הריח הזה מזכיר לי

הריח הזה מזכיר לי

מאת: רנה רז-גילו. 

התעוררתי פתאום.

הבטתי בשעון שליד, 05:30 – אני לא רגילה לקום כל כך מוקדם בבוקר. החדר היה חשוך וקול נקישה רכה נשמע.

"מאיפה זה מגיע?" שאלתי את עצמי, "אולי המזגן של השכן מלמעלה דולף?" ניגשתי אל החלון ומיד, עוד לפני שראיתי משהו, הרחתי ריח טרי ורענן של גשם ואדמה רטובה. השמים היו מעוננים וטיפות גשם קטנות נקשו על התריס.

"גשם, יורד גשם!" צעקותיי הנלהבות העירו את אישי אך הוא לא התרגש, "בשביל זה הערת אותי?" רטן והסתובב לצד השני. אבל אני, או, הריח של הגשם הראשון מטריף אותי תמיד, אני מתה עליו – על ריח האדמה שמקבלת באהבה גדולה את הטיפות הראשונות ויונקת אותן אל תוכה, הריח של משהו רענן, ריח של התחלה חדשה – עוד מעט מתחיל החורף! וזה הזכיר לי בוקר אחר.. אני חייבת לריח הזה את אחת ההתחלות החשובות בחיי.

הייתי בתחילת שנות השלושים שלי, אחרי זוגיות אומללה ולאחר זמן רב של עצב ואבל. לא התחשק לי לעשות דבר ובקושי גררתי את עצמי כל יום לעבודה – מהעבודה לבית ומהבית לעבודה, זו היתה תמצית חיי באותו זמן. על זוגיות חדשה לא רציתי לחשוב.


זה היה סוף הקיץ, השדה שליד ביתי היה צהוב והאדמה צרובת שמש. החום שלט עדיין בשטח והמאיס את עצמו, די, רציתי גשם. באותו ערב השמיים התעננו מעט ואני נכנסתי למיטה עם תקווה גדולה לקצת גשם.

כשהתעוררתי בבוקר היכה מיד הריח האהוב – ריח הגשם הראשון. ניגשתי אל החלון, הכל היה רטוב מסביב ואני שאפתי את הריח לתוכי כמו מכורה לסיגריות אחרי הפסקת עישון ארוכה. דקות ארוכות עמדתי שם כשתחושות שונות מציפות אותי: תחושת הקלה על כך שסוף הקיץ מגיע, תחושת געגוע למשהו חדש ומלהיב, משהו שדחק בי לקום וליזום, לעשות משהו שלא עשיתי עד עכשיו, געגוע לקשר חדש.

התחושות האלה שטו בראשי במשך כל היום, אבל מיד הופיעו הפחדים יחד עם הזכרונות הלא נעימים והשביתו הכל. הייתי צריכה לדבר עם מישהו והתקשרתי לחברתי הטובה אורית.

"וואו, קודם כל כיף לשמוע שמשהו זז אצלך אחרי כל כך הרבה זמן, אני ממש מתרגשת לשמוע. בעניין הפחדים… את יודעת, צריך לטפל בזה אחרת תיתקעי שוב. את יודעת מה? אני חושבת שיש לי מישהי שתוכל לעזור לך. אני אחזור אלייך.." לאחר כשעה אורית התקשרה:

"זהו, קבעתי איתה פגישה איתך. ביום חמישי ב-11:00 את אצלה"
"אבל, אני חושבת ש…"
"לא, לא, את לא חושבת, עכשיו את עושה!"

אורית הפנתה אותי ליועצת נומרולוגית שידעה לאבחן, דרך השם ותאריך הלידה שלי, דברים בחיי שחסמו אותי, היא ידעה לאבחן גם דברים שמעצימים אותי ואיך להשתמש בהם. בשילוב תמציות פרחי באך שנתנה לי, הצלחתי לצאת מהתקיעות הארוכה שבה הייתי. התחלתי לצאת לדייטים ולאחר תקופה לא ארוכה מצאתי את הקשר המתאים לי.
ולחשוב שהכל התחיל מריחו של הגשם הראשון… לא בכדי אני אוהבת אותו כל-כך!

רנה רז-גילו – נומרולוגית, קוראת במספרים ומחשבת באותיות, מתמחה בשמות.

דף פייסבוק עסקי: אותיות ומספרים עוזרים לכם בחיים

חברה במעגל הנטוורקינג גבעת שמואל