Skip to content
Skip Navigationתפריט

איך ליצור מוטיבציה בעסק

איך ליצור מוטיבציה בעסק

מאת: שגית הלל-ברגרפרוינד

כמה פעמים ויתרתן על משהו שרציתן להשיג בעסק שלכן, כי לא האמנתן שאתן מסוגלות
או שהדרך נראתה לכן ארוכה ומאיימת או שחסרה לכן מוטיבציה לעשייה?!

"לאנשים יש את כל המשאבים שהם צריכים, כדי להשיג את התוצאות הרצויות להם"

זוהי אחת מעשר הנחות היסוד של גישת ה-NLP שבאה להזכיר לכולנו שהגענו לעולם, מצוידות בהמון תכונות/יכולות – ויש בתוכנו בעצם את כל מה שאנחנו צריכות כדי להצליח.

יש לנו תכונות בולטות יותר, שאנחנו מאמינות בקיומן ומעצם כך הן התחזקו אצלנו עם השנים. אותן תכונות, בהן אנחנו משתמשות באופן טבעי-אוטומטי ממש מבלי לחשוב ובלי להתאמץ. הן – המשאבים שיש לנו, שעוזרים לנו ליצור בעסק (ובחיים בכלל) את מה שאנחנו רוצות וגם, להתמודד עם סיטואציות מאתגרות.

ולפעמים, אנחנו טועות כשאנחנו חושבות, שאין בנו, תכונה-יכולת מסוימת. אני חושבת, שמספיק שיש לנו 1% מתוך 100% מיכולת מסוימת ! בכדי להאמין בקיומה ולהוסיף להשתמש בה. ובנוסף, כל יכולת אפשר לפתח ולחזק, ממש כמו שריר בגוף. וככל שנשתמש בה כך היא תגדל להיות נוכחת וזמינה יותר עבורנו.

משאבים
אני מזמינה אתכן לבדוק את ההנחה הזו בעצמכן מתוך סקרנות לגלות גם את המשאבים שפחות זמינים לכן ביום יום,

  1. כתבו לעצמכן רשימת משאבים שאתן מאמינות ויודעות שיש בכן.
  2. כתבו לעצמכן רשימת משאבים שאתן לא מאמינות שיש בכן (כמו למשל: אומץ, סבלנות, כושר ביטוי וכו'), ביחס לכל "משאב חסר" היזכרו בסיטואציה אחת כלשהי בחיים, בה נעזרתן במשאב הזה היא, ההוכחה לקיומו.
  3. חשבו על המטרה הבאה שאתן רוצות להשיג בעסק שלכן, כתבו את כל המשאבים שיש בכן, הדומיננטיים יותר וגם אלה שפחות. וחשבו איך באמצעותם תוכלו ליצור את ההישג הרצוי לכן בעסק.

העסק שלי הוא אני
אני מאמינה שיש קשר ישיר בין האמונות שיש לנו ביכולת שלנו, לבין מוטיבציה.
כך, כוחות פנימיים מחזקים לנו את האמון ומגבירים אצלנו את רמת המוטיבציה לעשייה בעסק ומכיוון שהעסק הוא – אנחנו, מוטיבציה חשובה לנו מאוד ואנחנו כמעט תלויות בה.

מוטיבציה אפקטיבית
מבוססת על 4 כללים פשוטים, הם האסטרטגיה הטובה ביותר ליצירת מטרה או השגת יעד בעסק,

  1.  פוקוס – לראות את התרחיש החיובי האפשרי.
  2. בחירה – לעבור ממקום של צורך למקום של רצון.
  3. תכנון – לחלק את המשימה הגדולה, לחלקים קטנים ולתחום בזמן.
  4. רגש – להתמקד במשימה לאחר שהושלמה, עם תחושת הסיפוק.

ולסיכום, "אפשרי בעולם – אפשרי בשבילי" היא הנחת העבודה עליה מבוססת כל גישת ה-NLP. ולפיה, כל מה שאתן חושבות עליו בגדר רעיון, יכול בהחלט להתהוות לכדי מציאות ועצם הרצון מוכיח את אפשרות קיומו.
מוזמנות לאמץ לעצמכן ולעסק:)

שגית הלל-ברגרפרוינד – לכל מה שקשור בקשר.

מאסטר Nlp | מטפלת LiCBT | מנחת קבוצות
https://www.sagithillel-b.com/
050-6302584