רושם ראשוני בעולם העסקים- "נא להתלבש בהתאם".
רושם ראשוני בעולם העסקים- "נא להתלבש בהתאם".
קז'ואלי או קלאסי ? עדכני או שמרני? איך תבני את התדמית העסקית שלך דרך הבגד?
אולי שמעת את המושג "נאום המעלית" “elevator speech”, או איך להציג את עצמך ב- 60 שניות .
אז "נאום" טוב ככל שיהיה, יכול ליפול על אוזניים ערלות אם הוא לא "עטוף נכון".
כבעלת עסק את חייבת לייצר תדמית עסקית אפקטיבית.
את פונה במיזמים וברעיונות ללקוחות פוטנציאלים בין אם זה ארגונים, מוסדות או אנשים פרטיים והכול כדי לתת את השירות שלך.
בתחילת דרכי כסטיילסטית נכחתי בכנס ארצי בארגון "עצמאית" ופנו אלי נשים ואמרו לי עוד לפני שהוצאתי מילה מהפה," את בטוח סטייליסטית, תני לי את הכרטיס ביקור שלך", זה הוכיח לי פעם נוספת שהנראות היא לפני הכול והיא מעבירה מסרים גם לאדם שמולך במהירות האור .
דמייני שאדם מגיע לפגישה עם רעיון מעולה אבל הוא לא פרזנטטיבי דיו, האדם אליו אנו פונים ייחס חלק ניכר מההחלטה שלו להמשך ההתקשרות לנראות של זה שמולו, בן אם ירצה בכך בין אם לאו .
רושם ראשוני ותדמית הם פקטור מכריע בעולם העסקים . מחקרים מוכיחים ש 93% מהרושם הראשוני הוא בעקבות טון הדיבור, שפת גוף, ביטחון עצמי וכן הופעה חיצונית, כשאת מדברת את העסק שלך זה עורך בין 3 ל-10 שניות אף ללא הוצאת מילה אחת מפיך וכבר את מתויגת ורושם ראשוני, אין שני לא.
כשאנחנו רואים אנשים הלבושים למשעי, מטופחים, שנודף מהם שיק וסטייל, אנו נוטים אוטומטית לקטלג אותם "כחכמים, ,מצליחנים, אסרטיביים וזאת למול אנשים אשר פחות משקיעים בנראות שלהם , בהם אינטואיטיבית אנחנו נוטים לזלזל או לכל הפחות לא לקחת אותם ברצינות.
כבעלת עסק את חייבת להבין שחלק מהמצגת לך זו ההגשה שלך, וכמגישה את חייבת להראות במיטבך באופן אשר ישדר בדיוק את מה שאת רוצה לשדר.
לבוש זה שפה!
את המסר!
את המותג!
חשוב גם להיות נינוחה בבגד ולהרגיש טוב עם מה שאת לובשת .
רעיון זה מתקשר לי עם פורים כאשר אני מרגישה קצת יותר משוחררת מאחורי תחפושות, ומרגישה יותר מוגנת וחופשיה, אז כך גם בימים רגילים לבוש נכון יעניק לך תחושת ביטחון וחופש הדרושים להצגת המסרים שלך.
הנראות שלך אגב לא מוצגת רק במפגשים עסקיים, אלא מתחילה עוד בהצגה שלך ברשתות דרך התמונות וזאת לפני שבכלל נקבעה פגישה אחת. ועל זה נאמר: "תמונה אחת שווה אלף מילים".
אז איך עושים זאת? חשוב שתגדירי שאלות ומטרות :
- מודעות - זה כבר מפתח להצלחה .האם את מודעת למה שאת רוצה לשדר?
- תגדירי את המטרה -האם הלבוש שלך והסגנון משדרים הצלחה ?
- רושם- האם את משדרת בטחון עצמי?
- עם מי את נפגשת? על איזה סגנון האנשים את רוצה להשפיע ?
- איזה רעיון את מבקשת להעביר?
- איזו תדמית את רוצה ליצור לעצמך(כוחנית , סקסית , ידידותית ...)?
משאלו הוגדרו את יכולה להתחיל במלאכת בחירת מערכת הלבוש המתאימה :
- בחירת גזרה מתאימה לגופך-לא כל לבוש הוא מתאים לך ולמבנה גופך, הרי לא תרצי להראות בשמלה מהממת אבל כזו שלא מחמיאה לך.
- בחירת צבע- לכולנו צבעים אותם אנחנו אוהבות, אין זה אומר בהכרח שהם מתאימים למטרה או מתאימים לך בכלל. בחירת צבע לא נכונה יכולה למשל להטעות במסר שאת רוצה להעביר, או צבע שאינו מחמיא יכול להבליט בפניך כהויות מתחת לעיניים, קמטים או חיוורון.
- בחירת שילובים-שילובים היוצרים עניין. שילוב נכון צריך לקחת בחשבון בין היתר הדפסים, צבעים, התאמה סביבתית, שילוב מותאם לעונות השנה.(משחקי שכבות , טקסטורות, לבוש קיצי- חורפי) ועוד.
- שימוש באקססוריז-"התוספת שתופסת". אקססוריז למעשה הוא התיבול הסופי של הלוק, יש למצוא את האקססוריז המתאים, כדי ליתן את הטאצ' הסופי אשר יקפיץ את הלוק כולו, יחד עם זאת יש להיזהר "ממינון יתר".
- שימוש באשליות וויזואליות -מראה ארוך, מראה צר, מראה שמרחיב את מה שצריך ומצר גם מנגד.
- בחירת הלבשה תחתונה הם MUST עוד לפני בחירת הבגד .
יש לבחור חזייה ותחתונים שאוספים את הגוף ומעצבים אותו.
אלו רק מקצת הרעיונות לדיוק התדמית העסקית .
ולא לשכוח שאת בגדול צריכה פשוט "לעוף על עצמך" ,כי כאשר זה יקרה את תשדרי לכל העולם בדיוק מי שאת וכמה חזקה ומוצלחת את.
בעסק שלי אני מלווה נשים לשינוי בתהליכי סטייליניג ,ייעוץ ולויי תדמית עסקית , מעבירה קורס סטיילינג מקצועי או אישי ,עורכת סדנאות , נותנת ייעוצי ארון ,עורכת ליווי קניות לצורך בניית התדמית ועוד.
רוצה לשמוע עוד ?
אני כאן בשבילך.
אסתי בייטל – סטיילסטית טיפולית ומאמנת אישית
נייד- 0544232112
פייסבוק - https://www.facebook.com/%D7%90%D7%A1%D7%AA%D7%99-%D7%91%D7%99%D7%99%D7%98%D7%9C-Personal-STyling-271023990104256/
אינסטגרם - https://www.instagram.com/esti_styling/?r=nametag