Skip to content
Skip Navigationתפריט

חזרה לשגרה וניהול עסק עצמאי – איך לעשות זאת נכון?

חזרה לשגרה וניהול עסק עצמאי – איך לעשות זאת נכון?

מאת: ענת רום

אנחנו כבר בערך שבוע וחצי בתוך השגרה שחזרה, תודי שהתגעגעת אליה…. למעשה, גם מי שלא אוהב מסגרות ומי שמצהירים שהמונוטוניות שבשגרה כבדה עליהם, גם הם ובמיוחד נשים, אמהות המנהלות עסק עצמאי, משתוקקות לעיתים לנהל שגרת עבודה סדורה ומאורגנת.

אבל, האם נכנסת אליה בצורה נכונה? לפעמים אנחנו לא מעריכים משהו או מישהו עד אשר הוא נעלם…כך זה גם עם השגרה. רואים בה נטל, משהו משעמם, נדוש ומונוטוני… קוראים לה שגרה אפרורית, מתלוננים עליה, מקטרים וחולמים על לשבור אותה בכל מיני דרכים. אבל בואו נודה על האמת שגרה זה בכלל לא רע!

מאז תחילת החופש הגדול ועד ממש לאחרונה, החיים התנהלו בידיעה שהשגרה לא ממש יציבה, הילדים הצעירים עדיין לא הסתגלו לגמרי למסגרות, ימי הורים ואסיפות אצל הגדולים והחופשה והחגים שהמתינו מעבר לפינה, הכל היה כאילו בהולד, גם העסק.

זה נכון שכעצמאים או עצמאיות העסק כל הזמן במחשבות והוא לא ממש עוזב אותנו לרגע, אך החיים הדינאמיים שלנו והצורך במולטיטאסקינג תמידי, מושך אותנו בתקופת של חוסר שגרה למיליון דברים אחרים. החל מאירוח, יצירת תעסוקה לילדים בחופשה, ארגון הבית ושמירה על השפיות של כולם. אז, עכשיו זה הזמן לתת דרייב ולהניע את כל התהליכים שיצמיחו את העסק לפחות עד החופשה הבאה.

על מנת לחזל"ש בצורה היעילה ביותר יש צורך לתכנן ולייצר נחיתה רכה. החכמה היא לא "לקפוץ ראש" אל תוך המטלות, אלא לייצר רשימה מסודרת ומתועדפת של כל מה שצריך לעשות. הדרך הנכונה היא דווקא להיכנס באיזי לשגרה, לעבור על מיילים שלא טופלו, לטפל בחשבונות, להחזיר טלפונים למי שדחוף וזהו, לא יותר מזה, הכל יחכה לימים הבאים. כניסה לא מבוקרת תגרור אחריה באופן מיידי תסכול ואבדן שליטה על השגרה ותעייף אתכם עוד לפני שהשבוע הראשון יסתיים.

אם את מוצאת את עצמך כבר בשבועיים הראשונים מותשת מהשגרה הזאת, אני ממליצה לך לעצור, לקחת נשימה ולארגן את הרשימה. זכרי, אי אפשר לחזור לשגרה ב – BOOM, תעשו זאת בהדרגה אך בנחישות.
כדי שתראי שהעסק שלך בידיים טובות הכנתי לך רשימה של מטלות, תעברי עליה, תבדקי את החשיבות של כל מטלה בהיררכיה העסקית שלך ואל תתני לשגרה להוציא אותך מהשגרה!

ענייני ניהול:

  • מענה לכל הפניות מתקופת החגים
  • מעבר על כל המיילים
  • שלום לספקים
  • גביית כספים
  • הוצאת בקשות תשלום וחשבוניות
  • הזמנת ציוד/חומרי גלם
  • בדיקה שהכל בשליטה

ענייני שיווק:

  • כתיבת פוסטים והנעת הרשתות החברתיות
  • רענון ועדכון האתר, מאמרים חדשים
  • להחזיר את הקידום הממומן שעצרת או הקפאת
  • טיוב רשימות התפוצה
  • הוצאת ניוזלטר מעודכן ורלוונטי
  • להנעת הגלגלים אפשר להציע הטבה של אחרי החגים

שימור לקוחות:

  • בדיקה שאף לקוח לא "נפל בין הכיסאות" ובין המועדים
  • הוצאת שאלון ללקוחות עבר ורענון קשרים
  • ביצוע טלפונים ללקוחות מהותיים ליישור קו וסטטוס עבודה

ישנן דרכים רבות להניע את שגרת העבודה, זה דורש תכנון, אנרגיה ועשייה פעילה. אם תעבדו נכון מובטחת לכן הצלחה ואפילו הנאה עצומה!

 

ענת רום
העסק שלך בידיים טובות
שירותי משרד וניהול עסקי במיקור חוץ
טל': 054-6116115
דף עסקי: https://www.facebook.com/anatrom123/