Skip to content
Skip Navigationתפריט

כסף – הזוגיות שמגבילה אותי

כסף – הזוגיות שמגבילה אותי

אחח.. כסף כסף כסף, לו היית בנאדם, מורכבות היחסים ביננו היתה מובנת. כמה זמן ואנרגיה אנחנו משקיעות סביב הכסף וכל משמעויותיו. הוא בכל מקום בחיים וכבעלות עסק העלינו מדרגה במורכבות הקשר.

כשאנחנו חשות איזשהו חוסר בטחון סביב המחירים שלנו, כשאנחנו במצב תקוע כלכלית כבר תקופה, כשאנחנו חוות תקיעות בזרימה של העסק שלנו, זה הזמן לבדוק את היחסים שלנו סביב העסק בכלל וסביב הכסף בפרט.

לפני שהפכתי לעצמאית הייתי פרילנסרית. משמע, עבדתי לפי שעות ומחירים שמישהו אחר החליט בשבילי, לטוב ולרע. כל מה שנותר לי לעשות הוא לעבוד כמה שיותר שעות בשבוע ובסוף החודש לעשות X*Y=Z
כשהחלטתי להיות עצמאית פתאום נכנסו כל כך הרבה שיקולים וחישובים למחיר, פתאום נכנסו כל כך הרבה גורמים למשוואה שכבר התחלתי להתבלבל, מה חשוב ומה לא?

ולכל המשוואות האלה הצטרפו כל הקולות בנושא כמו,

כסף הולך לכסף,

על כסף לא מדברים,

כסף הוא מטרה ולא האמצעי – ולהפך,

אהבה לכסף זה בריא – אהבה לכסף הורסת,

IMG-20190811-WA0019

כסף משנה אנשים,

כסף בונה אנשים,

למה שישלמו לי?

בשביל כסף צריך לעבוד קשה,

בשביל כסף צריך לעבוד חכם,

יותר כסף, יותר דאגות,

להיות בסביבה עם כסף מביאה כסף,

ועוד, ועוד, ועוד,

כל הקולות האלו ורבים כמותם הם קולות שמגיעים מתת המודע שלנו ולכן הם מאוד סובייקטיביים. בין אם אימצנו אותם ממישהו אחר או שבאו מאיתנו, הם מייצגים אמונות שיש לנו (מהעבר ומהיום) סביב ה- "כסף".

הבעיה היא, שאין לנו שום שליטה מתי הקולות האלו יצוצו ובאיזו סיטואציה. כשאנחנו מול לקוחות או ספקים, כשאנחנו משווקות את עצמנו ואפילו כשאנחנו חולמות על העתיד, אם הקולות האלו גורמים לנו לרגשות שליליים אז הם גם יתקעו אותנו במקום. אלו בעצם אמונות שמגבילות אותנו.

כשאנחנו חשות איזשהו חוסר בטחון סביב המחירים שלנו, כשאנחנו במצב תקוע כלכלית כבר תקופה, כשאנחנו חוות תקיעות בזרימה של העסק שלנו, זה הזמן לבדוק את היחסים שלנו סביב העסק בכלל וסביב הכסף בפרט.

בואו נדמיין ש"כסף" הוא כרגע ייצור דמיוני שמודבקים עליו סטיקרים עם כל המשפטים שאנחנו שומעות בראשנו סביב הנושא ונעבור סטיקר סטיקר בשני שלבים.

בשלב הראשון נכניס את ההגיון, החלק המודע שלנו, ונשאל שאלות לבדוק את האמינות של האמונה😉

שייכות: האם שלי? האם האמונה הגיעה ממני (או שלמדתי אותה מ...)?

רלוונטיות: האם היא רלוונטית לזמן? לנושא? האם רלוונטית לי?

הוכחה: האם באמת נכונה? האם אפשר להפריך אותה?

אחרי שענינו על השאלות, נמחק את הקולות שהספק בהם גדול מספיק ואיננו רוצות יותר.

בשלב השני, נבדוק מהם הערכים שמסתתרים בתוך הקולות.
מתחת לאמונות ובמיוחד אלו שמגבילות אותנו יש ערך מאוד גבוה שמחפש ביטוי. הערכים יכולים לחזור על עצמם ויכולים לבוא לידי ביטוי בצורות שונות.

לדוגמא: מי שמאמינה ש"אנשים עם כסף בד"כ יהירים", נוכל להניח שערך הענווה גבוה בשבילה.
וגם מי שמאמינה ש"לדבר על כסף מרחיק אנשים", נוכל להניח שענווה נמצא ברשימת הערכים שלה.

לכן, נעבור על הסטיקרים שנשארו מהשלב הקודם וניצור משם רשימת ערכים משלנו.

נחזור על שני השלבים בצורה מחזורית עד שנרגיש שצמצמנו את הקולות והרחבנו את הערכים.

 

ברגע שאנחנו מבינות את הערכים שעומדים מאחורי האמונות שמגבילות אותנו נוכל בקצב שלנו, למצוא דרכים יצירתיות לספק לתת המודע שלנו את הערכים שהוא מבקש ולנטרל את המגבלות שנוצרו ואפילו ליצור אמונות חדשות וחיוביות בנושא ולחזק אותן בתת המודע שלנו.

אותם ערכים סביב נושא הכסף מתבטאים אצלנו בכל תחומי החיים ומתבטאים בצורות שונות, נוכל לשחק עם עוצמות הביטוי וליצור איזון בין תחומי החיים שלנו.

 

נועה זיפמן
תנועה בגוף, תנועה ברגש
ליווי אישי וסדנאות מעולם הNLP והתנועה
052-6414314
https://www.facebook.com/noa.zifman.nlp
noazifman@gmail.com