הכיני עסקך לקיץ 21 ב- 5 צעדים פשוטים
הכיני עסקך לקיץ 21 ב- 5 צעדים פשוטים
עונת הקיץ החמה 21
חופשות הקיץ והירידה בהכנסות בעסק. תשומת הלב שלנו מופנית למשפחה, לילדים, ים ובריכה והרבה פחות בעסק.
בחודש יוני 21 מסתיימים תשלומי האבטלה ומענקי העצמאיים וזה בדיוק הזמן להיערך מחדש לקראת שנת העסקים הבאה.
אז מה באמת עושים כדי לשמור על העסק בחודשי הקיץ החמים 21?
צעד ראשון:
שיקוף כלכלי של העסק:
הכירו את המספרים בעסק שלכם:
שבו עם רו"ח של העסק, הורידו את כל הדוחות הכספיים של העסק בשנה וחצי האחרונות, כמו: דוח רווח והפסד, תזרים מזומנים, מאזנים וכו' והכירו בדיוק:
- מה גובה ההכנסות בעסק שלכם?
- מה סך ההוצאות הקבועות, המשתנות וערכו פירוט לגבי כל הוצאה והוצאה:
- מה סוג ההוצאה?
- מה סך ההוצאה?
- מועד ההוצאה?
- עבור מה ההוצאה?
- האם הקיימות התחייבויות/הלוואות בעסק?
- מה גובה ההתחייבות נכון להיום?
- עבור מה ההתחייבות?
- מועד התחלת ההתחייבות?
- מה גובה הריבית בהתחייבות?
- עד מתי ההתחייבות?
- מה הרווח/הפסד בעסק שלך?
- הכנסות – (הוצאות+התחייבויות/הלוואות) = רווח/הפסד
- דעו לקרוא ולהבין את שומות המס שלכם משנים קודמות, למשל:
- מה כתוב בהם?
- איפה מופיעה שורת הרווח בעסק?
- כמה מס שילמתם?
צעד שני:
התאמת השיקוף הכלכלי בעסק ליעדים ולמטרות שלשמם הקמתן את העסק
1. ערכו מחדש את רשימת המטרות והיעדים של העסק שלכן כולל עלויות.
2. בחנו: מה אחוז ההוצאות וההתחייבויות ביחס להכנסות העסק?
אם הוא עובר את ה- 50% מההכנסות ואתן מרגישות שכל מה שאתן משקיעות לא מייצר את הרווח שלו ציפיתן – כנראה ש:
- תמחרתם את העסק בצורה לא נכונה.
- ההוצאות וההתחייבויות, רובן או חלקן, לא ממש משרתות את היעדים והמטרות של העסק שלכן.
3. עברו על השיקוף הכלכלי והדגישו במרקר צבעוני את מה שמשרת את החזון, היעדים והמטרות ובמרקר צבעוני אחר את מה שלא משרת כרגע את המטרות והיעדים.
למשל:
ירוק – משרת את החזון, המטרות והיעדים.
כתום – לא משרת את החזון, המטרות והיעדים.
4. תבנו ותתכננו תכנית כלכלית לחציון השני של השנה עד דצמבר 2021 בתור התחלה ובשלב השני – לחציון הראשון של שנת 2022.
התכנית תכלול:
- תמחור נכון של העסק שלכן – בחנו את השוק שמסביבכן, תרשמו מה אתן נותנות שהמתחרים שלכם לא נותנים? מה קהל הלקוחות שלכן? מקדו את העסק באופן שתוכלו לתמחר אותו בצורה נכונה ובאופן שייצר את הרווח שאליו אתן שואפות.
- ייעדו והתאימו את ההוצאות וההתחייבויות (כולל ההשקעה בעסק) ליעדים ולמטרות שלשמם הקמתן את העסק, בהתאם לניתוח שעשיתן בסעיף 3 לעיל.
טיפ שלישי:
נזילות העסק שלכן
עסקים רבים נופלים על חוסר נזילות ולא על דו"ח רווח והפסד.
נזילות היא הכלל הבסיסי ביותר שעוזר לעסקים לצלוח משברים.
עסקים לא יכולים להתקיים ובוודאי שלא לצמוח כשהם מנסים כל הזמן לשרוד.
צריך תמיד לדעת כמה עתודות מזומן יש לעסק ואם אין להערך באמצעות קניית כסף, כלומר: לקחת הלוואה טובה (שהיא השקעה שיכולה להניב לכם רווח גדול יותר) עם ריבית עד פריים + 1.5% ועם החזר חודשי שמתאים ליכולות העסק.
פריים: ריבית בנק ישראל (נכון להיום היא 0.1%) + 1.5% - היום עומדת על 1.6%.
רמת נזילות גבוהה תסייע בבניית העסק ב"יום שאחרי" ותאפשר מרווח נשימה להמשך הפעילות העסקית בחודשים הבאים.
טיפ רביעי:
שיווק, שיווק, שיווק בכל הכח
אל תשארו מאחור!
חלק מתכנון התקציב שכתבתי עליו בסעיף 4 של הטיפ השני, חייב להיות מיועד גם להמשך החשיפה והשיווק של העסק.
אסור להצטמצם בנושא הזה כלל.
1. הגדירו את קהל היעד שלכם.
2. מה אתן נותנות שאחרים לא נותנים?
3. מהם ערוצי השיווק הנכונים לכן?
4. על איזה צורך העסק שלכן עונה?
מקדו את השיווק שלכן ורעננו אותו – בהחלט גם מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע שיכוון אתכן בדרך הנכונה להמשך הדרך. ראו זאת כהשקעה חכמה מתוקצבת להצלחת וצמיחת העסק בהמשך.
טיפ חמישי:
אנרגיה ותשוקה מנצחים
שמרו על אנרגיות חיוביות
התמדה, מוטיבציה וחתירה לחזון, המטרות והיעדים יובילו אתכן להצלחה בעסק.
לימדו מטעויות והפיקו לקחים – זכרו: האנשים המצליחים בעולם הם אלה שנכשלו הכי הרבה פעמים וידעו לקפוץ גבוה יותר מכל כשלון.
הפכו כל טעות להזדמנות וכל כשלון לאתגר.
תהיו בחברת אנשים שמעלים לכן את המוטיבציה ודוחפים אתכן קדימה ופחות בקרבת אלה ש"מורידים" לכן את כל האוויר מהמפרשים.
תהנו ממש אתן עושות ושמרו על תשוקה ואנרגיות חיוביות.
קצת עליי:
שמי: אורטל ברוך
נשואה ואמא ל- 4 ילדים.
אני בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מעל 16 שנים ובעלת ניסיון רב שנים בעבודה מול גופים ממשלתיים, ציבוריים ופיננסיים.
בעלת הכשרה מקצועית בתחום אימון וליווי לכלכלת המשפחה ומתנדבת ב"עמותת פעמונים".
יועצת משכנתאות ומגייסת אשראי מוסמכת וחברה ב"התאחדות יועצי המשכנתאות".
לינק לדף העסקי:
https://www.facebook.com/OrtalBaruchEO
לינק לאתר:
www.orplusf.co.il