Skip to content
Skip Navigationתפריט

מה הלקוח שלנו חושב עלינו?

מה הלקוח שלנו חושב עלינו?

האם אנחנו באמת יודעים? ואיך זה אמור לקדם את העסק שלנו.

כולנו רוכשים שרותים או מוצר,בכל מיני תחומים ובכל מיני נושאים וכמה חשוב לנו לומר שנהננו מהמוצר שרכשנו, שהוא שרת את המטרה, שהוא ממש סייע לנו, או פתר לנו בעיה . לעיתים אנחנו בהחלט יכולים לקטר על מוצר שלא תאם את הציפיות, שלא סיפק את הסחורה וזה מרגיש אכזבה .

שאנחנו רוכשים מוצר או שרות, הוא עונה על צורך שלנו, הוא יכול להיות רגשי, פיזי, מנטלי אבל הוא עונה על צורך .

אנו כבעלי עסקים חשוב שנדע האם המוצר שלנו נתן פתרון אמיתי ללקוח, סייע לו ?
והשאלה הנשאלת, האם אנחנו באמת יודעים האם הלקוח מרוצה ממה שהוא קיבל?
שאני שואלת לקוחות שלי " תגידו אתם יודעים מה הלקוח שלכם חושב עלכם?
התשובות שאני מקבלת בדרך כלל ... מה זאת אומרת, ברור!
ואז אני שואלת אותם ואיך בדיוק אתם יודעים זאת ?
התשובה שאני מקבלת , מה זאת אומרת? הלקוח בדרך כלל אומר , מה הוא חושב ,אני מקבלת הודעות וואטסאפ בנושא.

זה בדיוק !

אתם יודעים רק מה שהלקוח בוחר לומר לכם ובצורה שהוא מרגיש , אתם בדרך כלל תדעו, שהיה סבבה, שהיה כייף , נהנתי או היה בסדר.

חוות הדעת בעצם היא פועל יוצא של ציפיות הלקוח , מה הוא חשב כשהוא בחר בכם, איזו המלצה הוא קיבל עלכם ושהוא מגיע לקבל את המוצר או השרות לא תמיד זה תואם את מה שהוא רוצה לקבל .

ומה שקורה בפועל לאחר צריכת השרות הוא :

  1. לקוח מאוכזב כי הוא ציפה לקבל משהו ולא קיבל
  2. אתם לא ממש יודעים מה הוא חושב כי לא ממש שאלתם אותו
  3. הוא בחר לתת לכם תשובה אלגנטית .... כי לא נעים .. לא שאלו אותו .
IMG-20191217-WA0028

מה אני ממליצה לכם לעשות, על מנת לתת שרות, שהלקוח בדיוק רוצה ואיך אתם עומדים לשפר את המוצרים שלכם בהתאם :

  1. ערכו תיאום ציפיות עם הלקוח – ממליצה כתוב( לא ממוחשב) שהלקוח קורא חותם עליו ואתם עוברים עליו עם הלקוח , מוודאים שמה שהלקוח צריך, אכן אתם נותנים ואם לא אז אתם מציינים זאת במעמד הפגישה, ממליצה שזה יקרה בפגישה הראשנה .
  2. תבדקו עם עצמכם מה אתם רוצים שיגידו עלכם "מחוץ לחדר" ( שאתם יצירתיים, שרותיים , שאתם חושבים מחוץ לקופסה, קשובים, שהטיפול סייע להם בחיי היום יום ) אם אתם לא יודעים תבדקו עם עצמכם, אחרת לא תדעו מה לשאול. תהיו מדוייקים תקבלו תשובות מדוייקות ואם זה לא תואם את מה שהלקוח צריך תבדקו את המוצר או את הקהל שלכם.
  3. תיצרו שאלון /משוב ממוחשב ( googel form) לפי שאלות מדוייקות שאתם רוצים לבדוק ( בהתאם לסעיף 2 ) ממליצה לא שאלון אנונימי ,המערכת תייצר לכם תמונת מצב אמיתית על העסק שלכם , סטטיסטית ,תוכלו להבין בדיוק היכן נקודות החוזק והחולשה שלכם מתוך המשוב .
  4.  והחלק החשוב ביותר , תבדקו עם הלקוח האם מה שהוא ציפה לקבל,( משאלון תיאום הציפיות )הוא אכן קיבל מכם בהתאם לשאלון המשוב .

עסקים צומחים, כשהם מבינים את הלקוח שלהם, שהם לא חוששים מביקורת, הם בבחינה מחודשת כל הזמן, במטרה להיות טובים יותר בעסק שלהם, לשפר את המוצר או השרות בהתאם למה שהלקוח צריך

 

ביל גייטס אמר "הלקוחות הכי לא מרוצים שלך, הם מקור ההשכלה הגדול ביותר של העסק שלך"

 

אז מאחלת לכם , ללמוד את הלקוח, להבין אותו , לצמוח ולהתפתח יחד, משם תגיע הפריצה שלכם.

 

עינת גולן

אסטרטגייה שיווקית וליווי עסקי
טלפון: 054-9487227