Skip to content
Skip Navigationתפריט

תשואה מקסימלית בהשקעה מינימלית

תשואה מקסימלית בהשקעה מינימלית

מאת: עידית לוי

 

צילום:סיגל רייכמן

אם גם אתן (כמו רובנו) מציפות את עצמכן בהבטחות ואפילו מגדירות מטרות לקראת כל שנה חדשה, כדאי לעצור רגע אחד, לנסות לשחזר את ההבטחות והמטרות שהצבנו לעצמנו בשנים החולפות, אלה ש (שוב) לא הצלחנו להשיג, והפעם להחליט קצת אחרת – השנה מסירות חסמים, משקיעות בתבונה ונהנות מנכסים עם תשואה גבוהה.

אז מהו המחסום הגדול ביותר שלנו בדרך להצלחה? האם זה הפחד מכישלון? מאכזבה? תחושה של חוסר מסוגלות? איך והיכן כדאי וצריך להשקיע בדרך להצלחה?
הרי ברור כי כל החששות נמצאים רק אצלנו בראש, ואם הם נמצאים אצלנו בראש אז רק אנחנו יכולות להם.

כל אחת מאיתנו יכולה להזדהות עם הרצון להצלחה והצורך להרגיש טוב, להראות טוב ולאהוב את הדמות שמשתקפת מולה במראה.
השאלה היא מה יגרום לנו להרגיש טוב עם עצמנו ואיך עושים את זה בשגרה, גם בתקופות מאתגרות יותר?

פעילות גופנית ממיסה חסמים

כולנו יודעות שלפעילות גופנית השפעה חיובית על הבריאות הפיזית שלנו.
היא משפיעה על בריאות הלב, הריאות, מחזקת את השרירים והעצמות, מעצימה את חוסנה של המערכת החיסונית, משמרת ומגמישה תנועתיות ותורמת להתמודדות טובה עם מחלות.

עוד אנחנו יודעות, שבעת פעילות גופנית משתחררים בגוף הורמוני ״שמחה״ שמעלים את מצב הרוח ומפחיתים דיכאונות שהרי הקשר בין גוף לנפש הוא הדוק!
וזה עוד לא הכל!
היום כולם כבר יודעים – לעוסקים בפעילות גופנית שגרתית יתרון עצום בהיבט המנטאלי, עובדה אשר מסייעת להצלחתם בתחומים רבים.

מי יכול עליי?
תחושת הערכה עצמית גבוהה עשויה לסייע לנו לדהור אל עבר המטרה ולהשיג אותה ולהיפך, הערכה עצמית נמוכה עלולה להוות עבורנו חסם שימנע מאיתנו להגיע ולצליח.

מה לפעילות גופנית שגרתית ולזה?
כאשר אנו מצליחות לעמוד באתגר או משימה, גם אם מדובר באתגר דיי פשוט (לכאורה) אנו חוות הצלחות יומיומיות, שמגבירות את תחושת המסוגלות, כך עולה הרצון וגם יכולת ההתמדה מה שמביא בסופו של תהליך לתוצאה רצויה.

יציאה לאימון כרוכה פעמים רבות במאבק מנטאלי ביני לבין עצמי, שהרי מערכת התירוצים (שזכתה למושג על שמה – "תרצת נפוצה") היא עצומה וכל כך משכנעת: להשאר לשבת על הספה, לישון עוד שעה, לוותר כי חם/קר ועוד ועוד…
אבל, כאשר המאבק העיקש מסתיים ב"ניצחון של הטובים" אין תחליף בעולם לתחושת הסיפוק, המסוגלות והנצחון שלנו על עצמנו.

תחושה זו, שאנו חוות, פעם אחר פעם לאחר כל אימון, גורמת להתרוממות רוח ולחיזוק הבטחון העצמי והאמונה שלנו בעצמנו וביכולתנו להצליח!

ככל שנאסוף תחושות מעצימות, נתגבר על "הרעים" שמדביקים אותנו לספה וממלאים את ראשנו במחשבות שליליות, כך נתחזק ונשליך את עוצמתנו על תחומי החיים השונים, בקלות ובטבעיות, כי כמו שכבר סיכמנו ביננו – אנחנו המכשול הגדול של עצמנו והשנה אנחנו מסירות אותו, לתמיד.

צעד קטן למטרה – צעד גדול להצלחה
איך נמדדת הצלחה? בהשגת מטרה.
בעבודה אננו מציבים לעצמנו מטרות עסקיות בסכומי כסף שאנחנו רוצות להרוויח, תפקיד מיוחל, במוצרים חדשים שאנחנו רוצות לפתח, הגעה למספר לקוחות ועוד..

הדרך להשגת המטרה לפעמים ארוכה מאוד ומביאה עימה נקודות שבירה. היא מצריכה סבלנות, יכולת התמדה ואורך רוח. את כל זה אנו מתרגלות באופן יומיומי דרך העיסוק שלנו בפעילות הגופנית. אם הצלחתי לצאת לאימון מתוכנן למרות כל הקשיים? עמדתי במטרה! אם הצלחתי לרוץ 3 ק"מ? עמדתי במטרה! אם הצלחתי תרגיל חדש והרמתי משקל קצת יותר גבוה מהשבוע שעבר? עמדתי במטרה!

חווית ההצלחה גוררת אחריה את ההצלחה הבאה והרצון להמשיך בדרך. ככל שנחווה יותר הצלחות קטנות, נגיע גם לגדולות. ההתמדה בפעילות גופנית מאמנת אותנו להציב יעדים ומטרות ולעמוד בהם על אף הקשיים שבדרך.

מח בתנועה מתמדת
פתרון דילמות וקונפליקטים, רעיונות לשיווק ולקיחת החלטות מושכלות אלו רק חלק ממצבים שדורשים גמישות מחשבתית.

התנועתיות של הגוף בשילוב של זמן ״שקט״ ממסכים, רשתות חברתיות, טלפונים ושאר רעשי רקע מאפשרים לנו לקיים זמן מחשבה נקי. התנועה מביאה עימה יצירתיות ופותחת תקיעויות וקיבעונות מחשבתית.
יציאה להליכה או ריצה ידועה ביעילותה כדרך לפיתוח מחשבה יצירתית כמו גם שיפור תקשורת בין אישית.

מנצלות "זמן מבוזבז"
כנשים עובדות, אמהות, ועוד כמה תפקידים שלקחנו על עצמנו בחיים, לפעמים נדמה כי חסרות לנו מספר שעות ביממה.

כאשר אנו מכניסות אימוני כושר לשגרת החיים, אין לנו ברירה אלא לתכנן נכון את הזמן שלנו, או אז אנו מופתעים לגלות, שביזבזנו שעות רבות, שכלל לא היו מנוצלות.

גם אם אנו בטוחות שאין לנו זמן להוסיף אימונים לסדר היום, ששעות העירות שלנו מנוצלות ביעילות עד תום, נופתע לגלות ( אם נבדוק את היומן שלנו באובייקטיביות) שבתכנון נכון מתפנה לנו זמן יקר ו"בזבוז״ שעת אימון, תפנה לנו עוד כמה שעות במשך היום.

שגרה אקטיבית מונעת תיסכולים
כמה ימים אנו מרגישות חסרות תועלת?
חשות כי החום מתיש אותנו, הקור משתק אותנו, העייפות גומרת אותנו, העומס מכניע אותנו ומוצאות את עצמנו הרבה מדי ימים מחוסרי אנרגיה.

הימים האלה מאופיינים בעשייה מועטה וויתור על חלק מהמשימות שתכננו לעשות ובתחושה שמלווה ימים אלה היא של תסכול ואכזבה עצמית.

אז איך אפשר אחרת? שמירה על כושר גופני והמרצת מחזור הדם שומרים אותנו ברמת ערנות כללית יומיומית המאפשרת לנו להרגיש במיטבנו ולעמוד בכל המשימות שהצבנו לנו. אנחנו יעילות יותר וכמובן מסופקות יותר.

אפיק ההשקעה המתשלם ביותר
יתרונותיה הרבים של הפעילות הגופנית השגרתית (שרק את חלקם הצגתי כאן) הופכים אותה לאפיק השקעה בטוח, מניב ומשתלם.
בהשקעה קטנה ביותר הכוללת קבלת החלטה, פתיחת יומן ושיבוץ שלוש -ארבע שעות שבועיות, נהנה מגרסה חדשה ומוצלחת של עצמנו, מבריאות טובה יותר, יכולות גבוהות, תחושת מסוגלות ועמידה ביעדים.
למקומות… היכונו… פתחו יומנים!

 

שנה נפלאה

עידית לוי