואפקטיביות – מה השורה התחתונה? - בתום הפעילות נרצה למדוד את הקמפיין, בכמות העוקבים החדשים, בכמות הצפיות שהיו לנו לעמוד העסק באינסטגרם/פייסבוק או לאתר החברה, בכמות החשיפה שהתכנים של המשפיען קיבל, בכמות המכירות של המוצר או השירות שלנו.

    אבל גם אם המכירות של הקמפיין הראשון לא תואמות את מה שציפית, עדיין זה לא אומר שהקמפיין נכשל, כי בעקבותיו קיבלת המון אלמנטים אורגנים שחשובים שיווקית לעסק, שלא היה לך קודם, כמו חשיפה לקהלים חדשים, קבלת עוקבים אורגניים חדשים ורלוונטיים לעמוד האינסטגרם של העסק, חשיפה אורגנית לאתר העסק במידה והמשפיענים הוסיפו לינק הפנייה לאתר העסק, וכד'.

לסיכום, מצרפת כאן לינק להורדה ללא עלות מדריך איך לשווק את העסק באמצעות משפיענים, בדגש על האינסטגרם, מדריך בו אני מרחיבה עוד יותר על כל הפעולות שצריך לדעת ולעשות במהלך קמפיין משפיענים ברשתות החברתיות. בהצלחה!

לקבלת המדריך ישר למייל שלך לחצי כאן
https://www.november.co.il/marketing-through-influencers

המאמר נכתב על ידי עירית מירון, מנכ"לית מייסדת, חברת נובמבר יחסי ציבור, מתמחה ביחסי ציבור ושיווק משפיענים.
https://www.instagram.com/november_pr/