Skip to content
Skip Navigationתפריט

איך לארגן לעצמך יום אנרגטי ואפקטיבי במיוחד?

איך לארגן לעצמך יום אנרגטי ואפקטיבי במיוחד?

מאת: מאיה זיצר

 

בימים העמוסים שלנו לפעמים " אין זמן אפילו לנשום ! ". כל יום כולנו מקבלות את אותן 24 שעות ביממה ואנחנו בוחרות במה נשקיע כל דקה מזמננו.

אין באמת אפשרות לנהל זמן. יש לנו אפשרות לנהל את עצמינו בתוך הזמן.

אני מציעה לך לעשות תרגיל פשוט:
לרשום את כל המטלות שחשובות לך במהלך היום. לכל מטלה תגדירי חלון זמן. תרשמי גם את ההתכתבות בוואטסאפ ואת הגלישה במדיה החברתית, שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. וכמובן גם את ההפסקות.

עכשיו תוכלי לראות מהן המטלות החשובות באמת מבחינתך ועל מה אפשר לוותר או לצמצם את זמנן.

לספונטניות ביננו: גם בסדר יום ידוע מראש אפשר למצוא זמן לספונטניות ויצירתיות כשרואים את הכל רשום.

כדאי וחשוב למצוא בסדר היום חלונות זמן לשינה טובה, תזונה איכותית וקצת תנועה כי הם הצרכים הבסיסיים של הגוף , כדי שהוא יוכל לשרת אותנו להשגת המטרות ולתפקוד התקין שלנו.

הנה כמה טיפים ליום אנרגטי יותר:

  • מומלץ להתחיל את הבוקר מנשימות רגועות ולהודות שהתעוררת. כי זה בכלל לא מובן מאליו. יוגה , מדיטציה- זה בדיוק הזמן הנכון. גם קריאה..
  • האנרגיה שאיתה תתחילי את היום, תקבע איך יראה היום שלך. לכן כדאי להתחיל את התכנון של הבוקר עוד מהערב כדי לקום טיפה יותר מוקדם.
  • ידעת שמים יכולים לעורר בבוקר אפילו יותר מכוס קפה? – במשך הלילה הגוף מתייבש, לכן כדאי לשתות על הבוקר 2 כוסות מים נקיים להזנת הגוף. אפשר להתחיל מכוס אחת ולהגדיל את הכמות בהדרגה.
  • מומלץ לאכול במהלך היום יותר חלבונים. חלבונים מן החי נמצאים: בבשר ומוצריו, בחלב ומוצריו, בביצים ובדגים. חלבונים מהצומח נמצאים: במוצרי סויה, בגרעינים, בקטניות, בזרעים ובאגוזים. החלבונים גורמים לתחושת שובע לזמן ממושך יותר.
  • לא לפחד משומנים. פשוט לבחור שומנים טובים: זיתים, שמן זית, אבוקדו, שמן אבוקדו, דגים, גבינות עם אחוזי שומן גבוהים ( בכמות סבירה ).
  • לא לאכול מוצרים נטולי שומן. יש בהם הרבה סוכרים כדי לשפר את הטעם.
  • כדאי לא לדלג על ארוחת בוקר. זה יכול לעלות ביוקר במהלך היום ובערב בצריכה מופרזת של פחמימות, למשל.
  • אם תנהלי נכון את סדר היום והארוחות שלך, תרגישי עליה באנרגיה זמינה, שאותה אפשר להשקיע בפעילות גופנית כלשהי.
  • סיבים תזונתיים גורמים לתחושת שובע לאורח זמן . שלבי אותם בארוחות: פירות וירקות עם הקליפה ולא מיצים, דגנים מלאים.
  • תחפשי מתכונים קלים עם חומרי גלם פשוטים ואיכותיים .
  • תתאהבי באוכל בריא , אחרת לא תתמידי באורח החיים הבריא .את ממש לא חייבת להסתפק בחסה וחזה עוף בלבד.
  • בארוחת הערב עדיף להימנע ממוצרי חלב ופירות כדי לא להפריע לתהליך של שריפת הקלוריות במהלך השינה.
  • שינה איכותית ומספקת חשובה מאוד לערנות , לריכוז, לחיזוק מערכת החיסון, להסדרת הורמוני השובע גרלין ולפטין .

תחזקי כל יום את שריר המשמעת העצמית שלך : תאתגרי את עצמך קצת, תצאי מדי פעם מאזור הנוחות, תקבעי לעצמך מטרות הגיוניות וצעדים קטנים כל יום שיקדמו אותך למטרה. הניצחון לא נמצא רק בהשגת המטרות הגדולות והבולטות לעין. הניצחון שלך נמצא בהישג יד כל יום : על ההרגלים שלך, על השגרה שלך, על הרצון להישאר במקום המוכר והנוח. ההשקעה בעצמך תמיד משתלמת והגוף יודע להחזיר אהבה.

באהבה ממני אליך…

 

מאיה זיצר
מאמנת לאורח חיים בריא ותזונה נבונה

נייד: 054-5385225
פייסבוק: https://www.facebook.com/mayazhomeopathy/
אינסטגרם: https://www.instagram.com/maya_zitser/