כשהעסק שלך הוא הבייבי שלך

כשהעסק שלך הוא הבייבי שלך

איך לגייס את הבית שלך לעסק

כאימהות עצמאיות אנחנו מרגישות שהעסק שלנו הוא עוד תינוק, עוד ילד שחשוב לטפח ולגדל, אך יותר מהכל חשוב לאהוב. העסק שלנו הוא תינוק מיוחד- הוא לא בוכה בלילה, לא צריך להחליף לו חיתול אבל הוא דורש הרבה תשומת לב והרבה השקעה שלפעמים באה על חשבון שאר בני המשפחה.

לחלוק את הנטל

לרב, אנחנו חולקות את הנטל עם הבעל או מעבירות את האחריות לנותני שירות אחרים: במקום לבשל- מזמינות טייק אווי, במקום ללכת לסופר – מזמינות און ליין, במקום לנקות בעצמינו – מביאות מנקה ואפשר להמשיך את הרשימה עוד. אבל יש דברים שאנחנו לא יכולות להעביר את האחריות עליהם הלאה וזה גידול הילדים וניהול הבית ולכן עלינו לרתום את המשפחה שיתרמו מעצמם ויתנהלו בעצמם כדי שאנחנו נוכל לפנות זמן לניהול העסק ותפעולו.

איך עושים את זה?

כמו בכל דבר שומרים על קו תקשורת פתוחה וישירה עם בני הבית. כאישה עצמאית שממנהלת עסק צריך להסביר לבני המשפחה מה העסק דורש ממך: הכנת מצגות, שיחות עם לקוחות, שעות עבודה לא שגרתיות, היעדרות בבקרים או בערבים מהבית. חשוב להבהיר לבני המשפחה שהעסק הוא עוד ילד שנוסף למשפחה ושהוא לא בא במקום או על חשבון אף אחד מבני המשפחה האחרים.

שיתוף, שיתוף, שיתוף

כדאי להציע לבני המשפחה לתת רעיונות או פתרונות למצבים בהם אמא לא תהיה נוכחת כדי לעזור: זה יכול להיות התארגנות בוקר לבית הספר, או עזרה במקלחות בערב, יציאה עם הכלב או קיפול כביסה. חשוב לחלק את המשימות בהתאם לגיל של בני המשפחה, ילד בן 6 לא יקפל כביסה אבל הוא יכול לפנות צלחות מהשולחן.

אני אישית אוהבת להכין לוז חודשי בו אני כותבת את כל האירועים של כל בני המשפחה (חוגים, ימי הולדת, התנדבות בבית הספר, תורים לרופאים וכו) ואת תכנון העבודה שלי ( הרצאות, פגישות, כנסים וכו). כשהכל כתוב שחור על גבי לבן ברור לכל אחד איפה אמא לא תהיה, איפה נצטרך להתכונן מראש ואיפה נצטרך לעשות דברים בכוחות עצמינו, כמו גדולים בלי אמא.

היציאה לעצמאות, היא לא רק שלי כבעלת עסק, היא גם היציאה לעצמאות של הילדים שלומדים להתגמש, להתמודד עם התקלות ולפתח חשיבה יצירתית. נכון שכולנו צריכים להתאמץ קצת יותר, אבל המאמץ הזה תורם לכולנו ובעיקר מגבש אותנו והופך את המשפחה שלנו לתומכת ומאוחדת.

 

דורית כהן חרמון – מומחית להורות, מפתחת שיטת הסמכות, להורות בטוחה, מהנה ורגועה
050-7478440
קישור לדף עסקי: https://www.facebook.com/doritc.hermon/
אתר:droit.h.co.il

83471251_10215801617650272_4959218575698034688_n